Tuli vastaan aika lailla vastaava tilanne kuin täällä: https://www.ladakerho.fi/ladaboard/view ... 11#p362011
Onkohan tälle nykymaailmassa mitään kummempaa tehtävissä? Varaosia aika vähänlaisesti tarjolla. Vai pitäiskö laittaa vihdoin laite osiksi muille tai paaliin... Muilta osin kyllä hyvin toimiva vehje.
Samara 2108 vm -89, taka-akseli läpiruostunut
Re: Samara 2108 vm -89, taka-akseli läpiruostunut
Etsiä käytetty taka-akseli tai korjaa hitsaamalla. Näinhän se kaiken ruostuneen kansa on. Noihin putkipalkki akseleihin ja tukivarsiin kannattaa ruiskuttaa öljyä sisälle, se vähintään joka toinen vuosi toistettuna hidastaa / pysäyttää ruostumisen.
Re: Samara 2108 vm -89, taka-akseli läpiruostunut
Juu, liikennekäyttöön ei kelpaa hitsattu. Pitää yrittää etsiä siis jostain korvikeosa, mutta aika kiven alla tuntuvat olevan, ja itänaapuristakaan ei nykytilanteessa oikein taida saada...
Re: Samara 2108 vm -89, taka-akseli läpiruostunut
Tiedän että noita on hitsattu, kun saumat on hiottu hyvin, päältä massattu ja sisältä öljytty kuten koko pohja/kotelot niin katsastus ei ole kiinnittänyt huomiota. Surullisesti ruostuu myös nuo jaguaarin takakelkat, ovat putkea minkä sisällä kaikki muhii.
Re: Samara 2108 vm -89, taka-akseli läpiruostunut
Moi,
Ex-Samarasta aikanaan myös ruostui taka-akseli siitä takapyörän renkaan reunan kohdalta. Koetin hitsata mutta se ei oikein pitänyt. Katsastuksessa eivät huomanneet missän vaiheessa koko vauriota. Sitten sain puol lahjoituksena Lada 111 taka-akselin ja kesälomalla sitten kiinnitin akselin. Homma oli kohtuu iso, koska samalla kannatti uusia paljon myös jarruputkia, jarrukilvet piti laittaa kun ainakin toinen oli lähes läpiruostunut. Myös toinen takapyörän laakeri tuli uusittua.
Homman kannattavuutta sanelee auton kunto. Jos Samara on jo elinkaarensa päässä ja ruostetta muuallakin, niin hommaan ei varmaan kannata ryhtyä.
Ex-Samarasta aikanaan myös ruostui taka-akseli siitä takapyörän renkaan reunan kohdalta. Koetin hitsata mutta se ei oikein pitänyt. Katsastuksessa eivät huomanneet missän vaiheessa koko vauriota. Sitten sain puol lahjoituksena Lada 111 taka-akselin ja kesälomalla sitten kiinnitin akselin. Homma oli kohtuu iso, koska samalla kannatti uusia paljon myös jarruputkia, jarrukilvet piti laittaa kun ainakin toinen oli lähes läpiruostunut. Myös toinen takapyörän laakeri tuli uusittua.
Homman kannattavuutta sanelee auton kunto. Jos Samara on jo elinkaarensa päässä ja ruostetta muuallakin, niin hommaan ei varmaan kannata ryhtyä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 2108 vm -89, taka-akseli läpiruostunut
Kiitokset vinkeistä! Juu vaikuttaa sen verran isolta ja vaativalta hommalta että taitaa mennä laite tällä kertaa paaliin
Eli tästä saisi sitä ennen hyviä varaosia tarvitsijoille
Eli tästä saisi sitä ennen hyviä varaosia tarvitsijoille
Re: Samara 2108 vm -89, taka-akseli läpiruostunut
Ei se itse akselipalkin vaihto ole missään tapauksessa paha homma....ennemminkin joutuu näpräilemään just jarruputkien kanssa, ja melko varmasti uusimaankin niitä...mutta ei se jarruputkienkaan vaihto ole paha rasti ...Itse en paaliin tuon takia autoa laittaisi