Home
Home
Kävin morjenstamassa Pappa-Ladaa. Turvavöissä ja ratin keskiössä oli homekasvustoa. Lähteekö nämä pesemällä keväällä pois? Miten ennaltaehkäisen homeen tulemisen? Auton ikkuna oli kyllä vähän raollaan, mutta lunta oli tupruttanut sisään, niin laitoin sen kiinni.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
- Lada-Jussi
missä sä sitä pidät? mun raatoihin, jotka makaa pitkin pihoja mätänemässä, ei ole tullu mitään homettakaan. tai pitäis kyllä käydä vielä tarkistamassa tilanne....

Mulla tuppas Thema turbo homehtumaan sisältä sinä aikana kun seiso noin puol vuotta ensin hieman kosteassa kylmässä tallissa ja sitten pihalla. Lähti pahimmat pois ihan jo hankaamalla ja pesemällä olis varmaan lähteny loputkin. Tosin "lattiakarvoituksesta" home söi osan, jäi tummia kohtia karvaan.
.
home
Kyllä homeen pois saa. Tosin turvavöitä ei saa pestä vahvalla pesuaineella. Niihin tulee käyttää erittäin mietoa esim. Fairy-liuosta.Homma onnistuu helpoiten jos saat vyöt irti ja vaikka ämpäriin likoomaan.Mutta jätä rullat ulkopuolelle. Sama liuos sopii myös ratin ja kattoverhoilun puhdistukseen. Itse olen käyttänyt kyseistä systeemiä ja hyvin toimii.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Mun iskällä oli tämä sama ongelma kun sillä on yks urheiluauto varastossa ja ikävää kun hienoon autoon alko home kasvamaan. No se käsitteli penkit ja matot tietyllä aineella sen jälkeen kun puhdistutti ne ammattilaisilla. Palaan asiaan kunhan tiedän mistä aineesta on kyse.
Sen jälkeen se kääräsi hiiliä vanhaan teepaitaan ja laitto niitä lattioille ja jätti ikkunoihin pienet raot. Auto on kuitenkin pressulla peitetty.
Sen pitäisi jo tepsiä, vinkit tulivat ammattilaiselta.
Sen jälkeen se kääräsi hiiliä vanhaan teepaitaan ja laitto niitä lattioille ja jätti ikkunoihin pienet raot. Auto on kuitenkin pressulla peitetty.
Sen pitäisi jo tepsiä, vinkit tulivat ammattilaiselta.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Yksi konsti homeen ennaltaehkäisyyn on pari kertaa talvessa lämmittää sisusta kunnolla esim. sisätilanlämmittimellä ja tuulettaa kosteus pois. Voi vaatia useamman lämmitys/tuuletus syklin, jos paljon kosteutta. Lämmittimen johdon voi vetää ikkunasta, jos ei halua moottoria turhaan lämmittää.
Ladaa ei saa polttaa! (jos lämmittämiseen käytätte jotain omia patentteja)
Ladaa ei saa polttaa! (jos lämmittämiseen käytätte jotain omia patentteja)
Nostetaanpa hieman vanhaa aihetta. Eli kun itellä on nyt nappiksessa takapenkkien takaa päässy homehtuun aika pahasti niin millasilla pesuaineilla vois tuon penkin selkäojan takapinnan pestä että sais homeen pois ja myöskin ne ihme säkkikankaat jotka on penkin takana. Ois hyvä saada pois ennenkuin homehtuu koko auto.
Samalla pitäis alkaa selvittään että mistä tuonne pääsee noin paljon kosteutta kertyyn kun oli taas melkoisen kosteat tuolta penkkien takaa nuo kankaat. Muutama talvi sitten jouduin sisätilanlämmittimen kans kuivatteleen penkkien taukset kun olivat pikemminkin jo märät kuin kosteat. Ja nyt sai taas vähän kuivatettua kun oli penkki takaa irti.
Samalla pitäis alkaa selvittään että mistä tuonne pääsee noin paljon kosteutta kertyyn kun oli taas melkoisen kosteat tuolta penkkien takaa nuo kankaat. Muutama talvi sitten jouduin sisätilanlämmittimen kans kuivatteleen penkkien taukset kun olivat pikemminkin jo märät kuin kosteat. Ja nyt sai taas vähän kuivatettua kun oli penkki takaa irti.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Siinä ois ihan varteenotettava vaihtoehto tuokin. Ei ois hirveetä myrkkyäkään mutta tosin saa varmaan hyvin huuhdella pois ettei jää kaupanpäälle tuo niin ihana etikan haju sitten.
Tosin taitais sekin paremmalta haista kuin tuo home.

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
-
- Viesti:
kosteudenpoistajaa
Paras kosteudenpoistaja hinta/laatu-suhteeltaan on kissanhiekka. Eli sellainen ihan valkoinen ei tarvi varmaankaan kuin yhden oliko n. 4litran pussin, siihen painella reikia ja autoon sisälle. ei takuulla homehdu paikat.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113