1500 kampura 1200 lohkoon?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ilkkahy

1500 kampura 1200 lohkoon?

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Nyt kun kone on vielä tuosta 1200 lattanasta irti, niin olen leikitellyt ajatuksella että saisikohan tuohon 1200 lohkoon pistettyä 1500 kampiakselin käyttäen jotain mahlen mäntiä joissa laki olisi kenties sen 7mm alempana? Nuo männät kestäisivät luultavasti paremmin ahtojakin.

Tuskin tuommoista lähden toteuttamaan vaikka pystyisikin tekemään, mutta toisaalta uuden vauhtipyörän takia systeemi pitäisi kuitenkin viedä tasapainotettavaksi.

Pysytään ajatuksessa että lohkoa ei lähdetä vaihtamaan 1500 malliin niin olisikohan moinen modifikaatio kuinka hankala/mahdollinen toteuttaa? Samat männät ja kanget noissa 1200 ja 1500 myllyissä kuitenkin taitaa olla..
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Samaa olen miettinyt minäkin.Matalammalla puristuskorkeudella olevia mäntiä löytyy paljon paremmin.Opelin 16v 79mm mäntä olis kuulemma kestävä ja kevyt.Puristuskorkeutta sillä on 28 mm.Se jäisi 3mm päähän lohkon tasosta 1200:n lohkossa.Tappi on tosin 18mm, joten holkitus edessä.Jos jollain olisi tuollainen mäntä, niin olisin kiinnostunut sen muista mitoista.Jos loydät 21011 eli 1300:n lohkon, niin 80-82mm mäntiä löytyy sitten vaikka minkälaisia, kun ei taida tuo porausvara riittää tuossa 2101-lohkossa yli 80mm lukemille?Kertoilkaahan kokemuksia muista mäntävaihtoehdoista.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Vastaa Viestiin