Sivu 1/3
Samaran akku tyhjenee!
Lähetetty: 13.2.2005 13:42
Kirjoittaja Kylmä-Mika
Samara on 1500 i ja vuosimallia 2000 ihmeellisesti häviää akusta poweri
hukkaako kattovalon kautta ehkä kun sula läntti talvella katossa... Samara ei onneksi ole oma, itellä 1200 S eikä mitään ongelmia
voisiko joku valaista asiaa

Lähetetty: 13.2.2005 13:55
Kirjoittaja Jaska HKI
Samarassa on kylmäsilta lampun kautta.Ajon aikana lampun kohta katossa on sula.Jos auton seistessä katto on sula ja lamppu ei pala niin johan on ihme homma

?Tuon ikäisissä autoissa jos akku on alkuperäinen niin se voi vedellä viimeisiään.Vikojan voi olla:
-starttimoottori purkaa akun
-vuotovirta likaisen akun kautta
-viallinen laturi
-vuotovirta auton virtapiireistä ym...ym..
Lähetetty: 13.2.2005 16:56
Kirjoittaja Kylmä-Mika
Joo pitää laittaa isälle tuosta sähköpostia... lampun se on ottanut pois jo
aikaa sitten mutta lamppu kyllä on palanu... Kiitos vaan kovasti tiedosta!
Akku ei ole alkuperäinen on vartan uusi akku... laturi lataa kuitenkin 13,8 volttia että sen pitäisi kyllä olla jännitteeltään kunnossa, en kuitenkaan osaa sitten sanoa latausvirtaa.
Lähetetty: 13.2.2005 17:29
Kirjoittaja ,_,/ukka
Kattovalon kohta on monessakin, varsinkin vanhemmassa autossa, sulana, koska sen kohdalla on katossa ohuemmasti lämpöeristettä.
Jos akku on alkuperäinen kannattaisi ominaispainomittarilla katsoa joka kennon ominaispaino, hyvinkin mahdollista että akku on vaan tullut tiensä päähän.
,_,/ukka
Lähetetty: 13.2.2005 17:49
Kirjoittaja Kylmä-Mika
Joo akku ei ole alkuperäinen vaan ihan uusi...
töissä olis kyllä tuo vuotovirtamittari ja muut mutta vain vaihtojännitteelle.
Sillä olis kätevä mitata.. työtakin taskussa kyllä ampeerimittari tasajännitteelle sillä pitää yrittää mitata latausvirta... tosin vuotovirta ehkä tasajännitteellä mahdoton koska jännite kulkee miinuksesta plussaan...

Lähetetty: 13.2.2005 18:42
Kirjoittaja Nonnis
Tätä samaa aihetta käsittelee toi "Niva hukkaa virrat" topikki.
Lähetetty: 13.2.2005 20:38
Kirjoittaja ,_,/ukka
Nonnis kirjoitti:Tätä samaa aihetta käsittelee toi "Niva hukkaa virrat" topikki.
Ja moni moni muukin ketju

Tätä palstaa kun lukee niin harvassa on Lada jonka sähköjärjestelmä ei varmuudella purkaisi akkua.
,_,/ukka
Lähetetty: 14.2.2005 15:45
Kirjoittaja Nonnis
Joo. Mä päätin tehdä päävirtakatkaisijan.
Lähetetty: 14.2.2005 16:41
Kirjoittaja veli alexei
Nonnis kirjoitti:Joo. Mä päätin tehdä päävirtakatkaisijan.
Oikein.

Sit vaan naruja vetään. Katkasija on arvaten mallia
Biltema...
Lähetetty: 14.2.2005 16:48
Kirjoittaja Nonnis
veli alexei kirjoitti:Nonnis kirjoitti:Joo. Mä päätin tehdä päävirtakatkaisijan.
Oikein.

Sit vaan naruja vetään. Katkasija on arvaten mallia
Biltema...
Noup, katkaisija on mallia vene ja sijaintipaikka Multisilta ja sun pitäs hakea se

Lähetetty: 14.2.2005 16:54
Kirjoittaja veli alexei
Nonnis kirjoitti:veli alexei kirjoitti:Nonnis kirjoitti:Joo. Mä päätin tehdä päävirtakatkaisijan.
Oikein.

Sit vaan naruja vetään. Katkasija on arvaten mallia
Biltema...
Noup, katkaisija on mallia vene ja sijaintipaikka Multisilta ja sun pitäs hakea se

Jaaha. Näin sitä pieni ja viaton sivullinen toweri uhrataan.

Lähetetty: 14.2.2005 18:57
Kirjoittaja R-J
Oma savottahan se noissakin piuhoituksissa on. Mutta eipähän pura akkua.
Lähetetty: 14.2.2005 19:28
Kirjoittaja Kylmä-Mika
Lähetetty: 15.2.2005 14:08
Kirjoittaja Kylmä-Mika
Tuommoinen päävirtakatkaisija on tosiaan kätevä vähän joka paikassa... varmaan tilattava biltemalta ja tumpattava lattaraan...
Vaikka ei tuo oma lattara purakaan akkua...
Piti tehdä lattarasta välillä perheauto kun Volvosta hävis toimintasavu lämppärin moottorista... saa mennä korjaamolle en jaksa itse ruveta sitä vaihtamaan...
Oli oikei tuninkia kun laitettiin lastenistuin lattaraan

Lähetetty: 15.2.2005 14:32
Kirjoittaja ,_,/ukka
Akku tyhjenee --> Akun nesteet jäätyy --> kenno hajoaa.
,_,/ukka