Sivu 1/1
kone juntturissa
Lähetetty: 5.3.2005 18:39
Kirjoittaja taskuteppo
nyt on niin ikävästi käyny että larban kone on jääny juntturiin, mistäköhän kannattais alkaa asiaa selvittelemään, auto on seissyt kyllä vähän aikaa.

Lähetetty: 5.3.2005 23:05
Kirjoittaja taskuteppo
eikö kukaan keksi mitään mistä kannattais aloittaa ja mikä vois olla vikana
Lähetetty: 5.3.2005 23:25
Kirjoittaja RTJN65
Kysymystä helpottaa jos tietää kuinka kauan on moottori ollut käyttämättömänä. Jos yli vuoden niin silloin bensa/öljy seosta sylintereihin (70%bensaa ja 30%moottoriöljy). Mutta vain alle 0,5 desiä per sylinteri. Sen voi kaataa tulpanreijistä sisälle ja antaa vaikuttaa yön yli.
Sitten kampiakselin päästä pyöräytyksia jotta kone pyörii. Ja ei kun starttaamaan.
Lähetetty: 6.3.2005 16:18
Kirjoittaja taskuteppo
ei oo seissy kun jonkun 3kk, kävin vähän tutkimassa niin selvis että nokkaketju on ihan löysä..
Lähetetty: 6.3.2005 17:32
Kirjoittaja KuikkaMotorsport
luovuta jo ja ostetaan se nappisilmä ni sä saat sen koneen siitä

Lähetetty: 6.3.2005 18:04
Kirjoittaja taskuteppo
ikinä ei piä luovuttaa, prrkele
Lähetetty: 7.3.2005 13:11
Kirjoittaja arpati
taskuteppo kirjoitti:ei oo seissy kun jonkun 3kk, kävin vähän tutkimassa niin selvis että nokkaketju on ihan löysä..
Notta oliskoos venttiili jääny moikkaan mäntää...
Lähetetty: 7.3.2005 17:25
Kirjoittaja KuikkaMotorsport
trailerin vuokra olis muute 20€
Lähetetty: 8.3.2005 20:40
Kirjoittaja Stefa
Jos seisonut kauan ja mahdollista että vettä päässyt koneeseen niin jäätyminen on myös yksi mahdollisuus näillä keleillä.
Lähetetty: 8.3.2005 22:01
Kirjoittaja taskuteppo
juu, katoin että venttiilit on ehjiä.. mutta oli laittamassa lohkolämppäriä kiinni kun sitten kuulu paukahus ja sulakkeet palo tallista... prrkele oli ottanu jostakin oikoseen. vaihoin talliin sulakkeet mutta se vaan poltti ne silti. täytyy kysyä sähkäri paikalle... ja lada jää vielä paikalleen...

Lähetetty: 14.3.2005 10:44
Kirjoittaja julli
mulla oli tossa vähä aikaa sitte kone muutaman kuukauden tallin lattialla ja oli sitte ottanu ja jääny jumiin,no ei muutaku polttoöljyä sylintereihin antoin päivän vaikuttaa ja jako avain kampiakselin päähän ja pyörittää.
hyvin toimii vieläkin,kannattaa vaan muistaa pitää ne tulpat pois paikaltaan ja vähä aikaa strartilla pyörittää tulee ihan makiat suihkut sieltä tulpan reijistä
Lähetetty: 14.3.2005 10:55
Kirjoittaja ,_,/ukka
taskuteppo kirjoitti:juu, katoin että venttiilit on ehjiä.. mutta oli laittamassa lohkolämppäriä kiinni kun sitten kuulu paukahus ja sulakkeet palo tallista... prrkele oli ottanu jostakin oikoseen. vaihoin talliin sulakkeet mutta se vaan poltti ne silti. täytyy kysyä sähkäri paikalle... ja lada jää vielä paikalleen...

Ota "johtosarja" irti vastuksesta, jos sulakkeet palaa on johtosarjassa oikosulku, jos ei niin vastus on rikki ja siinä ei paljo sähkömiehet auta.
,_,/ukka
Lähetetty: 14.3.2005 15:58
Kirjoittaja Jaska HKI
Jos johtoa on kuljetettu auton mukana voi olla että tiesuola ja muu töhnä johtaa pistotulpassa virran oikoseen.Näin voi käydä myös jatkopistokkeessa.Jos vielä paukuu niin lohkolämmittemen pistoke autossa voi olla tiesulan ym. töhän takia oikarissa jos suojaläppä ei ole ollut kiinni kun johto on ollut irti.
Yksi konsti on vielä kääntää pitotulppa pistorasiassa toisinpäin,niin silloin vaihejohto ja nollajohto vaihtavat paikkaa keskenään.Jos sulake kestää niin silloin johdon toinen napa vetää "maihin".