Sivu 1/3
Levyt taakse?
Lähetetty: 30.3.2005 20:16
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Eli onko kukaan rakennellu laatokan taka-aksulaan levyjarruja ja vielä sillai leimalle asti. Mielessä pörrää ajatus että jos Nivaan väkästelis levyjarrut taakse ku noi rumpujarrut ei oo hyvät tuolla maastossa. Jos on joku tehnyt niin mitenkä on käsijarru toteutettu vai kardaanikäsijarru.
Lähetetty: 30.3.2005 20:19
Kirjoittaja Nonnis
No yleensä ottaen ei kai oo mitään järkee vaihtaa Ladan massiivisia rumpujarruja levyjarruihin. Miksi rumpujarrut ei kelpaa maastossa?
Voisko jostain fiiatista kattoa mallia?
Lähetetty: 30.3.2005 20:27
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Jarrutehojen takia en tätä ideaa pyörittele vaan siksi että noi rumpujarrut on työläät kun ajelee maastossa yhtä paljon ku mä, joka kerta kun on rengas uponnut mutaan/kuravelliin niin ne pitää aukoo ja putsata kaikki köntsä pois rummuista ja sit vielä karhentaa kenkien pinta. Ja sit vielä noita kenkiä rupee kuluun kiiitettvää tahtia jos muta pääsee pehmittään ne.
Lähetetty: 30.3.2005 20:31
Kirjoittaja ,_,/ukka
Taitaa tökätä katsastuksessa, niinku suksi sepelissä. Ei oo taidettu tyyppikatsastaa nivaan levyjä taakse
,_,/ukka
Lähetetty: 30.3.2005 20:39
Kirjoittaja liero
kai ne katastettuakin saa, työkaveri värkkäs mantaan levyt taakse ,hitsasi itse akseliin satuloille passelit kiinnitykset ,satuloina oli sellaset joissa oli mekaaninen (vaijerikäyttöinen) käsijarru olisko olleet saabin satulat tai jotain? muistaakseni leimas pelin ilman onkelmia...
Lähetetty: 30.3.2005 20:54
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Kyl mäkin luulen että ei kattastuksessa tuu paljoo onkelmia.
Toi oli just toinen vaihtoehto käkkärille toi vaijerisatula ainakin vectrassa olis noita vaijerisatuloita mut sen nyt voi pähkäillä myöhemminkin että tekeekö vaijerisatulalla vai kardaanikäkkärillä. Mut tota ajattelinkin just että kuinka ne syynä noita satulan kiinnityskorvia jos itsetehdyt?
Onkos muuten takapotkussa samankokoset levyt ja samat satulat ku Niva vai "heikommat"?
Lähetetty: 30.3.2005 21:56
Kirjoittaja Turbiini
citikka bx gti satulat on erittäin toimivat käsijarrunsa osalta, serkulla oli semmoiset eskortissa eikä tarvinnu käsijarrun kanssa tapella kuten monessa muussa merkissä.
Lähetetty: 30.3.2005 22:19
Kirjoittaja kapa
Huhujen mukaan tuollaiset itse tehdyt kiinnitysosien ym. muokkaukset menee läpi konttorilla, jos ovat asiallisesti tehdyt. Siis että käytetty kunnon paksua lattaa eikä mitään millin peltiä, hitsisaumat on laadukkaan näköiset, ei mitään räkä-saumaa jne. Periaatteessahan tällaisista muutoksista pitäisi aina olla lujuuslaskelmat että muutetut rakenteet ovat riittävän vahvat. Mutta tosiaan jos on asiallisesti tehty niin pitäisi kuulemma mennä ilmankin läpi.
Lähetetty: 30.3.2005 22:23
Kirjoittaja metusala
Lähetetty: 31.3.2005 8:03
Kirjoittaja v.paasio
menda hola menja niet paralentte espanjaa vai mitä pirua toi oli mutta toisaalta yksi kuvakertoo enemmän kuin tuhat mykkää ?:)
Lähetetty: 31.3.2005 8:09
Kirjoittaja metusala
Lähetetty: 31.3.2005 16:50
Kirjoittaja Stefa
v.paasio kirjoitti:menda hola menja niet paralentte espanjaa vai mitä pirua toi oli mutta toisaalta yksi kuvakertoo enemmän kuin tuhat mykkää ?:)
No estas español. On muuten ranskaa
Ei pitäisi olla mitään ongelmaa katsastuksessa jos tehty asiallisesti ja riittävillä ainevahvuuksilla. Toisekseen saattavat vaatia että jarrut vähintään oltava vastaavan painoisesta ja tehoisesta autosta. Kolmannekseen käsijarrun on siten oltava mekaaninen.
Lähetetty: 1.4.2005 21:25
Kirjoittaja ladaracing pori
tein tohon vanhaan sprinttiautoon levyt taakse mirafiorin perästä leikkaamalla päätyt irti ja liittämällä ne ladan panjoon kiinni.
fiiatin vetarit sopii ladan välityksen rihloihin ja vetarissa on kiinni jarrusatuloiden kiinnikkeet valmiina.
jarrusatoiloina oli aluksi mirkun omat satulat jossa oli vaijerilla käsijarru mutta kun tehtiin hydraulinen käsijarru niin satuloiksi tuli 127 fiijun etusatulat.
Lähetetty: 1.4.2005 21:33
Kirjoittaja liero
kerro tyhmälle, jotta miten kiinität satulat vetareihin jotta kaikki pelaa ok?

Lähetetty: 1.4.2005 22:46
Kirjoittaja ladaracing pori
satuloiden kiinnikkeet olivat laakeripesässä joka tuli niillä 4pultilla kiinni
panjoon kuten ladan omatkin vetarit. kun käyn verstaalla otan kuvat tosta rakennelmasta. tarvii kyllä sanoa että jarrut meni huonompaan suuntaan kun levyt laitettiin joten en viitsinyt enää askarrella tohon ralliautoon levyjä taakse pelkän "muoti ilmiön"takia. rummullakin pärjää kyllä!!!