Sivu 1/3

Ampeerimittarin asennus

Lähetetty: 8.2.2005 8:58
Kirjoittaja 1200.79
Vai onko se latausvirran mittari :? ? Mites se sitten asennetaan. Haulla en löytäny.

Lähetetty: 8.2.2005 9:39
Kirjoittaja foma
Tarkoitat kai volttimittarin? Yleensä noissa mittareissa mitä myydään uuteena on aika hyvät ohjeet.
http://kotisivu.mtv3.fi/karu244/jannite.html tässä on ainakin yksi ohje mut itse ottaisin suoraan laturilta sen tai akusta. Mut tosiaan ne mittarin mukana tulevat ohjeet on hyvät kun siin on kaikki johtojen värit ymt. :D

Lähetetty: 8.2.2005 9:40
Kirjoittaja henkkasavosta
http://www.autometer.com/hp/instruction ... s/642d.pdf

Ite en ole koskaan kytkeny amppeerimittaria, mutta sen verran on tullu sähköhommilla leikittyä, että kannattaa muuten olla aikasta huolellinen niiden sähköjen vetämisessä, kulkee aika suuret virrat sen mittarin kautta.

...ja savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.

-Henkka-

Lähetetty: 8.2.2005 15:08
Kirjoittaja ,_,/ukka
Käytännössä muutenkin aika turha kampe koko amppeerimittari. Näyttää käynnistyksen jälkeen hetken aikaa jotain 30A ja laskee muutamassa minuutissa alas. Viisarimallissa ei muutaman käynnissä olo minuutin jälkeen pysty edes sanomaan lataako laturi vai ei.

,_,/ukka

Lähetetty: 8.2.2005 18:43
Kirjoittaja ladahartsa
Ei sitten kannata amppeerimittaria kytkeä tuon volttimittarin kytkentäohjeen mukaan ellei halua autoa polttaa. On virrat sitä luokkaa amppeerimittarissa että johdot palaa tai akku pamahtaa jos sen akun rinnalle kytkee..

Muuten se amppeerimittari on ihan tarpeellinen laite, huomattavasti informatiivisempi kuin pelkkä latausvalo

Lähetetty: 8.2.2005 19:53
Kirjoittaja 1200.79
Kiitti taas jelpeistä. Täytyypä pohtia laitanko vaoltti ampeerimittarin... :roll: Vaiko ollenkaan. Ois vaan kiva nähdä kuin se laturi pelittää.... Niin, tulipa tässä mieleen, että mun 1200:ssa puristukset on n.10.5 ja nehän pitäs 12. Kone ei kuitenkaan öljyä syö. Oisko venttiileissä säädön tarvetta. Puristukset on kuitenkin aika tasasia kaikissa pytyissä. 1:ssä ja 4:ssa vähän alemmat kuin muissa.

Lähetetty: 8.2.2005 19:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
,_,/ukka kirjoitti:Käytännössä muutenkin aika turha kampe koko amppeerimittari. Näyttää käynnistyksen jälkeen hetken aikaa jotain 30A ja laskee muutamassa minuutissa alas. Viisarimallissa ei muutaman käynnissä olo minuutin jälkeen pysty edes sanomaan lataako laturi vai ei.

,_,/ukka
sulla on sitten jossain jotain vikaa joko latauksessa tai itse mittarissa, mä olen kovasti tykännyt latausmittarista, useimmin niissä autoissa joissa se on ollut ei ole edes ollut varovaloa lataukselle, joten siitäkin syystä on mittari ollut hyvä olemassa.

Lähetetty: 8.2.2005 20:26
Kirjoittaja 1200.79
Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?

Lähetetty: 8.2.2005 21:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993

Lähetetty: 9.2.2005 20:34
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:
1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.

,_,/ukka

Lähetetty: 9.2.2005 20:54
Kirjoittaja veli alexei
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
1200.79 kirjoitti:Eikös joissain malleissa sellainen viisarimittari ole ihan tehdas asenteisena? Semmosen sähkökuvistahan sais selville miten se kytketään. Muistaako kukaan missä malleissa semmosia on? Ainaki vm.89 1300:ssa taitaa sellanen olla?
ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.

,_,/ukka
Ihan samaa mietin...

Lähetetty: 10.2.2005 6:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
veli alexei kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: ainakin noissa:
2104, 21043, 21043-03, 21044-40, 2105, 21051, 21053, 2107, 21072, 21073-40, 21074, 2108, 21081, 21083, 21083-20, 2109, 21093, 21093-20, 21099, 21099-20, 210993
Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.

,_,/ukka
Ihan samaa mietin...
Ladan mittaristo on käytetty molempia termejä, mikä sit eroa A tai V-mittarilla? :oops: (kaikki ei ole sähköinssejä)

Lähetetty: 10.2.2005 7:45
Kirjoittaja kapa
Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti: Meneekö täällä nyt jollakin sekaisin Ampeeri ja Volttimittarit? Voltti mittari löytyy ja se on hyvä ja informaatinen apuväline, vaikka näyttämä onkin tuossa ladan omassa mittarissa aika suuntaa-antava. Ampeerimittarin kerran asensin yhteen korollaan ja käyttäytyi juuri yo. viestissäni kuvaamalla tavalla. Tietenkin ku pisti kaikki sähkölaitteet täysille niin näyttää enempi ja ilman vähempi.

,_,/ukka
Ihan samaa mietin...
Ladan mittaristo on käytetty molempia termejä, mikä sit eroa A tai V-mittarilla? :oops: (kaikki ei ole sähköinssejä)
Ampeerimittari mittaa ampeereja eli virtaa ja volttimittari voltteja eli jännitettä.

Lähetetty: 10.2.2005 8:52
Kirjoittaja ,_,/ukka
Samat termit löytyvät neste ja ilma puolelta. On paine(kg/cm, baari yms.) ja virtaus (L/min tms.). Sähkössä on paineelle nimitys Jännite(Voltti) ja virtaukselle nimitys Virta(Amppeeri). Eikä tarvi olla kuin yläasteen käynyt henkilö, siellä nämä on fysiikassa opetettu.
Jos Ladan insinööreillä menee Voltit ja Amppeerit sekaisin niin enää yhtään ihmettele miksi Ladoissa on niin paljo sähkö vikoja :-)

,_,/ukka

Lähetetty: 10.2.2005 9:34
Kirjoittaja foma
Mä ainakaan koskaan missään autossa nähnyt ampeerimittaria, sen takia ehdotinkin sen volttimittarin. :lol: