Sivu 1/2

Bensako loppu?

Lähetetty: 12.4.2005 13:58
Kirjoittaja nivailija
Ajoin motaria, niin ylämäessä rupesi auto nykimään ja sitten taas tasaisella lähti vetämään, mutta nyki tietyn nopeuden kohdalla. Bensamittarin mukaan tankissa oli vielä 1/4 bensaa.
Sitten liikennevaloissa auto sammui. Onneksi lähti käymään. Tulin itse siihen tulokseen, että fuilihan se on loppunut, ja toivoin pääseväni bensa-asemalle. Pääsin nipin napin (auto taas sammui asemalla pysähdyttäessä itsestään) perille. Kun olin tankannut ongelma hävisi. Olikohan se tosiaan se bensan puute, vai tekikö auto jonkin muun tempun, joka taas palaa... :shock:

Lähetetty: 12.4.2005 14:05
Kirjoittaja pressa
mikähän auto kysessä????
ja mahdollista on että tankin ilmausletku tukossa ja tekee tankkiin alipainenn ettei pumppujaksa viedä kaasuttimelle tavaraa
tai vettä tankissa joka kummittelee

Lähetetty: 12.4.2005 14:06
Kirjoittaja nivailija
No minähän en muita autoja ajele kuin Ladoja! :wink: Ei laiskaan... Kyseessä on 1200L.

Lähetetty: 12.4.2005 14:09
Kirjoittaja pressa
kanttimallissa pystyt tankin aukosta katsomaankin onko siellä bensaa tai koittanmaan esim. heinällä
jos kyseessä olisi ollut samara tai 110 niin tilanne olisi ollut eri
siksi kysyin mikä auto
ja yleensäkin jos kysyy jotain niin kannattaa kertoa mihin laitteesseen tietoa kysyy
hulluin kysymys mitä täällä joku joskus teki oli : miksi ei toimi??
eipä ole helppo heti vastata

Lähetetty: 12.4.2005 15:57
Kirjoittaja nivailija
pressa kirjoitti:kanttimallissa pystyt tankin aukosta katsomaankin onko siellä bensaa tai koittanmaan esim. heinällä
jos kyseessä olisi ollut samara tai 110 niin tilanne olisi ollut eri
siksi kysyin mikä auto
ja yleensäkin jos kysyy jotain niin kannattaa kertoa mihin laitteesseen tietoa kysyy
hulluin kysymys mitä täällä joku joskus teki oli : miksi ei toimi??
eipä ole helppo heti vastata
Pyydän anteeksi. Ensi kerralla olen tarkempi.

Lähetetty: 12.4.2005 16:04
Kirjoittaja pressa
ei se mitn
onneksi jussi ei puuttunut siaan se olisi vaatinut täydellisen tyyppinumeron ennen kuin antaa neuvon ongelmaan sillä onhan se aivan eriasia neuvoa 2105 kuin 21053 mallin ongelmia

Lähetetty: 13.4.2005 23:22
Kirjoittaja nivailija
Nyt on tankki täynnä bensaa, laitettu masinolia, mutta edelleen jatkuu nykiminen. Tällä kertaa auto sammui totaalisesti moottoritielle, mutta kun uudestaan käynnisti ongelma oli taas tiessään.

Ongelma: Rupesi nykimään, vauhti hidastui ja ei reagoinut millään tavalla kaasuun. Perä rupesi kolisemaan.

Mikä mättää? Ilmaputsari ainakin on puhdas. Kenties vika on kaasuttimessa?

Autona 1200L.

Lähetetty: 14.4.2005 0:45
Kirjoittaja veli alexei
Onko se imuilman esilämmitys missä asennossa? Eli onko talviasennossa? Mulla ainakin alko hyytyyn kun motarilla laski meneen kun oli ns. kesäasennossa. En tiedä onko sun Ladas mielestä sit viä talvi...

Lähetetty: 14.4.2005 7:39
Kirjoittaja nivailija
veli alexei kirjoitti:Onko se imuilman esilämmitys missä asennossa? Eli onko talviasennossa? Mulla ainakin alko hyytyyn kun motarilla laski meneen kun oli ns. kesäasennossa. En tiedä onko sun Ladas mielestä sit viä talvi...
En usko sen johtuvan imuilmasta, koska se asento on jatkuvasti sama, eli sitä ei pysty kääntämään, koska edellinen omistaja on tehnyt siihen ilmanputsarin ympäristöön jonkin oman patenttikorjauksen. Viime kesänä auto toimi ihan moitteetta. Talvisäilytys on tämän saanut aikaan, mutta missä vika?

Lähetetty: 14.4.2005 8:42
Kirjoittaja noose01
Mulla kävi hieman samankaltainen juttu eilen ja tänään.
Ajelin töihin 127lla ja parin ohituksen jälkeen alkoi ryytyä. Stoppasin bussipysäkille ja ilmanputsarin kotelo auki. Kaasarin 1 kurkku oli jäätynyt joten ei saanu bensaa kunnolla kun 2 kurkusta joka aukeaa vasta kierroksilla.
Pyyhin jäitä pois ja annoin hetken sulaa, vaihdoin ilmanputsarin takaisin talviasentoon. oireita ei enää ilmaantunut. täytyisi laittaa jäänestoa tankkiin mutta eihän sitä töistä lähtiessä muista kun on lämmintä ja auto kulkee niinkuin pitääkin.

Olen kuullut väitettävän että noissa vanhoissa Fiateissa ja Ladoissa pitäisi +10 asteeseen asti pitää talviasennossa ettei pääse jäätymään.
Tiedä sitten...

Lähetetty: 14.4.2005 13:46
Kirjoittaja Stefa
Kannattaa laittaa bensapumpun ja kaasarin väliin sellainen läpinäkyvä suodatin niin on helppo sulkea bensansaantivaivat pois, eikä se pahasta ole muutenkaan. Joku roska voi pyöriä kaasarissa aiheuttaen kummia, tai sitten kosteat kevätkelit ovat ottaneet virtapuolelta veronsa.

Tuohon jäätymiseeen vaikuttaa ilman kosteus eniten. Eli +10 kostea ilma voi jäätää, mutta -20 ei koska ilmassa ei ole kosteutta mikä jäätyisi kaasariin.

Lähetetty: 14.4.2005 14:55
Kirjoittaja Misha
Virranjakajan laakeri?

Lähetetty: 14.4.2005 20:17
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo itellä on kans ollut aina viileinä syksy ja kevät aikoina tuota jäätymis ongelmaa, eikä siihen tahdo auttaa talviasento ja vaikka putket on kunnossa. 99% varmana väittäisin että vika on tuossa jäätymisessä.

Lähetetty: 14.4.2005 20:26
Kirjoittaja Jaska HKI
Muistan jostakin lukeneeni,että lämpötila kaasuttimessa voi bensan höyrystyessä laskea jopa 20 astetta ja kun siihen lisätään kylmä sisääntuloilma,niin ei ole ihme jos välillä vetää jäähän.

Lähetetty: 14.4.2005 21:40
Kirjoittaja lada 1200s
Juu se on parempi kääntää kausiläppää vasta juhannuksena. :)