1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Ketjunlaahaimetkin jos on kuluneet niin voi rohina kai johtua siitäkin. Ja vesipumppu ainakin itsellä on joskus alkanut rohisemaan aika pahasti.
Mutta jossain peltoautokäytössä nyt ylimääräisillä äänillä ei niin väliä, niin kauan kunnes lakkaa liikkumasta, että jotain remppaa kannattaa silti tehdä niin pääsee poika ajamaan eikä heti jää hajonneena metsän reunaan mätänemään.
Mutta jossain peltoautokäytössä nyt ylimääräisillä äänillä ei niin väliä, niin kauan kunnes lakkaa liikkumasta, että jotain remppaa kannattaa silti tehdä niin pääsee poika ajamaan eikä heti jää hajonneena metsän reunaan mätänemään.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Joo o, kolmekymppiset on vietetty ja käytiin vähän pojan kanssa kruisaamassa toisella autolla, samalla sitten innostuin vähän tyhjentämään ladan sisustaa todetakseni että mihin sitä taas on ryhdytty.






Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Ihan normi näkymää laatokan lattiassa. Vanhat mädät vaan reilusti pois ja uutta tilalle. 

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Miten te muut olette ratkaisseet tuon poikittaispalasen johon tuo penkin kiinnitysrauta tulee? Tosin tässä tapauksessa otan tuosta päästä mädät pois ja taivuttelen millisellä pellillä uuden pään ja hitsaan paikalleen. Lattia olisi nyt hitsattu, vähän jää vielä kesällekin, kun poistaa nostokohdat ja tekee vaikka neliöprofiililla uutta siihen.
Rallirattikin tuli sovitettua paikalleen, se pitää vielä puhdistella ja hakea DGV:n huoltosarja postista. Jos tämän talven kerkeisi/pystyisi ajaa tuolla vakiokaasarilla.
Eihän kellään olisi myydä valmista putsaria tuohon dgv:n päälle?
Kerkee sen kyllä itsekin sitten kesällä rakentelemaan kyllä.
Rallirattikin tuli sovitettua paikalleen, se pitää vielä puhdistella ja hakea DGV:n huoltosarja postista. Jos tämän talven kerkeisi/pystyisi ajaa tuolla vakiokaasarilla.
Eihän kellään olisi myydä valmista putsaria tuohon dgv:n päälle?

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Huh! Se olisi hitsattu. Penkki kestää paikallaan, koko helmaa en laittanut nyt koska pieni polte on päästä ajamaankin
Vielä öljyt ja suodatin ja akun kenkä vaihdettava, oikea takajarru herkisteltävä myös. Joku vetänyt näköjään käsijarrua jossain vaiheessa.

Niin ja tyhjäkäynti on myös kateissa mutta kaasuttelemalla kestää käynnissä ja kulkeekin.

Vielä öljyt ja suodatin ja akun kenkä vaihdettava, oikea takajarru herkisteltävä myös. Joku vetänyt näköjään käsijarrua jossain vaiheessa.

Niin ja tyhjäkäynti on myös kateissa mutta kaasuttelemalla kestää käynnissä ja kulkeekin.

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Tyhjäkäynninsäätimen vaihdolla alkoi taas homma toimimaan. Ostin kuitenkin ozonille korjaussarjan myös, jos sitä tarvitsee.
Sisustan kasasin sen mitä jääradalla tarvitaan, etupenkit ja vyöt kiinni. No, akku kiinni ja kokeilemaan - kas, latausvalo ei pala ja akulta yleismittarilla katsottuna 11,74. Olettaisin että latausvalon polttimo on ehjä, öljypaineenvalo oli mutta mittaria irrottaessa räpsähti ja nyt sekin on mykkä tietysti
No leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Jospa sitä jossain vaiheessa kerkeis sit laturia irrottamaan ja tutkimaan. Joku karma tässä on, kun edellinen avoescorttikin oli 10v seissyt ja siinäkin laturi temppuili.
Sisustan kasasin sen mitä jääradalla tarvitaan, etupenkit ja vyöt kiinni. No, akku kiinni ja kokeilemaan - kas, latausvalo ei pala ja akulta yleismittarilla katsottuna 11,74. Olettaisin että latausvalon polttimo on ehjä, öljypaineenvalo oli mutta mittaria irrottaessa räpsähti ja nyt sekin on mykkä tietysti

No leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Jospa sitä jossain vaiheessa kerkeis sit laturia irrottamaan ja tutkimaan. Joku karma tässä on, kun edellinen avoescorttikin oli 10v seissyt ja siinäkin laturi temppuili.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Kannattaa vilkaista, ettei laturin herätejohto ole irronnut. Ja sulakkeethan näissä kannattaa vaihtaa uusiin kun monesti hapettuu niin, että näyttää ihan ehjiltä mutta virta ei silti kulje.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Sen unohdin näköjään mainita että vaihtelin jo kaikki sulakkeet uusiin. Ja laturin johdotuksetkin oli ok, hiilet tosin kuluneet epätasaisesti ja aika lopussa. Toista laturia hakemaan ja siihen Manselta laittaa uus säädinpaketti, jospa se sillä.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Auto ei ole nyt käden ulottuvilla eikä ole sinne suuntaan menoa, niin näinköhän joku muistaisi minkä paksuista letkua menee 1200 koneen alipaineletkuksi?
Sekä myös jarrutehostimelle tulevan letkun voisi myös uusia, ihan varmuudeksi.. Saisi ostettua nyt valmiiksi ne, niin voisi samalla sitten ensikerralla käydessä vaihtaa ne
Sekä myös jarrutehostimelle tulevan letkun voisi myös uusia, ihan varmuudeksi.. Saisi ostettua nyt valmiiksi ne, niin voisi samalla sitten ensikerralla käydessä vaihtaa ne

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Tuo jarrutehostimen letku kannattaa tosiaan vaihtaa, se näistä aina alkaa vuotamaan ennemmin tai myöhemmin mutta muut alipaineletkut kyllä mun käsittääkseni on niin hyvälaatuista, että ei niitä tarvitse tai edes kannata mennä vaihtamaan. Halkaisijaa en tehostimen letkulle tiedä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Kaasuttimen alalaipalta tuleva alipaineletku on sen verran kovettunut että murenee pala palalta irti kun sitä laittaa takaisin ilmanputsariin tulevaan nippaansa..Flaiman kirjoitti: ↑30.1.2023 21:50 Tuo jarrutehostimen letku kannattaa tosiaan vaihtaa, se näistä aina alkaa vuotamaan ennemmin tai myöhemmin mutta muut alipaineletkut kyllä mun käsittääkseni on niin hyvälaatuista, että ei niitä tarvitse tai edes kannata mennä vaihtamaan. Halkaisijaa en tehostimen letkulle tiedä.
Täytynee käydä ottamassa mitat ja eri kerralla hakea sitten nämä. Ei nyt vartavasten kehtaa lähteä ajamaan mittaamaan

Kävin toissa iltana hakemassa 1500 koneenkin tähän, niin pääsee kesällä askartelemaan lisää. Toivottavasti pääsee nyt koeponnistamaan jäällä tätäkin nyt viikonloppuna.
Edit: päivitellään tähän, niin ei turhaan tule tuplapostailtua.
Laturi paikalleen Mansemotorsilta tulleen (kiitos jälleen nopeasta palvelusta) lataussäätimen kanssa ja sehän lataa!

Toivottavasti päästään nyt viikonloppuna kokeilemaan mitä tuo 1200 jaksaa piikkien kanssa mennä

Ajetaan näin nyt ensin viat ulos ja korjaillan kesällä lisää. Nuo hieman jumivat jarrutkin toivottavasti aukeaa kun jäällä pääsee ajamaan ja jarruttelemaan.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Ensimmäinen päivä työnnetty menemään jäärataa. Sytkää sai käännellä, tyhjäkäynti on yllättävän korkea ja syyläri vuotaa ylävesiletkulähdöltä. Sangen onnistunut päivä siis..
Lämpimällä koneella toimi hyvin, kylmällä nyki ja rytkytteli vähän miten sattuu, kolmosella röpöttäen ennenkuin lämpesi kunnolla.


Lämpimällä koneella toimi hyvin, kylmällä nyki ja rytkytteli vähän miten sattuu, kolmosella röpöttäen ennenkuin lämpesi kunnolla.


Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Hyvin on lada jaksanut tätä menoa ja meininkiä, voi olla kyllä jo tuo kone ehtoopuolella
Vähän on laiska tuolla pikkupadalla 13" piikkien kanssa mutta luisussa se menee rataprofiilin tähdenkin kun on pitkää suoraa ja shikaania tarjolla.
Peltipakosarja pitäisi löytää tuohon 1500 koneen jatkoksi myös. Vauhtipyörä lähtee kevennykseen myös samalla kun kansi lähtee siistittäväksi kunhan puran koneen atomeiksi. En tiedä onko järkeä lapata rahaa jäärata-autoon mutta eipähän tule sitten heti romutettua jos hajoaa.



Peltipakosarja pitäisi löytää tuohon 1500 koneen jatkoksi myös. Vauhtipyörä lähtee kevennykseen myös samalla kun kansi lähtee siistittäväksi kunhan puran koneen atomeiksi. En tiedä onko järkeä lapata rahaa jäärata-autoon mutta eipähän tule sitten heti romutettua jos hajoaa.


Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Tiedän tapauksia kun on peltoautoon tehty kone ja tullut hyvä, niin seuraavaksi on tehty korikin kuntoon ja laitettu leimalle. Siksi itse aina sanon että ottakaa ehjänä irti mitä poistatte ja laittakaa talteen. Nythän jo noita suoria 2105 puskureitakin välillä kysellään, mitkä jokin aika sitten oli ongelmajätettä...
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Niin, puskurit irtoo ehjänä kesällä pois myös ja säästetään. Takapenkit on vielä tallessa myös. Ovipahvit paikallaan, mutta ne on vähän risat jo valmiiksi. Takalasit ovista oli tarkotus korvata pleksillä kyllä koska why not.pressa kirjoitti: ↑3.3.2023 7:07 Tiedän tapauksia kun on peltoautoon tehty kone ja tullut hyvä, niin seuraavaksi on tehty korikin kuntoon ja laitettu leimalle. Siksi itse aina sanon että ottakaa ehjänä irti mitä poistatte ja laittakaa talteen. Nythän jo noita suoria 2105 puskureitakin välillä kysellään, mitkä jokin aika sitten oli ongelmajätettä...

Paperithan tässä on ja minun nimissä tää on, ikinä tiedä mitä vielä tapahtuu.
