Sivu 1/3

124 vm 68 nettiautossa

Lähetetty: 20.3.2005 15:26
Kirjoittaja arpati

Lähetetty: 20.3.2005 18:38
Kirjoittaja KTC
kuulin veljeltä että lada on kopioinut fiatilta kyseisen mallin.

Lähetetty: 20.3.2005 19:08
Kirjoittaja arpati
KTC kirjoitti:kuulin veljeltä että lada on kopioinut fiatilta kyseisen mallin.


:roll: Eiköös se kuitenkin ole ihan virallinen lisenssimalli eikä kopio...

Lähetetty: 20.3.2005 19:32
Kirjoittaja KTC
kyllä kai olishan fiat nostanut syytteen muuten. ja on lada muuttanut ulkonäköäkin. peilien sijoitus peruutusvalon puuttuminen ym.
koska nappisilmä on vaihtunut ladan omistukseen?

Lähetetty: 20.3.2005 20:09
Kirjoittaja pressa
lukekaa lada infoa niin ei tarvitse myyntipalstalla arpoa sieltä löytyy kaikki asia tieto tästäkin asiasta

Lähetetty: 20.3.2005 22:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
KTC kirjoitti:kyllä kai olishan fiat nostanut syytteen muuten. ja on lada muuttanut ulkonäköäkin. peilien sijoitus peruutusvalon puuttuminen ym.
koska nappisilmä on vaihtunut ladan omistukseen?
lähinnä ulkonäön muutos aidossa alkuperäisessä lisenssiperusladassa rajoittuu noihin puskurin käpyihin ja ovenkahvoihin, peilitkin oli alkuun sijoitettu tuonne lokasuojiin, mutta olivat kyllä Ladassa pyöreät ihan alkuun jos en väärin muista. Sitten noi ällä mallit peruutusvaloineen onkin ihan omalukunsa, mutta se onkin sitten jo Lada tehtaan omamalli.

Lähetetty: 21.3.2005 7:06
Kirjoittaja arpati
pressa kirjoitti:lukekaa lada infoa niin ei tarvitse myyntipalstalla arpoa sieltä löytyy kaikki asia tieto tästäkin asiasta
:lol: Arvotaan kuitenkin että ollaan sekalaisissa ja sopinee arpoa miten paljon tykkää... :roll:

Lähetetty: 21.3.2005 12:12
Kirjoittaja pressa
joo sori
menee ihan sekaisin kun myyntilinkki oli mistä puhutaan

Lähetetty: 21.3.2005 15:00
Kirjoittaja Misha
Fiiat kehitti ton 124 mallin varta vasten sitä varten, että se sitten myisi niitä tehtaita. Neukkujen lisäksi tehtaita myytiin itäeurooppaan ja turkkiin ja egyptiin ja intiaan ja varmaan eteläameriikkaankin.

Fiiat oli näet silloin (ja oisko nykyäänkin) merkittävä tehdaskoneiden valmistaja. Järkevää eikö.

Tässä syy Ladojen hieman epäerikoiseen ulkonäköön. Mallin oli tarkoitus näyttää mahdollisimman kaikkia mielyttävältä.

Toi Fiiu ois kyllä hieno, mutta eniten mä tykkäsin siitä Fiiat 125sesta joka oli Mobiliassa.

Lähetetty: 21.3.2005 15:29
Kirjoittaja kapa
Misha kirjoitti: Toi Fiiu ois kyllä hieno, mutta eniten mä tykkäsin siitä Fiiat 125sesta joka oli Mobiliassa.
Jep, sellainen 125:nen 2000TC-koneella, Pörssissä oli tuollainen joskus myynnissä pitemmän aikaa.

Tai sitten Seat 124 Special vai mikä se oikea mallinimi olikaan, kuitenkin se Seatin kopio tuosta Fiat 124:sta 1600TC-koneella.

Lähetetty: 21.3.2005 18:18
Kirjoittaja Ladakeho
KTC kirjoitti:kuulin veljeltä että lada on kopioinut fiatilta kyseisen mallin.
Juu, ei, EI. Juttuhan meni niin, et tuolla Italian maalla joskus -30 luvulla isä Mussolini sai autokuumeen. No, auto oli siihen aikaan vähä hankala saada, mut hän sai päähäsä, et kaverilla, Aatulla ois varmaa myyrä Volkkari. Aatu oli kuitenki tarkka, ja pyys Volkkaristaa huikeeta hintaa. No, sitte iso-poika Stalini sano, et hänellä ois hyvä auto. Musso sano, etten usko, ei sul ainaka mitää hyvää autoo voi olla- No täs on vähä epäselvää, mut sanotaa, et Talini kävi näyttää Musolle kärryä, ja Muso hyväksy sen. Se kärry oli sitte Lada, ihan eka malli (tyyppi 001). Mut tästähä Aatu suuttu ja sano, et nyt leikki pois ja hän on Muson kaveri ja antaa Volkkarisa halvemmalla. Mut Muso oli jo päättäny; tahtos Ladan 8) . No, Aatu sano sitte Musolle, et älä ainaka maksa siitä, voihan sen saada ilmasexki. Ai miten nii ilmasex? Kysy Muso. No sit se Aatu selitti. et miten ni. No lopun kaikki tietää alakoulun historiantunnilta. Aatu ja Muso haki sen Ladan 001 ja Talini ei osannu enää tehä niitä.

Lähetetty: 24.3.2005 0:58
Kirjoittaja Misha
Ladakeho kirjoitti:
KTC kirjoitti:kuulin veljeltä että lada on kopioinut fiatilta kyseisen mallin.
Juu, ei, EI. Juttuhan meni niin, et tuolla Italian maalla joskus -30 luvulla isä Mussolini sai autokuumeen. No, auto oli siihen aikaan vähä hankala saada, mut hän sai päähäsä, et kaverilla, Aatulla ois varmaa myyrä Volkkari. Aatu oli kuitenki tarkka, ja pyys Volkkaristaa huikeeta hintaa. No, sitte iso-poika Stalini sano, et hänellä ois hyvä auto. Musso sano, etten usko, ei sul ainaka mitää hyvää autoo voi olla- No täs on vähä epäselvää, mut sanotaa, et Talini kävi näyttää Musolle kärryä, ja Muso hyväksy sen. Se kärry oli sitte Lada, ihan eka malli (tyyppi 001). Mut tästähä Aatu suuttu ja sano, et nyt leikki pois ja hän on Muson kaveri ja antaa Volkkarisa halvemmalla. Mut Muso oli jo päättäny; tahtos Ladan 8) . No, Aatu sano sitte Musolle, et älä ainaka maksa siitä, voihan sen saada ilmasexki. Ai miten nii ilmasex? Kysy Muso. No sit se Aatu selitti. et miten ni. No lopun kaikki tietää alakoulun historiantunnilta. Aatu ja Muso haki sen Ladan 001 ja Talini ei osannu enää tehä niitä.

Merkittävin syy sille että Ladojen tehdas tilattiin Italiasta oli Italian silloinen voimakas kommunistinen puolue joka edesautti sopimuksen etenemistä. Siksi Toliatin tehdas on nimetty kuuluisa Togliatti -nimisen italialaisen kommunistin mukaan.

Lähetetty: 10.4.2005 12:58
Kirjoittaja nivailija
Täytyy sanoa, että tuo on todella komea! Niin on kyllä hintakin...

Lähetetty: 10.4.2005 20:31
Kirjoittaja AI
Toi olisi hieno mun -71 Ladan kaverina täällä, mutta hintaa on tonnin verran liikaa mun rahapussille.

Lähetetty: 13.5.2005 20:25
Kirjoittaja sakke
AI kirjoitti:Toi olisi hieno mun -71 Ladan kaverina täällä, mutta hintaa on tonnin verran liikaa mun rahapussille.
Nyt olis enää viishunttia liikaa ...