Sivu 1/2
SPolli-Niva -kuskit huomio!
Lähetetty: 8.12.2004 20:37
Kirjoittaja tolstoi
Rupes mietityttään toi intin autonpito. Kuinkas kauan ja montako kilometriä teidän Nivoilla on ajettu armeijan kilvissä? Mun Niva viihty intissä 13 vuotta ja 95 tkm, tosin sitähän ei tiedä, onko mittari jo kertaalleen pyörähtänyt, kun laatu on kerran niin lujaa, ettei kulumista huomaa mistään osasta. Huoltokirjaa ei Nivan mukana tullut, jollekin on voinut tullakin, vai mitä? Viime huutokaupasta ostin GAZ-peräkärryn ja sen mukana tuli huoltokirja!
Intin Niva on gona!
Lähetetty: 8.12.2004 20:47
Kirjoittaja nivailija
Lähetetty: 8.12.2004 21:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä intissä puuhailin noiden ajopäiväkirjojen kanssa ja en kyllä muista yhtään yli 100 km:n merkintää autoissa olleen, itellä oli kyllä varsin vähän Nivojen kanssa tekemistä, lähinnä UAZ-315126 ja ZIL-131. Pitäishän auton ajopäiväkirja seurata mukana ostajalle, sieltä selviäis historia kivasti. vai olisiko siellä jotain suuria sotasalaisuuksia, ei minusta.
Lähetetty: 9.12.2004 10:57
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:mä intissä puuhailin noiden ajopäiväkirjojen kanssa ja en kyllä muista yhtään yli 100 km:n merkintää autoissa olleen, itellä oli kyllä varsin vähän Nivojen kanssa tekemistä, lähinnä UAZ-315126 ja ZIL-131. Pitäishän auton ajopäiväkirja seurata mukana ostajalle, sieltä selviäis historia kivasti. vai olisiko siellä jotain suuria sotasalaisuuksia, ei minusta.
Joo en minäkään usko että ainakaan noilla "työkoneilla" paljon kilometrjä intissä tulee. Mutta se on sitten eri asia miten kovaa ajoa se on. Tarkoitan sitä että vaikka kilometrejä on suht vähän ja huoltoakin tehdään niin "hällä väliä" asenne on pinnassa. Että autoa ei sitten paljon säälitä ja sen sitten voi huomata auton kunnossa. Ja mitä huoltoon tulee niin kyllä siellä melkosia pommipatentteja autohin asentajat iskee. On meinaan nähty ja kuultu. Ja katoshan "intti combista" myös yksi venttiili. Tai ainakin osa siitä.
Lähetetty: 9.12.2004 15:26
Kirjoittaja ,_,/ukka
Meille sanottiin, että yksi mehtäkilometri vastaa vähintään kymmentä maantiekilometriä. Eli se mitä mittarissa on, ei kerro kyllä auton kunnosta yhtään mitään.
,_,/ukka
Lähetetty: 9.12.2004 15:41
Kirjoittaja Nivaismi
Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...
Lähetetty: 9.12.2004 17:39
Kirjoittaja nivailija
Nivaismi kirjoitti:Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...
Luuletko, että intissä on käytössä paljon diiseli-Nivoja? Aika harvinaista taitaa olla.

Lähetetty: 9.12.2004 21:04
Kirjoittaja nivailija
Lähetetty: 9.12.2004 21:45
Kirjoittaja Lada-Jussi
no merkittävää on kuitenkin se että niitä autoja intissä ihan säännöllisesti huolletaan se jää arvattavaksi mikä on ollut huollon taso, mutta arvata saattaa että intissä harvemmin ketään kiinnostaa mikään ja varsinkaan minkään itälaitteen rävellys, kuinkahan paljon paremmin spollien landgruiserit mahdettiin huoltaa? Sama asenne joka paikassa, kun ei niin arvokasta voi vähän potkia, miks ei sitten kalliimpaakin, kun omistus suhde kumpaiseenkin on sama ja jos joutuu korvaamaan vahinkoaan niin vahingon arvokin on samaa luokkaa rahallisesti.
Lähetetty: 9.12.2004 23:57
Kirjoittaja larssi21074
Nivat ei VARMASTI kestä yhtään huonommin intissä kuin lantikat tai ylipäätään muut autot! Lueskelin 2002-mallisen landrover defenderin huoltovihkoa kun webaston lämmössä luin iltasanomia öisessä metsässä.. huom auto on 36000km ajettu! Seuraavaa kivaa löytyi: Vaihdelaatikko vaihdettu 10000km huollossa, takajarrut täys remontti 25000km kohdalla, kahdesti kolarikorjattu, jotain sähkövikoja korjattu!
Sillä hetkellä kun se oli mulla ajossa niin vaihdelootassa piti synkrot aika ikävää meteliä vaihtaessa!
UAZ on aivan oma lukunsa! huh huh..
Lähetetty: 10.12.2004 12:21
Kirjoittaja nivailija
Mitä se "SPolli meinaa"?

Lähetetty: 10.12.2004 13:54
Kirjoittaja Nivaismi
nivailija kirjoitti:Nivaismi kirjoitti:Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...
Luuletko, että intissä on käytössä paljon diiseli-Nivoja? Aika harvinaista taitaa olla.

Tarkoitinkin yleisemmin armeijan vanhoja autoja. Nivoja ei taida olla armeijassa kuin koirilla, ja ne tuskin edes käy metsässä saati yöpyy.
SP=sotapoliisi=koira

Lähetetty: 13.12.2004 10:39
Kirjoittaja nivailija
Meikäläisen Niva taitaa olla vanhan sotapoliisin ts. koiran auto. Ei siellä kyllä koiralta haise...

Lähetetty: 25.4.2006 10:02
Kirjoittaja dJONY
Nivaismi kirjoitti:
Tarkoitinkin yleisemmin armeijan vanhoja autoja. Nivoja ei taida olla armeijassa kuin koirilla, ja ne tuskin edes käy metsässä saati yöpyy.
SP=sotapoliisi=koira

Kylläs Spollet mettässä yöpyy, kouluttajasta kiinni... Meiädn toinen ryhmä oli 30-40 yötä mettässä joista kymmen kunta oli lapissa 30 asteen pakkasessa...
Mutta itse asiaan... Utissa oleva väijy mersu. Mittari on 99 999 eli menee 100 000 ympäri. Autolla on ajettu ainakin 3 kertaa mittari ympäri. Ja autosta oli hajonnut taka-akseli 3 kertaa kone vaihdettu kerran loota parikertaa ja etuakseli meni poikki meidän aikaan... En ainakaan itse ostaisi mitään maasturia intista. Paitsi UAZ:in

Lähetetty: 28.4.2006 9:54
Kirjoittaja rhmotor
Kyllä noi spollien käytössä olleet autot saavat varmasti kaikista kovinta kohtelua...
Ite olin aikanaan vuoden autopuolella ja tuntu et sama minkä vehkeen spollien alle anto, niin aina ne sai rikki ne. Lopulta ruvettiin antaan kaikista huonoimpia autoja alle, kun kuitenkin ne rikotaan. Autoista meni kytkimiä, laatikoita yms...
Noista autojen korjauksista: Riippuu vähän mistä joukko-osastosta autot on. Joissain huolletaan ja pidetään niitä hyvin.