Sivu 1/1
89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 17.11.2023 21:19
Kirjoittaja Tese85
Moro. Ladasta hajosi virranjakaja, paikoilla oli kärjetön jakaja, tilasin uuden kärjellisen jakajan... Kaveri oli nostanu jakajan pois ilman merkintöjä. Pyörittelin nokka-akselin merkin kohdalle ja hihnapyörän merkki osoitti noin alintaviivaa, pyörijän laitoin osoittamaan 1:sen johtoa ei muutako liekkiä lyö kaasarista... vaihdoin 1sen ja 4sen johtojen paikkaa niin käy kaasupohjassa vaivalloisesti noin 1500rpm. Maalaisjärjellä pitäis lähteä käymään kun alahihnapyörän merkki osoittaa jotain niistä kolmesta viivasta ja nokan merkki on kohdilla mutta EI! Kärjettömän boksista johto pois...
Re: 89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 17.11.2023 21:50
Kirjoittaja virtain
Tese85 kirjoitti: 17.11.2023 21:19
ei muutako liekkiä lyö kaasarista...
Sytytys on liian aikaisella.....Jos olis liian myöhäisellä, niin löisi liekkiä pakoputkesta

Re: 89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 18.11.2023 6:05
Kirjoittaja Tese85
Eli myötä vai vastapäivään lisää?
Re: 89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 18.11.2023 6:35
Kirjoittaja Tese85
Käänsin vastapäivään niin paljonko menee niin käy kaasupohjassa vaivalloisesti... hyppäytin jakajaa että tulis säätövaraa Lisaa niin alkaa paukkua...
Re: 89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 18.11.2023 7:34
Kirjoittaja pressa
Tese85 kirjoitti: 17.11.2023 21:19vaihdoin 1sen ja 4sen johtojen paikkaa niin käy kaasupohjassa vaivalloisest
Muiden johtojenko paikkaa ei vaihdettu? Jos ei niin sytytys järjestys on sekaisin.
Re: 89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 18.11.2023 10:39
Kirjoittaja Tese85
Vaihdoin luonnollisesti myös 2-3 ristiin... lähinnä onko näissä motonetin kärjellisten jakajien kans ollu ongelmia? Mitään muuta ei tehty ko otettiin kärjellinen pois ja boksisita johdot pois ja kärjellinen paikoille
Re: 89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 18.11.2023 14:59
Kirjoittaja pressa
Miksi jakajaa ei voi kääntää oikeaan asentoon? että johdot saisi olla varmasti oikeassa numerojärjestyksessä.
Re: 89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 18.11.2023 20:07
Kirjoittaja virtain
Eli teeppäs nyt seuraavaksi, seuraavat toimenpiteet:
-moottorista pyöräyttää ajoitusmerkit kohdalleen
-Jakaja irti
-Jakajan asetus takaisin oikeaan asentoon
-Katkojan kärkivälin säätö
-Sytytysjohtojen laitto oikeisiin paikkoihin
-auto käyntiin (ei välttämättä lähde kuin palmun alta, eli jakajaa saattaa joutua kääntämään suuntaan tai toiseen)
-Kun auton saa käyntiin, niin sytytyksen säätö kohdalleen, esim Stroboskooppilampulla.
Re: 89 1200 virranjakaja
Lähetetty: 18.11.2023 21:24
Kirjoittaja jta
Ja se sytkä laitetaan sitten nelosen mukaan eli jakaja nelosen kohdalle, ei ykkösen. Ja luonnollisesti laitat ne johdot myöskin oikeaan järjestykseen.
Ja kun laitat sen kärjellisen jakajan niin vaihda myöskin kärjellisen puola ettei kärjet sula. Näissä kun on eri puolat.