Sivu 1/1

Super-Avto

Lähetetty: 18.2.2005 20:38
Kirjoittaja Lada-Jussi
Super-Avto tehtaalta lähtee kivoja speciaal malleja 110:stä

Kuva

LADA PREMIER
tämä takajalkatilastan kohdalta pidennetty mallihan oli jo kaikille tuttu. Siihen saa moottoriksi: VAZ-2112 1,5i 16v tai VAZ-21128 1,8i 16v, 1,5 varmaan tulee väistymään kun ei sitä enää Lada tehtaallakaan tehdä.
maski, puskurit, konepelti ja kojelauta ovat kuin 110M mallissa.



Kuva

LADA COUPE
onhan näitäkin katseltu aiemmin, moottorina VAZ-21128 1,8i 16v:ssä
maski, puskurit, konepelti ja kojelauta ovat kuin 110M mallissa.

Kuva

LADA 2110M
Perus 110M malliin (VAZ-21103-03) jossa uudet puskurit, maski, kojelauta yms. perusversiosta poiketen 1,5i 16v tilalla VAZ-21128 1,8i 16v


moottori: 21128, 1,796 litraa, sylinterin halkaisija/iskunpituus 82,5/84, teho 120 hv, vääntö 162Nm 3800 r/min,

super-avton lisävarustelistatkin sisältää ihan kaikkea tarpeellista.

tulossa vielä:
LADA 21108 Premier moottorilla VAZ-21124 1,6i 16v
LADA 2111 pidennetty STW moottorilla VAZ-21128 1,8i 16v
LADA 21128 Sport Coupe piristetyllä 1,8i 16v koneella
LADA 2112 HB moottorilla VAZ-21128 1,8i 16v

lisää netissä osoitteessa http://super-avto.ru/

Lähetetty: 18.2.2005 21:41
Kirjoittaja foma
Olen aina ollut kolmeovisien autojen ystävä. *kuolaa coupe mallia* :lol:
Kummonen se sport coupe sitten on? Muuten sama mut viriaste korkeampi vai on just tarkoitettu tuo kuvassa oleva. Aika hienosti noilla vedetään sprinttia. NAMi :D

Lähetetty: 18.2.2005 21:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
noista sivuista ei ihan vakuuttunut, jossain luki että 1,8 koneessa on 100 hv, teknisissä tiedoissa puhuttiin 120 hv:sta ja sitten jossain kohtaa mainittiin että Sport Coupessa olis 130 hv, eli vähän vaihtelee sivun mukaan.

tuleekohan tollai M-varusteltu koskaan vientimarkkinoille, esim suomeen, tehdasmallinakin kuitenkin on tota korisarjaa käytetty, mutta eihän tänne edes perus-lux varusteltuja malleja ole tuotu.

Lähetetty: 19.2.2005 0:05
Kirjoittaja foma
Nyt kun itse luin niin siin sanottiin tosta 130 heppaisesta moottorista kyllä mutta siinä on sitten vaidettut nokka-akseli, ilmusarja, parannettu huohotus(?) järjestelmä ja isompi läppärunko.

Eli noi muutokset moottorin osaalta on tehty tohon SPORT-pakettiin. Sieltä tulee se 130 heppaa. Normaali 1,8 (21128):ssa 120 hv.

Aika vähän mielestäni tohon luks M(?) varusteluun sisältyy vakion lisäksi, tosin ei ole paha hinta paketille.

Itse en usko, että Suomeen tuoda noita ellei tehdä muutoksia säädäntöön tai vastaavasti päästöihin. Noi täyttää Euro 2 ja nyt Suomessa Euro 4 kait.

Lähetetty: 19.2.2005 0:18
Kirjoittaja samarai
jaa jo euro4?, eikö enää mikään riitä noissa saastenormeissa? Ja tämä perähikiämaa on ensimmäisenä ottamassa kaikki uudet direktiivit lainsäädäntöönsä vaikka autoja edelleen laittomasti yli-ja kaksoisverotetaan. OBD-mittauksenkin Suomi otti ensimmäisenä Saksan kanssa. :evil:
Pitäisi niiden "satuhassien" myös ajatella saastenormeissa vähän Suomen geopoliittistakin asemaa. :wink:

Re: Super-Avto

Lähetetty: 19.2.2005 10:01
Kirjoittaja vesanen
Kuva

LADA 2110M
Perus 110M malliin (VAZ-21103-03) jossa uudet puskurit, maski, kojelauta yms. perusversiosta poiketen 1,5i 16v tilalla VAZ-21128 1,8i 16v


moottori: 21128, 1,796 litraa, sylinterin halkaisija/iskunpituus 82,5/84, teho 120 hv, vääntö 162Nm 3800 r/min,

Oi oi oi toi ois namu tollasen ku sais :D

Lähetetty: 19.2.2005 22:15
Kirjoittaja larssi21074
Sanonpahan vaan että nuo OBD mittaukset on ihan perseestä. Käytin yhtä mersua katsastuksessa, mittaus näytti että katti ja lampaada tunnistin ovat rikki!! Niin siinä tietokoneen ruudulla luki!!
..kumma juttu kun päästöt oli täysin kohdallaan ja seos kohdallaan kaikilla kierrosalueilla!

Käsky kävi: katti ja tunnistin vaihdettava.

Onneks sain puhuttua järkeä sen insinöörin kaaliin että anto leiman!

Lähetetty: 19.2.2005 22:54
Kirjoittaja R-J
Toi coupehan sopis kuin nenä päähän suomi-poikamiehenkin käyttöön. Bemareitahan on joka sällillä, mutta noita ei. Ja tehoakin on ihan riittävästi. NAM! 8)

Lähetetty: 19.2.2005 22:56
Kirjoittaja R-J
larssi21074 kirjoitti:Sanonpahan vaan että nuo OBD mittaukset on ihan perseestä. Käytin yhtä mersua katsastuksessa, mittaus näytti että katti ja lampaada tunnistin ovat rikki!! Niin siinä tietokoneen ruudulla luki!!
..kumma juttu kun päästöt oli täysin kohdallaan ja seos kohdallaan kaikilla kierrosalueilla!

Käsky kävi: katti ja tunnistin vaihdettava.

Onneks sain puhuttua järkeä sen insinöörin kaaliin että anto leiman!
Näistä OBD-mittauksista liikkuu kaikenlaisia juttuja. Onko noi murheet kuinka yleisiä?

Lähetetty: 19.2.2005 23:45
Kirjoittaja foma
larssi21074 kirjoitti:Sanonpahan vaan että nuo OBD mittaukset on ihan perseestä. Käytin yhtä mersua katsastuksessa, mittaus näytti että katti ja lampaada tunnistin ovat rikki!! Niin siinä tietokoneen ruudulla luki!!
..kumma juttu kun päästöt oli täysin kohdallaan ja seos kohdallaan kaikilla kierrosalueilla!

Käsky kävi: katti ja tunnistin vaihdettava.

Onneks sain puhuttua järkeä sen insinöörin kaaliin että anto leiman!
Ne 'vikailmoitukset' (osatestit) ku tulee ruudulle on semmoset ku voineet tulla kaikenlaisista syistä, esimerkiksi joku ajosykli ajamatta tai näin talvella pitkä kylmäkäynnystys.

AKE:lta on tullut ohje, jonka mukaan jos jokin osatesti on suorittamatta, mutta päästöt on rajoissa sekä 2000rpm --> ja tyhjäkäynnillä niin auto on OK. Samoin jos löytyy joku vika, eli kone ilmoittaa Vikojen lukumärä 1 (esim), niin katsotaan löytyykö vian koodi auton maahantuojan tarjoamalta vikakoodilistalta. Jos löytyy niin tosiaan on jotain vikaa ja jos ei niin kaikki OK.
Tuo tieto on sitten noin kuukauden vanha. En tiedä onko tullut jotain uutta taas vaihteeksi.