1700i pakoputki

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
virtain
Viestit: 1115
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

1700i pakoputki

Viesti Kirjoittaja virtain »

Mistä löytyisi pakoputken osia 1700i koneiseen Ladaan?....Kyseessä 2104 -97, ja ainakin keskiputken ja takapöntön tarvisi.....Koska eikös 1700i:n pakoputkisto ole eri, kuin pienempi moottoristen takaveto Ladojen? (Axctecista en tiedä, että olisko sama, kun siinähän on katalysaattori).
Avatar
degen
Viestit: 1288
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: 1700i pakoputki

Viesti Kirjoittaja degen »

Jos aloitan ihan moottorista:
Pakosarja on vastaava kuin esim. 70-luvun nappiksessa, paitsi että siinä on lambda-anturin kierrereikä.
Alkuputki on 2-tuumainen ja siinä on katalysaattoria varten liitoslaippa. Tällainen putki on vain 1700i-mallissa. Axtekeissakin on 2-tuumainen alkupätkä, mutta pakosarjasta eteenpäin ensin tulee pakosarjan jatkepala ja siihen kiinnittyy sitten sellainen alkukäyrä, joka on vain Axtekeissa. Lambdan reikä myös tässä osassa putkea. Kattia varten on perinteinen muhviliitos klemmarilla.
1700i-katalysaattori on omanlaisensa ja laipoin kiinnitetty, Axtekissa se on muhveilla.
Keskipätkäkin on 1700i-malleissa omanlaisensa. Katalysaattoria vasten on laippaliitos. Ulkomailta näitä löytyy ja taitaapa ManseMotorskin oikeanlaista myydä. Axtekin keskipätkä on sen sijaan jälleen muhveilla ja klemmareilla. Näitä ei enää saa mistään.
Takapönttö sen sijaan on täysin sama kuin 80-luvun kanttikombeissakin ja näitä saa kyllä ainakin ulkomailta, ellei Mansekin jopa tässä auta. Takapönttö on sama Axtekissa ja ruiskussa. LadaPower myy ainakin näitä kahta viimeistä osaa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
virtain
Viestit: 1115
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: 1700i pakoputki

Viesti Kirjoittaja virtain »

degen kirjoitti: 24.1.2024 22:51 Jos aloitan ihan moottorista:
Pakosarja on vastaava kuin esim. 70-luvun nappiksessa, paitsi että siinä on lambda-anturin kierrereikä.
Alkuputki on 2-tuumainen ja siinä on katalysaattoria varten liitoslaippa. Tällainen putki on vain 1700i-mallissa. Axtekeissakin on 2-tuumainen alkupätkä, mutta pakosarjasta eteenpäin ensin tulee pakosarjan jatkepala ja siihen kiinnittyy sitten sellainen alkukäyrä, joka on vain Axtekeissa. Lambdan reikä myös tässä osassa putkea. Kattia varten on perinteinen muhviliitos klemmarilla.
1700i-katalysaattori on omanlaisensa ja laipoin kiinnitetty, Axtekissa se on muhveilla.
Keskipätkäkin on 1700i-malleissa omanlaisensa. Katalysaattoria vasten on laippaliitos. Ulkomailta näitä löytyy ja taitaapa ManseMotorskin oikeanlaista myydä. Axtekin keskipätkä on sen sijaan jälleen muhveilla ja klemmareilla. Näitä ei enää saa mistään.
Takapönttö sen sijaan on täysin sama kuin 80-luvun kanttikombeissakin ja näitä saa kyllä ainakin ulkomailta, ellei Mansekin jopa tässä auta. Takapönttö on sama Axtekissa ja ruiskussa. LadaPower myy ainakin näitä kahta viimeistä osaa.
Ok....eli siis Alkuputki, ja keskiputki ovat 1700i mallissa omansa, mutta takapönttö kaikissa sama (combeissa siis)....no sittenhän se takapöntön löytäminen saattaa jopa helpottua, mutta keskiputken etsintä välttämättä ei...
Vastaa Viestiin