Mysteerinen letku irti

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Käkisalmen Kuattro

Mysteerinen letku irti

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro »

Tutkailin ajankuluksi ja renkaiden potkimiseen kyllästyneenä konepellin alle ja huomasin toisesta päästään irronneen valkoisen noin 5mm paksuisen letkun. Toinen pää johti aikanaan sellaiseen mustaan pömpeliin konehuoneen oikeassa etu(tuulilasin puoleisessa)reunassa alhaalla. Samaisesta pömpelistä lähti samanlainen letku joka aikansa kiemurreltuaan tökkäsi ilmanputsarin kylkeen. Ilmanputsarin kyljestä törrötti kaksi valkoista muovista pilliä, joihin letkun tökkäsin kun se näytti ehkä niistä irronneen. Mitään oireita ennen-jälkeen letkun kiinnittämisen en huomannut.
Kysymys kuuluu:mikä ihmeen letku? :roll:
konela-veli

Viesti Kirjoittaja konela-veli »

se menee automaattiryypylle, ja sen virka on liikauttaa ryyppyläppää alipaineen voimalla kylmäkäynnistyksen yhteydessä, niin olen ymmärtänyt. Se valkoinen letku menee siihen alempaan pilliin.
Sillä letkulla on merkitystä vain kesällä, koska alle +10 asteessa niiden pillien takana oleva lämpöventtiili on auki.
kesällä venttiili menee siis kiinni ja se musta pönttö kerää pienen määrän alipainetta kylmetessään. käynnistyksessä se täten avaa ryyppyä enemmän kuin talvella ja tätä, nk. kakkoskäynnistysvälystä voi säätää siitä namiskasta mikä menee ryyppyyn.

Ladapravdassa tosta oli juttua ja jotenkin noin se meni. saa korjata :roll:
Viimeksi muokannut konela-veli, 7.4.2005 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jos sun latuska on axteekki kaasarilla varustettu, niin se musta pömpeli on tod näk bensahöyryjen keräysastia jossa on sisällä aktiivihiiltä. Tai sitten se on rikastimen alipainesäätö.

Kuva

Kato tosta kaaviokuvasta miten letkut menee oikein.

Ne kannattaa laittaa oikein ja tarkastaa letkujen kunto. Suosittelen. Kuntoon laitettu Axteekki kaasutin palvelee hyvin ja luotettavasti.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ryypyn alipainehässäkältä kuulostaa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

:roll: Misha sanoo: Kuntoon laitettu Axteekki kaasutin palvelee hyvin ja luotettavasti... Mitäs sieniä siellä on syöty vai oletko saannut tuliaisia Afganistanista taas :?: Näin poikamme POLLELLA ratsastaa :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Allekirjoitan Mishan väittämän :twisted:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

BA3 kirjoitti::roll: Misha sanoo: Kuntoon laitettu Axteekki kaasutin palvelee hyvin ja luotettavasti... Mitäs sieniä siellä on syöty vai oletko saannut tuliaisia Afganistanista taas :?: Näin poikamme POLLELLA ratsastaa :wink:
Mun axteekki on a) laitettu kuntoon b) se on palvellu hyvin ja luotettavasti

Johtopäätös: kuntoonlaitettu axteekki palvelee hyvin ja luotettavasti

Esimerkiksi kaikki ladaboordila tähän mennessä olleet axteekkivaivat tuntuisi johtuvan omistajasta tai edellisestä omistajasta:

- letkut miten sattuu ja lahoja paskoja
- vivusto jumissa vailla rasvausta
- vivusto laitettu päin helvettiä
- ryyppy ilmaamatta
- kansi irti koska ruuveja kiristetty liikaa joten jenkat paskana.

Ainoa mikä taitaa olla kuluvaa osaa on neulaventtiili ja se kuluu kaikissa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

Axteekki.

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Jops! Misha ja Nonnis on oikeassa. Axteekki-jumala tosiaan leppyy ,kun
edellämainitut asiat huolletaan :wink: Tosin jos haluaa toimivan laitteen
ilman huoltoa niin ei muutaku Tojo-liikkeeseen ja 10t€ pöytään niin eikö-
hän toimi Titaani-vaihdokki aikansa ...
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

va sillille
kyllähän tuo 10t e saa kuntoon axteekinkin eli tässähän ei kellään ole kysymys rahasta vaan siitä mitä itse voi ja saa tehdä
ja mieluimmin itse ostan uuden kuin vanhan titaani tai yms. vaihdokin (tosin nythän 112 nousi yli tuon 10t)
Käkisalmen Kuattro

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro »

Kiitos kaaviokuvasta. Alipainehässäkkähän se pömpeli on. Mutta kumpaan pilliin se letku siis tökätään?Kun ne näyttäs olevan samassa tasossa vertikaalisesti. Eli vasen/oikea kuskin vinkkelistä katsottuna tai ihan miten vain :D
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Käsittääkseni ei ole väliä kumpaan rööriin tökätään ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

Kyl Aksteekki pelaa jos sitä on huollettu. Juurikin nuo Mishan mainitsemat hommat kannattaa hoitaa ja kunnolla. Ihmisen tekemä tuo Aksteekkikin on. Tuossa omassa oli vivusto oli uskomattomassa möhnässä, letkuista osa veteli viimosia ja neulaventtiili kanitti.
Edellinen omistaja oli ilmeisesti koittanut korjata asiaa pelkästään seoksia säätämällä. Mutta suhteellisin pienillä uhrauksilla axteecin yleensä kuntoon saa. Varsinki jos ja kun ite tekee. Tai Vazilin mekaanikkokoulussa :)
Malttia ennenku titaanivaihdokkiin ja mahtolliseen velkaan horjahtaa.

t. titaanijalkainen ladisti
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pätee muuhunkin kuin axtekkiin, ei mikään huoltamatta loputtomasti kestä, mutta axtekki varmaan vähän vielä tarkempi siitä että huollot tulee tehdyksi. Vaikka sama se on kaikissa vähäpäästöisissä, jos joku pienikin homma kusee niin ei mene ainakaan leimalla päästöistä läpi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin