Sivu 1/1
onko väliä kuinka kireelle laittaa
Lähetetty: 11.4.2005 19:14
Kirjoittaja peurajussi
tuossa tuli mieleen että onko mitään momenttia mihin kirii männän varren ne kaksi pulttia kun multa meni/suli 4 sylinteristä laakeri/pelti lätkä (kuului kova narina) käytin öljy pohjan auki näin kuinka 4 sylinterin laakeri/pelti lätkä oli sulanut ja tilasin uuden 4.50€ kpl laitoin läjään kokeilin pyörimään ja sain käyntiin kuului samanlailla narina oisko menny kaikki laakerit/pelti lätkät
Lähetetty: 11.4.2005 20:34
Kirjoittaja arpati

Kai joku vitsi sentään?

Lähetetty: 11.4.2005 20:40
Kirjoittaja jta
Autodatan mukaan kiertokangen laakerien kiristys tiukkuus on 52 Nm.. Kahdessa vaiheessa laitetaan eli ensin 26 Nm ja sitten 52 Nm.... Näin ainakin 1200 koneeseen... Muissa varmaankiin sama?
Lähetetty: 11.4.2005 20:50
Kirjoittaja peurajussi
arpatille
v***u mitää vitsiä ehi kertoo anna s posti osoite minä laitan kuvan sinne niistä laakereista
Lähetetty: 11.4.2005 21:01
Kirjoittaja kapa
Tarkastitko missä kunnossa laakerikaula oli?
Lähetetty: 11.4.2005 21:10
Kirjoittaja Jankos
ai ihan tosissaan
Siis jos laakeri on aivan paskana niin ihan varmasti kaulakin käyttökelvoton.
Lähetetty: 11.4.2005 21:11
Kirjoittaja peurajussi
katoin ihan oli kunossa männän varteen oli vain palanut kiinni pien pala laakerista hioin pois ja uudet tilalle
Lähetetty: 11.4.2005 21:53
Kirjoittaja KTC
peurajussi lähetä mulle kuva osotteeseen
hietsu88@netti.fi
Lähetetty: 11.4.2005 22:08
Kirjoittaja Lada110
Mulle kans kuvia:
lada112@welho.com
Lähetetty: 12.4.2005 0:19
Kirjoittaja Wurtsi
Ja mites sitten on voitelu kyseiselle laakerille. Et tuleeko edes öljyä sinne. Jos kampiakselin öljykanava on tukossa.
Lähetetty: 12.4.2005 13:54
Kirjoittaja arpati
peurajussi kirjoitti:arpatille
v***u mitää vitsiä ehi kertoo anna s posti osoite minä laitan kuvan sinne niistä laakereista
Ok vaikutti vaan niin trollilta
Joo no jos ne laakerit on narahtaneet niin melkein menee kampura hiottavaksi eli ladan tapauksessa haet toisen koneen (hionta noin 10 eur/kaula). multakin saat 20 eur toimívan 1200 motin ja 30 eur vaihtotakuulla eli saat toisen koneen jos menee paskaksi ja huolin lisäksi kaikki ylimääräiset osat takaisin ettei jää romut nurkkiin..
Katoitko että öljy kulkee? Jos laakeri pyörähtää tai leikkaa kiinni niin öljyreikä menee tukkoon aina, eli pehmeä laakerikerros tuppautuu öljykanavaan -> sulaa lämmetessään.... Ja jos kerran on narahtanut kunnolla niin todennäköisesti jotain häikkää pumpulla -> ei ölppää... tai sitten kierrätetty riittävästi... tai saanut ilmaa eli öljyt vähissä... tai ajettu reipasta kaarreajoa vähillä öljyillä... tai huonot öljyt...
Lähetetty: 12.4.2005 20:00
Kirjoittaja peurajussi
silloin kun käytin öljy pohjan auki minä kokeilin paine ilmalla öljy kanavia hyvin tuntu ilma virtaavan öljyt on uuden karheet
Lähetetty: 13.4.2005 12:45
Kirjoittaja Larzan
Voiskohan tuo johtua tuosta öljyn karheudesta?
Ehheh, vitsiä pukkaa..
sori.