Sivu 1/1

2105 1500S vm.95 Ei käy kunnolla

Lähetetty: 1.4.2005 20:41
Kirjoittaja eLada
Osaisitteko kokeneemmat ladistit arvailla, että mikä mun ladassani on vialla. Jos sillä lähtee kylmänä liikkeelle on kaikki ok (olkoonkin, että automaattiryypyn takia tyhjäkäyntikierroksia on aivan pirusti). Ongelmia tulee, jos autolla tulee jostain, vetää parkkiin, ja lähtee uudelleen ajoon vaikka puolen tunnin sisään (eli moottori vielä lämpimänä). Tyhjäkäyntikierrokset ovat todella matalalla, mutta liikkeelle ei pääse kuin liuttamalla kytkintä oikein pirusti, eikä silloinkaan ilman kenguru-esitystä. Auto ei liiku millään yli neljääkymppiä, ja hyppii kokoajan. Kilometrin tai parin jälkeen meno tasoittuu, ja taas on hyvä ajaa.

Ostin auton tossa reilu kuukausi sitten, joten en ole ajanut sillä kuin talvella.

Olen vielä täysin aloitteleva ladisti, joten en oikein osaa arvailla mistä ongelmani johtuu. Sytytyksestä tai liiasta automaattiryypystä olis mun veikkaukseni.

Lähetetty: 1.4.2005 20:46
Kirjoittaja pressa
jos axtec niin ota tuolta ylhäältä HAKU toiminne käyttöön ja hae axtec
käynti ongelmia käsitelty tosi usein ja niistä saa kyllä hyvät neuvot mistä vikaa kannattaa etsiä

Lähetetty: 2.4.2005 10:35
Kirjoittaja eLada
Jees, tarviikin selailla noita vanhempia juttuja. Sinäänsä toi ei ole paha ongelma, koska hyppimistä ei tapahdu melkein ollenkaan jos auton antaa ennen lämpimällä koneella liikkeellelähtöä käydä pari minuuttia.

Lähetetty: 2.4.2005 10:41
Kirjoittaja RTJN65
Puoliautomaattisen ryypyn vivusto jumii. CRC ja puhdistus. Samalla vois hiukka säätää tota ryyppyläpän asentoa.

Lähetetty: 2.4.2005 11:10
Kirjoittaja eLada
Osaisitko kuvailla mistä mä pääsen käsiksi siihen vivustoon ;) Ja miten saan säädettyä sitä läppää.

Kuten kuvasta näkyy, olen melko amatööriladisti vielä

Lähetetty: 3.4.2005 21:22
Kirjoittaja Misha
eLada kirjoitti:Osaisitko kuvailla mistä mä pääsen käsiksi siihen vivustoon ;) Ja miten saan säädettyä sitä läppää.

Kuten kuvasta näkyy, olen melko amatööriladisti vielä
No kaasari on se laite ilmanputsarin alla. Irrota ilmanputsari ja kaasarin kyljessä on vivusto. Sitä sitten rasvailet.

Muista myös tarkastaa että axteekin letkut on kunnossa ja kytketty oikein (kaavakuva ladainfossa ja käsikirjassa) ja jos letkut on vanhat ja lahot niin vaihda uusiin.

Lähetetty: 21.4.2005 21:47
Kirjoittaja eLada
Vihdoinkin oli aikaa ja putsasin & rasvasin vivuston. Autto kyllä huomattavasti - ryyppy rauhottuu huomattavasti nopeammin.

Pienemmälle sitä tarvis kyllä varmaan vielä säätää. Kaasarin kyljessä on päällekkäin kaksi säätöruuvia, kumpi niistä on kumpi?

Lähetetty: 21.4.2005 21:52
Kirjoittaja liero
asteekki jumalaa pitää palvoa säännöllisesti tai suuttuu mokoma... :wink:

Lähetetty: 21.4.2005 22:00
Kirjoittaja eLada
on tullut huomattua ;)

Lähetetty: 22.4.2005 15:09
Kirjoittaja BA3
:? Eihän noita Venäläisiä kattipaskoja sa koskaan toimimaan... :wink: Toista se on nää vanhan kunnon Neuvostoliiton autot, ei tarvi jatkuvasti konepeltiä availla ja ihmetellä :twisted:

Lähetetty: 22.4.2005 15:58
Kirjoittaja pressa
mielestäni axtec toimii moitteeta koska itsellänikin 160tkm ajettuna ainut mitä tehtiin oli joskus -99 kun tyhjäkäyntiä pienenettiin 800 r/min
tosin moottoritilan pesin ja vivuston voitelun suoritin n. 2 kertaa vuodessa joka mielestäni on ihan perus käyttöhuoltoon liittyvä asia
kesän odotuksia t. mka

Lähetetty: 24.4.2005 16:32
Kirjoittaja Misha
BA3 kirjoitti::? Eihän noita Venäläisiä kattipaskoja sa koskaan toimimaan... :wink: Toista se on nää vanhan kunnon Neuvostoliiton autot, ei tarvi jatkuvasti konepeltiä availla ja ihmetellä :twisted:
Ihan hyvin mun katti toimii.