Sivu 1/1
Aurauskulman säätö
Lähetetty: 18.2.2005 18:29
Kirjoittaja Toveri Sladimir
On noita nappiksen pyöränkulmia vähän muuteltu, ja aurauksensäätöholkeissa on säätövarat lopussa, jotenka mitäs tehdään asialle?Löytyykö ulompia raidetangonpäitä pitemmällä kierteellä jostain muusta autosta?Entäs pidempää säätöholkkia?Millainen systeemi Nivassa on?Kertoilkaa samasta ongelmasta kärsineet!
Lähetetty: 18.2.2005 19:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
voiko tuollaistakin tapahtua?
Lähetetty: 18.2.2005 19:50
Kirjoittaja VILEENI
Kun Ladakuskista ja Ladasta kyse,mikään ei ole mahdotonta
Lähetetty: 19.2.2005 1:24
Kirjoittaja Stefa
Kerroppas hieman mitä on tehty, ihan mielenkiinnosta?
Lähetetty: 19.2.2005 2:05
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nivan raidetangot on samat kuin normi takapotkussa.
Juu mielenkiintonen ois tietää millasta lumiauraa ollaan vääntämässä jos säätövara on loppu.
Jos tosiaan ois säätövara oikeesti loppu ja vielä tarvis saara kännettyä ni rakenna raidetanko säätöholkista ja kahdesta sisemmästä raidetangonpäästä on ainakin pitkä.
Lähetetty: 19.2.2005 12:18
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Elikkäs tuossa ongelmavehkeessä on lyhyemmät ja ulommas menevät kääntövarret ja aurauksensäätöholkki on aina ollut lopuillaan.Nyt pamahti poorissa ollut kivi rikkoen vanteen ja käänsi pyöriä haritukselle.Mistään ei vaan näy kohtaa, mikä olis taipunut.
Toveri Nivan vinkkiin tyrmäyksenä kerrottakoon, että ulko- ja sisäpäässä on luonnollisesti erikätiset kierteet.Osaako joku kertoa Nivan ohjausosista tarkemmin?Raidetangon sisempi pää näyttäis kataloogin mukaan erinlaiselta, mutta mikä ero siinä on?Aurauksensäätöholkki ja apusimpukka on samalla numerolla, joten kierre/nivelpää kyllä sopisi?
Lähetetty: 19.2.2005 12:44
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Raidetangonpäät ovat samat sekä sisempi että ulompi ja vasen että oikee nivoissa ja takapotkuissa, mutta keskitanko eli säätöholkki on eri sarjanumerolla motonetissa, täytyykin mitata se tänään!
Lähetetty: 25.2.2005 10:03
Kirjoittaja olavi2101

Katsoitko pallo niveliä että ne on paikolaan

sellainen täräys muuttaa heti kulmat 2mm toisessa kohassa voi olla2cm mittaa moottoripalkista molemmat puolet vas ja oik etupyörä etäisyys alapallosta
korin alapalkkiin molemmat puolet Ennenkuin alat fiilaa raide säätöjä
Lähetetty: 25.2.2005 11:01
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nivan raidetanko tosiaan koostuu samoista palikoista kun takapotkun eli sekä sisempi- että ulompi pää ja säätöholkki on saman pituiset mutta nivassa raidetanko on niinpäin että lyhyt sisempi ja pitkä ulompi kun väittivät varaosaliikkeessä että lyhyt ois ulompi mutta onko raidetanko sitten takapotkussa näinpäin?
Lähetetty: 26.2.2005 10:27
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Takapotkussa uloimmat on samanlaiset ja lyhyet.Sisemmissä on taivutus ja o/v erinlaiset.
Lähetetty: 2.3.2005 18:46
Kirjoittaja ladaracing pori
huomasin itellä saman ongelman et säätövara loppui kesken ja pienten yhteen sattumien vuoksi ölin vaihtanut nappisilmän välitangon kanttilamppuun.
se oli 1cm kapeampi kuin alkuperäisempi.
eli kantti lampussa 1cm leveämpi simpukoiden välitanko kuin nappisilmässä.
oisko tosta apua???
Lähetetty: 2.3.2005 19:26
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Jaa!

Kuulostaa liian hyvälle!

Lähetetty: 2.3.2005 20:01
Kirjoittaja Jankos
Outoa että voi olla tangoissa eroa kun esim 2101:stä 2106:n on sama vraidetanko käytössä 2101-3003011 ja 2107:ssa on 2101-3003010 numerolla oleva välitanko. Ja kuitenkin esim 2105 ja 2107 on rungoltaan aivan samat.
Enemmän epäilen että se tanko on ollut väärässä ja sen takia lyhyempi. Ainakin nuo tangot menee todella helposti väärään... Yksi vaihtoehto on että tarvike ja alkuperäinen on eri mittaiset?
Lähetetty: 2.3.2005 20:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jankos kirjoitti:Outoa että voi olla tangoissa eroa kun esim 2101:stä 2106:n on sama vraidetanko käytössä 2101-3003011 ja 2107:ssa on 2101-3003010 numerolla oleva välitanko. Ja kuitenkin esim 2105 ja 2107 on rungoltaan aivan samat.
Enemmän epäilen että se tanko on ollut väärässä ja sen takia lyhyempi. Ainakin nuo tangot menee todella helposti väärään... Yksi vaihtoehto on että tarvike ja alkuperäinen on eri mittaiset?
mites ku varaosakataloogi kertoo tuon 2101-3003011 osan olevan kaikissa malleissa, mutta 2107 ja 2104 se onkin vaihtunut jossain välissä 2101-3003010 osaan.
Lähetetty: 2.3.2005 22:42
Kirjoittaja ladaracing pori
ei se ollut kierossa. vaan otin vanhakoppasesta sen irti ja laitoin uuskoppaseen,sain pyöränkulmat juuri ja juuri kohdalleen.
huomasin asian vasta kun laitoin kilpurista otetun takas vahakoppaseen niin pyörät jäivät auraukselle pirusti.
mittasimme kaverilta ostetusta varresta 1cm eron ja molemmissa oli pyörät linjassa. ihmeellistä kyllä enpä tota itekään tiennyt,ihmettelin vaan kun säätövara oli melkein loppu.