Sivu 1/1

110:llä flunssa

Lähetetty: 15.3.2005 23:22
Kirjoittaja Ronkoteus
Talviloma lähestyy, parikin katastuslaitosta on lähetelly omia ehdotuksiaan
visiitistä, mut, mut ladalla on flunssa, köhii aina silloin tällöin.

Engine Check -valo palaa, ja koodi on:

0123 kaasuläpän asennontunnistin vika

1140 ilmamäärän anturin vika

Toi 0123 -koodi tuli ensin, ja kun tutkin yleismittarilla ko. anturia, huomasin siinä "kuoleita kohtia" ts. mittari meni nollille.

1140 -koodi tuli kun laitoin asennontunnistinta takaisin ja se on
nyt jakuvasti päällä.

Tuo asennontunnistinhan on periaatteessa säätövastus.
Ajattelen josko liukupinnat on vain likaisia.
Olisiko hyvä ajatus porata siihen pieni reikä ja suihkata
jotain vastuksen puhdistusainetta ?

Pistäs sen sitten kiinni silikoniliimalla.

Missäs toi ilmamäärän tunnistin on ? Onko se siinä kumiputkessa
putsarin jälkeen vai sen asennontunnitimen alapuolella ?

Teltassa mainisivat asennontunnistimen hinnaksi 86 ekee.

Saa ottaa osaa... ja tehdä ehdotuksia

Lähetetty: 16.3.2005 7:25
Kirjoittaja pressa
joo se asentotunnistin on pelkkä vastus ja kaikki korjaantuu sen vaihtamalla ja ilmamääräanturi korjaantuu pesemällä
ota haku yläreunasta ja laita siihen vaikka 110 ja lue uusimpia niin sieltä löytyy

Lähetetty: 20.3.2005 21:29
Kirjoittaja larssi21074
Elä prkele mene pesemään sitä ilmamäärämittaria! Sen vikakoodi on vankan kokemuksen mukaan johdannainen tuosta kaasuläpän asennontunnistimesta. Jokaisesta autosta on korjaantunut pelkällä asennon tunnistimen vaihdolla!!

Lähetetty: 21.3.2005 21:01
Kirjoittaja Ronkoteus
Niin... Aikaisemmin ajattelin että se ilmamääräanturi olisi niin
herkkä siitä mitä jännitettä se kaasuläpänasennontunnistin antaa.

Asennontunnistimen asentoahan voi hieman säätää.

Onko se sitten korjaantunut heti kun asennontunnistin on
vaihdettu "heittämällä", vai onko tarvinnu "ruuvaa ja kokeile"
-metodia.

Nyt ei enää nyi niin paljon kuin ennen, mahtaiskohan tuo
korjaantua ajan kanssa ?

Missä se ilmamääräanturi luuraa, olis kiva tietää vastaisuuden
varalle. :?:

Lähetetty: 21.3.2005 21:07
Kirjoittaja pressa
ilmamääräanturi on ilmanpuhdistinkotelosta tulevassa putkessa ennen ruiskua ja on parempi olla sattumatta siihen jos asentotunnistin jatyhjäkäynti säätömoottori on vaihtamatta eli niiden kunnosta ei ole 100% varmuutta

Lähetetty: 21.3.2005 21:07
Kirjoittaja Jankos
Mulla on 110:n sopiva uusi asentotunnistin...

Tarjoappa jokin summa vaikka YV:llä. kaupankäynti tapahtuu tilisiirron ja kirjekuoren kanssa ;)

Lähetetty: 21.3.2005 22:29
Kirjoittaja larssi21074
Se asentotunnistimen vika aiheuttaa nimenomaan juuri nykimistä ja johdannaisena myös ilmamäärä anturin vikakoodin.
Jos tyhjäkäynninsäätömoottorissa on vikaa niin se ilmenee yleensä joutokäynnin vaeltamisena, ei läheskään aina anna vikakoodia!!