Rakentelu muutoksia

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Rakentelu muutoksia

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Toi ohjaus ja jarruhomma on aivan loistava.
Mitäkäh tolla on tarkoitettu?
Sama koskee myös kulumisen takia huollossa vaihdettavia osia sekä niin sanottuja kriittisiä osia, joita ilman ajoneuvo ei toimi. Ne voi korjata ilman kanta-ajoneuvon prosenttiosuuden pienenemistä.
Ei se auto kyl ilman moottoria toimi ja vaihteistoa. Saako sit nekin sit vaihtaa ilman että prosentit menis? *ei taju*
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Niin ja jos kori happanee niin että se ei pysy enää läjässä niin kaipa senkin saa vaihtaa. Siitä tulee kriittinen osa jos ei pysy kuosissa ja auto ei sen vuoksi enään toimi.
Lada rules
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Eli käytännössä auto tuodaan katsastusasemalle ja siellä arvellaan sitä saako vaihtaa ilman prosenteja vai ei? :D Kuulosta hullulta touhulta ja rahastukselta jos se aisia toimii noin.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Tolla hommalla tarkotetaan lähinnä niitä auton kuluvia osia joista joskus hulluina aikoina on laskettu prosentit kuten esim. niveliä ja jarruosia.
Taannoin kun niitä määräyksiä ei oltu yhtään mietitty oli tämmöisä tapauksia:
Ulkomailta tuotu moottoripyörä mällättiin suomessa ja korjaamisessa vaihdettiin osia niin että tuontipyörän sallitut muutosprosentit 30 täyttyi, pyörän seuraava omistaja vei sen jossainkohtaa merkkihuoltoon (BMV) jarrupalojen vaihtoon ja virkaintoset korjaamopojat laittovat ilmotuksen vaihdetuista jarruosista eteenpäin ja hupsankeikkaa pyörä meni uudelleenverotukseen
Kuva
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Eli itsestään selsä asia on nyt kirjoitettu paperille ja asiat ovat ennallaan?
Onko jossain luetteloa noista ns. kriittisistä osista?
Suodattimet, jarruosat,renkaat, iskarit(?) Onko muuta?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nythän noi meikäläisenkin raadot olis mahdollista saada ilman veroseuraamuksia liikenteeseen. kaksi vuotta rakentelua ei riittäisi minun vauhdilla ja hajonneita sekä kuluneita osiakin saisi vaihtaa uusiin yli vanhojen rajojen :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin