"what a feeling..."
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
"what a feeling..."
Nyt sain Ladan hankittua ja ei voi muuta ku ihmetellä... aivan uskomaton fiilis!!! 1200 L malli vuodelta -88. Valkoinen, ruosteeton priimayksilö. Oli seissyt kaksi vuotta, mutta pikkusen ryyppyä ja starttas ykkösellä. Eilen käytiin kattomassa ja tänään haettiin pois. Ei helvetti ku on hieno fiilis... sanoinkuvailematonta.
Viimeksi muokannut lazysod, 10.12.2003 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: "what a feeling..."
Olihan se minullakin ensimmäinen ajokerta Ladalla juhlaa.. Aiemmin päivällä olin ajokortin saanut ja Lada odotteli kotona.. Voi sitä riemun määrää kun sai startata ja lähteä ensimmäistä kertaa itsekseen julkiselle tielle ajamaan. 

Onnea vaan minunkin puolesta! Ikimuistettava se on minunkin ensimmäinen kerta ladan ratissa, tuntui niin helvetin jäykältä ja vaikealta ajaa. Kaikenlisäksi penkinsäätö-nupit oli aluksi hieman jumissa...jotenki kurottelin polkimia. Silti tuntui aivan mahtavalta. Pakkohan se oli silloin koeajon jälkeen lähtä kaupat tekemään siitä. Nyt lada pelasti minut, kun pösön startti meni...on muuten pelastanut viime päivinä monet kerrat...
Länsimaiset ne hajoaa välillä, mutta lada senkun porskuttaa !
Länsimaiset ne hajoaa välillä, mutta lada senkun porskuttaa !

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Joo kyllä se Ladan ajaminen on on Kokemus isolla K:lla. On se meinaan varsinkin uusiin länsiautoihin tottuneelle "kulttuurishokki" aluksi. Se ratti kun tosiaan on niin pirun raskas aluksi. Mut siihen tottuu suht nopeeta. Toinen juttu on sitten se että voimaa tarvitaan muihinkin ajamisoperaatioihin noin 1,5 kertaa enemmän mihin on voinut tottua. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Onneksi olkoon Laatu valinnasta.
Nyt kun on reilun puoli vuotta nauttinut Ladan ajo-ominaisuuksista, en vaihtaisi millään länsipeliin. Mutsin -99 Fiatilla en tykkää ajaa yhtään. Autossa ei ole minkäänlaista tuntumaa tiehen, vaikka ohjaustehostin putoaa maantiellä pois pelistä. Kyllä se ensimmäinen ajokerta Ladalla oli itsellekin kokemus isolla K:lla ja kaupathan oli tehtävä heti. Jäykkyys oli pieni shokki aluksi, mutta kun siihen on tottunut, niin ei sitä enään edes huomaa. Rattiakin tulee väännettyä yhdellä kädellä taajamassa, vaikka onkin kapea orkkis-ratti kiinni.
Nyt kun on reilun puoli vuotta nauttinut Ladan ajo-ominaisuuksista, en vaihtaisi millään länsipeliin. Mutsin -99 Fiatilla en tykkää ajaa yhtään. Autossa ei ole minkäänlaista tuntumaa tiehen, vaikka ohjaustehostin putoaa maantiellä pois pelistä. Kyllä se ensimmäinen ajokerta Ladalla oli itsellekin kokemus isolla K:lla ja kaupathan oli tehtävä heti. Jäykkyys oli pieni shokki aluksi, mutta kun siihen on tottunut, niin ei sitä enään edes huomaa. Rattiakin tulee väännettyä yhdellä kädellä taajamassa, vaikka onkin kapea orkkis-ratti kiinni.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ja ei se nyt niiin raskas ole se ohjaus. On sitä meinaan raskaampiakin. Kokeilkaa vaikka: pikkuratti, nopeeohjaus, suht leveet kiakot ja pienellä nopeudella meette sitte vääntää sitä johkin parkkipaikalle ruutuun. Siinä rupee tuleen semmonen olo että on se Lada sitten vasta kevyt käännellä. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Naapurin vw jetassa (vm 83 tjsp) on (155 eturattailla) jopa jäykempi ohjaus ko meikäläisen Ladassa, ja vaihteenvaihtamisetki vaatii 2-3 krt enemmän voimmaa.
toisaalta mun datsunissa (120y vm 75) on (ladan jälkeen niin kevyt ohjaus, että tuntuu niinku ei ois renkaita ollenkaa.
Casterit taitaa olla aika eri luokkaa, ja ratissakin on ½ kiekkaa enemmän laidasta laitaan.


Juu ei tarvi punttiksella käydä kun laatokalla taskupysäköi. Kiäntöö ja viäntöö ku karhupainissa. Mutta eipä ole koskaan tylsää, ja aina kokee onnistuneensa elämässä kun onnistuu moisessa pujottelussa tyylikkäästi!
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Aivan...mulla oli tossa hetken aikaa Peugeot 106 XSi 205/45-15" kumit ei ohjaustehostinta ja suhteellisen nopee ohjaus, oli aika jäykkä vetää kuivalla asfaltilla parkkiruutuun, mutta siihenkin tottu...veli alexei kirjoitti:Ja ei se nyt niiin raskas ole se ohjaus. On sitä meinaan raskaampiakin. Kokeilkaa vaikka: pikkuratti, nopeeohjaus, suht leveet kiakot ja pienellä nopeudella meette sitte vääntää sitä johkin parkkipaikalle ruutuun. Siinä rupee tuleen semmonen olo että on se Lada sitten vasta kevyt käännellä.
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Lada 2105 -94