Sivu 1/1
samaran jarruputken vaihto
Lähetetty: 6.1.2005 20:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
Aloin tossa vaihtamaan telomaani jarruputkea ja kierteiltä mennyttä letkuakin. puoli on siis oikea etu ja auto oli siis Samara 1,5i -95.
ihme vänkyrässä se putki sinne lykätty kiertää kaikki ohjauksen hammastangot ja muuta, ei sitä rikkomatta sieltä pois saa.
mitenkäs takaisin, ajattelin käyttää vaihtoehtoista reittiä koska putki pitää kuitenkin ite taivutella. tilaa näyttäis olevan suorempiin vetoihinkin ja siitä ei kai mitään ongelmaa tule?? muussa tapauksessa täytyy purkaa ohjaus systeemit ja paljon muuta??
mites letku sitten, aikaisemmin vaihdettu letku jäi vuotamaan jarrusylinterin päästä ja täällä veikattiin että meni kierteet.
- letkun kierteet näytti ehjiltä -> menikö kierteet sitten jarrusatulasta?
- letkun ja satulan väliin jäänyt kupariprikka näytti aika vänkyrältä -> kiristetty liikaa?
pitäiskö nyt sitten vielä vaihtaa jarrusatula ja se prikka uuteen että alkaa toimimaan?
Lähetetty: 6.1.2005 20:12
Kirjoittaja ,_,/ukka
Ei kai siinä jarruputken vedossa oo muuta ku käyttää maalaisjärkeä. Ja pistää kiinni muualtakin kuin päistä. Ei liian tiukkia mutkia, ei liian lähelle konetta/pakoputkea yms. yms.
Jos jarrusatula on alumiinia, niin kai ne kierteet siitä helpommin menee kuin teräksiestä letkun päästä? Paha sanoa näkemättä.
,_,/ukka
Lähetetty: 6.1.2005 21:40
Kirjoittaja samarai
Älä nyt LJ pahastu, mutta tässä on sanottava, että VIKA on ratin ja penkin välisessä "tiivisteessä"

Miten sä olet yleensä pystynyt "ryssimään" noi simppelin homman
Tarkista nyt kierre sieltä jarrusatulastakin. (ja ettei ole satulan korvasta halki).
Lähetetty: 6.1.2005 21:46
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:Älä nyt LJ pahastu, mutta tässä on sanottava, että VIKA on ratin ja penkin välisessä "tiivisteessä"

Miten sä olet yleensä pystynyt "ryssimään" noi simppelin homman
Tarkista nyt kierre sieltä jarrusatulastakin. (ja ettei ole satulan korvasta halki).
joo ei parane pahastu, vaikka vois todeta että vaikka olenkin tyhmä ei sitä minulle itselle tarvitse tulla kertomaan

tossa hommassa tuli kyllä tehty oikein urakalla kaikki virheitä, siksi menee putkikin uusiksi.
millähän ton kierteen nyt sitten tarkastaa se on taas eri juttu, tarvii taskulampulla tiirailla sinne koloon.... ei se kyllä mitenkään tohjona ole koko jarrusatula.
Re: samaran jarruputken vaihto
Lähetetty: 7.1.2005 2:11
Kirjoittaja Lada ukko
Lada-Jussi kirjoitti:Aloin tossa vaihtamaan telomaani jarruputkea ja kierteiltä mennyttä letkuakin. puoli on siis oikea etu ja auto oli siis Samara 1,5i -95.
ihme vänkyrässä se putki sinne lykätty kiertää kaikki ohjauksen hammastangot ja muuta, ei sitä rikkomatta sieltä pois saa.
mitenkäs takaisin, ajattelin käyttää vaihtoehtoista reittiä koska putki pitää kuitenkin ite taivutella. tilaa näyttäis olevan suorempiin vetoihinkin ja siitä ei kai mitään ongelmaa tule?? muussa tapauksessa täytyy purkaa ohjaus systeemit ja paljon muuta??
mites letku sitten, aikaisemmin vaihdettu letku jäi vuotamaan jarrusylinterin päästä ja täällä veikattiin että meni kierteet.
- letkun kierteet näytti ehjiltä -> menikö kierteet sitten jarrusatulasta?
- letkun ja satulan väliin jäänyt kupariprikka näytti aika vänkyrältä -> kiristetty liikaa?
pitäiskö nyt sitten vielä vaihtaa jarrusatula ja se prikka uuteen että alkaa toimimaan?
Tais olla tsoukki juttu
Komentaja kun on kyseessä

hö
Lähetetty: 9.1.2005 20:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
ei täs mitään vitsiä murjota, joten päteviä vinkkejä kehiin, vaik eihän tässä kai tarvii, meneehän ne putket ja letkut tonne ihan vaan ruuvaamalla....
Lada kerhon tekninen asiantuntija kävi katsomassa jarruosia paikan päällä eikä havainnut yhtään rikkinäistä kierrettä missään eli joku muu siinä nyt vuotaa, tarvii alkaa ruuvaa uusia letkuja ja putkia kun tässä ehtii.
Lähetetty: 14.1.2005 20:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt on putki ja letku kiinni, eikä vuoda mistään, tällä kertaa letku-jarrusatula liitoksen vedin suurinpiirtein käsimomenttiin ja lisäsin letkueristetöhnää kierteisiin

uuden kupariprikan ostin väliin mutta ei löytynyt motonetista täysin saman kokoista, toi on nyt noin 1,5 mm kokonaishalkaisijaltaan pienempi. putken vedin helpompaa reittiä kuin vanha oli, siitä voi tulla sanomista kun uusi putki tekee lenkkiä konetilassa.