rotta-lintta-tuning-raiskaus
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
rotta-lintta-tuning-raiskaus
tossa kattelin noita kuvia ensimmäisestä Lada kokoontumisesta siis mobilian perutava kokoontuminen vuonna 1997.
onkohan toi rotta-auto kyhäelmä (vai mikä lienee) vielä elossa, näytti jo aika huonolta tuolloin.
katto on siis vähän madallettu, jos ei tosta kuvasta sitä huomannut! Auto oli jostain tuplalamppu mallista tehty
onkohan toi rotta-auto kyhäelmä (vai mikä lienee) vielä elossa, näytti jo aika huonolta tuolloin.
katto on siis vähän madallettu, jos ei tosta kuvasta sitä huomannut! Auto oli jostain tuplalamppu mallista tehty
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
no sehän on harvinaisuus, kun ihan sopattu on... säälihän se on jos tommonen tehään ja työnnetään sitten suohon/paaliin. mutta kyllä yhden tommosen ymmärtää jos se pidetään aina liikenteessä katsastuksien kera niinkun tosi lintat... en tuota linttausta tossa ihaile vaan choppausta.
eli jos tuo olisi choppauksen lisäksi,
-suorapeltinen
-sisemmät valot pois maskista (leveemmän näköinen)
-putkimaski
-mattolaituri (perää vähän jatkettu)
-fender skirtsit (takarenkaat piilossa)
-full moon kapselit (kokopeittävät kromikapselit)
-tai kromatut käännetyt vanteet
-curb feelerit etunurkkiin
-valkosivurenkaat
-kromipeilit ovien yläkarmeissa
-hakuvalo kuskin puolella/ tai kummallakin
-matala alusta, perä hieman alempana.
-kromiset feikkisivuputket ja yleensäkkin kaikki kromiosat hiplattuna
-tuck 'n' roll sisusta, valko/mustaa, puna/mustaa tai puna/valkeeta makkarakuvioo nahkaa käyttäen.
-tear drop nuppeja kabiinissa/ kromiset pääkallonupit ovissa
-ainakin takaoven kahvat ulkoa umpeen
-mielellään remmikone (hiljainen)
-kolmepöttöinen pakari (hiljainen sekin)
-automaattiloota (kruisailu loota)
-syvämusta, puolikiiltävä musta tai hyvin maalattu mattamusta
-keulaan/kylkiin liekitys tai scallope maalaus... takaluukkuun pienet straipit. tai sitten vaan pelkkänä mustana koko "laiva"
olisi minusta aika maukas peli... mutta maukas se on orkkiksenakin...
eli jos tuo olisi choppauksen lisäksi,
-suorapeltinen
-sisemmät valot pois maskista (leveemmän näköinen)
-putkimaski
-mattolaituri (perää vähän jatkettu)
-fender skirtsit (takarenkaat piilossa)
-full moon kapselit (kokopeittävät kromikapselit)
-tai kromatut käännetyt vanteet
-curb feelerit etunurkkiin
-valkosivurenkaat
-kromipeilit ovien yläkarmeissa
-hakuvalo kuskin puolella/ tai kummallakin
-matala alusta, perä hieman alempana.
-kromiset feikkisivuputket ja yleensäkkin kaikki kromiosat hiplattuna
-tuck 'n' roll sisusta, valko/mustaa, puna/mustaa tai puna/valkeeta makkarakuvioo nahkaa käyttäen.
-tear drop nuppeja kabiinissa/ kromiset pääkallonupit ovissa
-ainakin takaoven kahvat ulkoa umpeen
-mielellään remmikone (hiljainen)
-kolmepöttöinen pakari (hiljainen sekin)
-automaattiloota (kruisailu loota)
-syvämusta, puolikiiltävä musta tai hyvin maalattu mattamusta
-keulaan/kylkiin liekitys tai scallope maalaus... takaluukkuun pienet straipit. tai sitten vaan pelkkänä mustana koko "laiva"
olisi minusta aika maukas peli... mutta maukas se on orkkiksenakin...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3286
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Tuossa on kyllä asennetta tai ainakin yritystä. Mutta olen kyllä aivan varma että kyllä tuo auto on jollain käytössä...kattiloina. Mutta mihin ovat kadonneet tällaiset rakennelmat. Sateenkaariladaakaan ei tainnut näkyä kun vuosikokouksessa kohta vuosi sitten viimeksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Muutamia syitä keksin:veli alexei kirjoitti:Tuossa on kyllä asennetta tai ainakin yritystä. Mutta olen kyllä aivan varma että kyllä tuo auto on jollain käytössä...kattiloina. Mutta mihin ovat kadonneet tällaiset rakennelmat. Sateenkaariladaakaan ei tainnut näkyä kun vuosikokouksessa kohta vuosi sitten viimeksi.
-Aihioita ei ole. Ei kannata alkaa jostakin loppuunajetusta puhkiruostuneesta tekeen, koska työtä on niin paljo.
-Laki tiukentunut kaikkien muutoksien osalta
-Rakenteluikäisten ihmisten kädentaidot huonontunut
-Tilat tekemiseen puuttuu, rakenteluikäiset ihmiset muuttaa koulun/työn perässä kasvukeskuksiin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
choppaus ei itsessään maksas mitään jos ois tilat missä tehä ja (osais), mutta lasit pitäis leikkauttaa jossain ammattipaikassa ja niille ammattilaisille pitäis osata antaa oikeat mitat sun muut... joskus sai vielä sivulasit tehdä pleksistä ja silloin ne olisi voinut tehdä itse, ei olisi tarttenu leikkauttaa kuin tuulilasi...
muuten choppaus on edelleen laillista...
ja puhkiruostuneet olisi siinä mielessä parempia aihioita että hyvät orkkikset säilyisivät.
muuten choppaus on edelleen laillista...
ja puhkiruostuneet olisi siinä mielessä parempia aihioita että hyvät orkkikset säilyisivät.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3286
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No kyllähän nyt autoja vielä on. Ja Ladojakin jos jonkilaista mallia löytyy vielä suht helposti. Että kyllä sieltä ehjänkin löytää. Ja ruostui ne autot ennenkin.,_,/ukka kirjoitti:Muutamia syitä keksin:veli alexei kirjoitti:Tuossa on kyllä asennetta tai ainakin yritystä. Mutta olen kyllä aivan varma että kyllä tuo auto on jollain käytössä...kattiloina. Mutta mihin ovat kadonneet tällaiset rakennelmat. Sateenkaariladaakaan ei tainnut näkyä kun vuosikokouksessa kohta vuosi sitten viimeksi.
-Aihioita ei ole. Ei kannata alkaa jostakin loppuunajetusta puhkiruostuneesta tekeen, koska työtä on niin paljo.
-Laki tiukentunut kaikkien muutoksien osalta
-Rakenteluikäisten ihmisten kädentaidot huonontunut
-Tilat tekemiseen puuttuu, rakenteluikäiset ihmiset muuttaa koulun/työn perässä kasvukeskuksiin.
,_,/ukka
Tuo laki juttu on kyllä totta. Ennen se oli suht vapaata ainakin tuon tekniikan vaihtelun jne. osalta. Nyt se on tehty liki mahdottomaksi. Siis ainakin uudempiin autoihin.
Tuosta kädentaidon huonontumisesta voi olla montaakin mieltä. Ainakin tämä tuunink on uusi juttu ja nuoria kiinnostaa. Mutta onko sitten rakentelu paljolti 'pappa petaalar'-meininkiä on eri asia.
No ei niitä tiloja kyllä ennenkään oltu. Nykyään vaan on tultu niin äärettömän tarkoiksi hienohelmoiksi monissa jutuissa että pitäs olla lämpimät tallit ja työkalut viimestä huutoa jne. Ja jos viittasit maalla rakenteluun niin kyllä maalla viellä moni asuu. Ja jos muuttoa kaupunkeihin on tapahtunut niin kyllähän ne tilat siellä ovat. Ei niitä nyt kai kaikkia Caterpillar:lla ole kumoon tönätty.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
No tuninki on enempi valmiiden osien kiinni ruuvaamista, eli onnistunee ihan käyttöautoonkin yhden viikonlopun aikana. Sitte näyttelyvehkeet erikseen...veli alexei kirjoitti:No kyllähän nyt autoja vielä on. Ja Ladojakin jos jonkilaista mallia löytyy vielä suht helposti. Että kyllä sieltä ehjänkin löytää. Ja ruostui ne autot ennenkin.,_,/ukka kirjoitti:Muutamia syitä keksin:veli alexei kirjoitti:Tuossa on kyllä asennetta tai ainakin yritystä. Mutta olen kyllä aivan varma että kyllä tuo auto on jollain käytössä...kattiloina. Mutta mihin ovat kadonneet tällaiset rakennelmat. Sateenkaariladaakaan ei tainnut näkyä kun vuosikokouksessa kohta vuosi sitten viimeksi.
-Aihioita ei ole. Ei kannata alkaa jostakin loppuunajetusta puhkiruostuneesta tekeen, koska työtä on niin paljo.
-Laki tiukentunut kaikkien muutoksien osalta
-Rakenteluikäisten ihmisten kädentaidot huonontunut
-Tilat tekemiseen puuttuu, rakenteluikäiset ihmiset muuttaa koulun/työn perässä kasvukeskuksiin.
,_,/ukka
Tuo laki juttu on kyllä totta. Ennen se oli suht vapaata ainakin tuon tekniikan vaihtelun jne. osalta. Nyt se on tehty liki mahdottomaksi. Siis ainakin uudempiin autoihin.
Tuosta kädentaidon huonontumisesta voi olla montaakin mieltä. Ainakin tämä tuunink on uusi juttu ja nuoria kiinnostaa. Mutta onko sitten rakentelu paljolti 'pappa petaalar'-meininkiä on eri asia.
No ei niitä tiloja kyllä ennenkään oltu. Nykyään vaan on tultu niin äärettömän tarkoiksi hienohelmoiksi monissa jutuissa että pitäs olla lämpimät tallit ja työkalut viimestä huutoa jne. Ja jos viittasit maalla rakenteluun niin kyllä maalla viellä moni asuu. Ja jos muuttoa kaupunkeihin on tapahtunut niin kyllähän ne tilat siellä ovat. Ei niitä nyt kai kaikkia Caterpillar:lla ole kumoon tönätty.
Ne tilat vaan on siellä "maalla" ja jollakin siellä pitää päästä kulkemaan, maksaa, lisäksi kahden auton yläpitokin maksaa. Tai kilvistäpoiston jälkeen on edessä rekisteröinti katsastus ja voimassa tiukemmat pykälät.
Kyllähän nämä yksittäiset syyt on helppo kumota, mutta kun mikään asia ei ole helpottunut auton rakentamisessa niin pienetkin vaikeudet vähentää harrastajia.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
sinänsä hupaisa yksityiskohta että ovien kehyksiin on jätetty kromilistat kiinni vaikka autosta on muuten karsittu kaikkea pois ja ei paljoa kiiltele!!
mulla on se käsitys että tolla vehkeellä liikkuneet oli joitain jenkkiharrastajia ja tuo oli niillä talviautona. voisi olla ehkä hienompi jos olisi kans tehty kunnolla rahan ja vaivan kanssa. normi linttamobiilihan voisi olla sitten katoltaan ihan normaalikin?
mulla on se käsitys että tolla vehkeellä liikkuneet oli joitain jenkkiharrastajia ja tuo oli niillä talviautona. voisi olla ehkä hienompi jos olisi kans tehty kunnolla rahan ja vaivan kanssa. normi linttamobiilihan voisi olla sitten katoltaan ihan normaalikin?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kyllähän tuo näytti ihan rehellisesti ruostuneelta, ettei ollut ainakaan kovin paljon tahallaan "lintattu"... mutta tuo olisi kyllä Lada meikäläisen makuun...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3286
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ai perskele. Pitääpä alkaa kattella. Vaikka toki se on voinut olla vaan käymässä täällä. Vaikka kyllähän täällä paljon noita Ladoja pyörii.Nonnis kirjoitti:Ylläolevan kuvan yksilö on havaittu tässä ihan naapurissa elikkä Tampereen Tammelassa, en minä mutta tuolta takaa kuului kommenttia kun kuva läjähti ruudulle että "toi se oli!". Havainnosta aikaa jokunen viikko.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Kuluja moisesta rakentelusta tulee, ei ole helppoa, eikä halpaa ylläpitää kahta autoa. Koska talvi olis hyvää rakenteluaikaa, kyllä väh. lämmin talli tai vastaava olis hyvä olla olemassa. Ja vaikka intoa sattuisi jollakin sällillä olemaankin, niin taitolajihan toi on. Ja jos on peukalo niin keskellä kämmentä kuin ikinä olla voi (kuten esim allekirj.), niin on kyllä parempi jättää homma suosiolla niille jotka sen osaa.,_,/ukka kirjoitti:No tuninki on enempi valmiiden osien kiinni ruuvaamista, eli onnistunee ihan käyttöautoonkin yhden viikonlopun aikana. Sitte näyttelyvehkeet erikseen...veli alexei kirjoitti:No kyllähän nyt autoja vielä on. Ja Ladojakin jos jonkilaista mallia löytyy vielä suht helposti. Että kyllä sieltä ehjänkin löytää. Ja ruostui ne autot ennenkin.,_,/ukka kirjoitti: Muutamia syitä keksin:
-Aihioita ei ole. Ei kannata alkaa jostakin loppuunajetusta puhkiruostuneesta tekeen, koska työtä on niin paljo.
-Laki tiukentunut kaikkien muutoksien osalta
-Rakenteluikäisten ihmisten kädentaidot huonontunut
-Tilat tekemiseen puuttuu, rakenteluikäiset ihmiset muuttaa koulun/työn perässä kasvukeskuksiin.
,_,/ukka
Tuo laki juttu on kyllä totta. Ennen se oli suht vapaata ainakin tuon tekniikan vaihtelun jne. osalta. Nyt se on tehty liki mahdottomaksi. Siis ainakin uudempiin autoihin.
Tuosta kädentaidon huonontumisesta voi olla montaakin mieltä. Ainakin tämä tuunink on uusi juttu ja nuoria kiinnostaa. Mutta onko sitten rakentelu paljolti 'pappa petaalar'-meininkiä on eri asia.
No ei niitä tiloja kyllä ennenkään oltu. Nykyään vaan on tultu niin äärettömän tarkoiksi hienohelmoiksi monissa jutuissa että pitäs olla lämpimät tallit ja työkalut viimestä huutoa jne. Ja jos viittasit maalla rakenteluun niin kyllä maalla viellä moni asuu. Ja jos muuttoa kaupunkeihin on tapahtunut niin kyllähän ne tilat siellä ovat. Ei niitä nyt kai kaikkia Caterpillar:lla ole kumoon tönätty.
Ne tilat vaan on siellä "maalla" ja jollakin siellä pitää päästä kulkemaan, maksaa, lisäksi kahden auton yläpitokin maksaa. Tai kilvistäpoiston jälkeen on edessä rekisteröinti katsastus ja voimassa tiukemmat pykälät.
Kyllähän nämä yksittäiset syyt on helppo kumota, mutta kun mikään asia ei ole helpottunut auton rakentamisessa niin pienetkin vaikeudet vähentää harrastajia.
,_,/ukka
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
minulla on myöskin se käsitys että olivat tamperelaisia, eikös tampere ole rokkiukkojen pääkaupunki suomessa?veli alexei kirjoitti:Ai perskele. Pitääpä alkaa kattella. Vaikka toki se on voinut olla vaan käymässä täällä. Vaikka kyllähän täällä paljon noita Ladoja pyörii.Nonnis kirjoitti:Ylläolevan kuvan yksilö on havaittu tässä ihan naapurissa elikkä Tampereen Tammelassa, en minä mutta tuolta takaa kuului kommenttia kun kuva läjähti ruudulle että "toi se oli!". Havainnosta aikaa jokunen viikko.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10211
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
vanhoilla raadoilla kun ajaa on parempi pitää kahta autoa, kulut on vielä suht edulliset vanhoissa ja kun toinen hajoaa on toinen vielä varalla.R-J kirjoitti: Kuluja moisesta rakentelusta tulee, ei ole helppoa, eikä halpaa ylläpitää kahta autoa. Koska talvi olis hyvää rakenteluaikaa, kyllä väh. lämmin talli tai vastaava olis hyvä olla olemassa. Ja vaikka intoa sattuisi jollakin sällillä olemaankin, niin taitolajihan toi on. Ja jos on peukalo niin keskellä kämmentä kuin ikinä olla voi (kuten esim allekirj.), niin on kyllä parempi jättää homma suosiolla niille jotka sen osaa.
lämmin talli helpottaa oloa, mutta ei mikään välttämättömyys, kyllä sen verran pitää sissihenkeä olla että pihalle pakkaseen.
ja jos peukalo on keskellä kämmentä niin esim harrastebiili, joka muutenkin on ikuisuusprojekti, voi hyvin harjoitella ja ehkä joskus isona osaa tehdä monia temppuja ihan ite
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)