Jakolaatikon laakerit

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Odin

Jakolaatikon laakerit

Viesti Kirjoittaja Odin »

Terve,

Tuli Lada Niva 1.7 MPI talouteen ja sitä on huollettu nyt urakalla ennen talvea.

Halusin vain kertoa tännekkin, että jakolaatikon etu- ja takakardaanin akselille käy laakeri koko SKF 6305. Tuli tälläiset laitettua alkuperäisen tilalle (SKF 6305 kuulat suojattu). Katsoin laakeritaulukosta että radiaalivoima on suurempi kuin vakiona (23,9Kn), joten kestävyys oletettavasti parempi. Fyysisesti laakerin ulkomitat samat. Uudet stefat 3 kpl, input, output rear, output front tuli myös tilattua.

Tilasin myös jakolaatikkoon uuden tiivistesarjan. Olen pohtinut että laitanko läjään pelkällä RTV:llä vai tiivisteillä. Olen kokoamassa viikonloppuna jakolaatikon varmaan pelkillä alkuperäisillä tiivisteillä ”kuivana”.

Kertokaa vinkkejä kasaukseen ja tiivistämiseen! :D
pressa

Re: Jakolaatikon laakerit

Viesti Kirjoittaja pressa »

Itse käytän töissä tiivisteen pintoihin vähän sikaa ja joskus kun menee pieleen niin laitetaan enemmän sikaa...
Kuva
Odin

Re: Jakolaatikon laakerit

Viesti Kirjoittaja Odin »

Pitää harkita, tuo toimisi hyvin tiivisteliimana. Käyn tiivisteet tänään vielä postista. Tutkin myöhemmin mikä niihin olis paras vai onko mikään. Teollisuudessa ainakin vedetään vaihdelaatikot kasaan just pelkällä RTV:llä, mutta on kyllä laippapintaakin enemmän…
Vastaa Viestiin