Sivu 1/1

2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 11:53
Kirjoittaja Trader
Kysyisin tulpanjohtojen oikeaa järjestystä edestä taaksepäin kahdelta rinnakkaiselta puolalta tulpille?

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 12:31
Kirjoittaja degen
4-1-3-2

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 14:47
Kirjoittaja Trader
Hei
Ei toimi tuolla.
Eli. Auton kuljettajan puolella (vasemmalla ) moottoriöljyn suodattimen yläpuolella on sytytysyksikkö ja 2kpl puolia. Kummassakin Puolassa on 2 nastaa tulpan johdoille, eli yhteensä nastoja on 4. Edestä (syyläristä) lukien:

1. Nasta johto 4 pyttyyn?
2. Nasto johto 1 pyttyyn?
3. Nasta johto 3 pyttyyn?
4. Nasta johto 2 pyttyyn?

1. Pytty on siis etummainen (syylärin) puoleinen jne.

Vai jotenkin muuten?

Pätkii, poksuu, lyö putsariin, ei käy enää.

Vaihdettua osia:
Sytytys yksikkö
Molemmat puolat
Lämpötila anturi
MAF

Aiemmin veti lämpimänä suunnilleen pätkimättä. Kylmänä pätki kovasti. Kierrokset jäi lämpöisenä leijumaan. Välillä laski, välillä ei. Mikä hemmetti tätä vaivaa?

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 15:03
Kirjoittaja pressa
Miksi osat ovat vaihdettu? Onko vaihdetut osat uusia ehjiä vai jostain etsittyjä käytettyjä (ehkä rikkinäisiä)? Miksi alettiin osia vaihtaa oliko jotain vikakoodeja?

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 16:17
Kirjoittaja Trader
Osia vaihdettu juuri tuon käynti ongelman vuoksi. Välillä käy paksulla selkeästi, kun työntää musta pakoputkesta.

Vaihdetut osat ovat uusia MAF:a lukuunottamatta.
Lisäksi autoon on vaihdettu uusi lambda.

Mikään osien vaihdoista ei ole poistanut tuota nykimistä kylmänä eikä kierrosten seilausta.
Vikakoodeja ei ole luettu.

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 16:49
Kirjoittaja jarkoc
Suosittelen hommaamaan kerhon korjaus muistitikun siellä on korjausopas gm ruiskusta ja sen toiminnasta.
Vikakoodit lukuun ensin jos check engine valo pelaa ennenkuin osia rupee summassa vaihtamaan. Onko vaihdettu lambda oikeanlainen gm ruiskuun?
Löytyykö alipaine vuotoja? Bensanpaineen tarkistus itselläni oli tankin paluulinja ruostunu umpeen ja kävi todella rikkaalla.

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 18:07
Kirjoittaja Trader
Lambda on oikea boschin tekemä lämmitetty 3 johtoinen

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 18:32
Kirjoittaja jarkoc
gm ruiskussa on nelijohtoinen lambda
https://www.lada.expert/happianturi-lam ... fs-tarvike

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 20:43
Kirjoittaja pressa
Trader kirjoitti: 23.8.2025 14:47 Pätkii, poksuu, lyö putsariin, ei käy enää.
Vaihdettua osia:
Sytytys yksikkö
Molemmat puolat
Lämpötila anturi
MAF
Lisäksi autoon on vaihdettu uusi lambda.
Eli aluksi kävi ja kun korjattiin niin lakkasi käymästä, eli nyt ensimmäiseksi kaikki vanhat osat takaisin siten kun ne tehtaalta lähtiessä ovat olleet. Tämän jälkeen kun auto käy niin katsotaan vikakoodit tai tehdään vian määritys missä on vika. Summissa on turha vaihdella osia.

Re: 2107i puolat + johdot järjestys

Lähetetty: 23.8.2025 23:38
Kirjoittaja virtain
Näissä 1700i koneisissahan on sytytys puolissa numerot, että mikä johto tulee mihinkin....joten eihän niitä voi väärin laittaa (toki, jos ei ymmärrä numeroita, niin sitten voi)...Kannattaa tarkistaa myös kampuran asentotunnistin, eli ettei ole se nasta likainen, joka ottaa alahihnapyörältä tietoa.