Lada 110 HB

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
LRF
Viestit: 19
Liittynyt: 30.10.2019 11:47

Lada 110 HB

Viesti Kirjoittaja LRF »

Marraskuun lopussa kun oli 23 asteen pakkasessa meni Latukasta vasen takaiskari. Tilasin Autodocilta noin 55 € pari. Vaihdoin eilen ja tänään iskarin. Homma sinällään helppo ensin pitää poistaa kaiutin hyllyn, verhous ja turvavyön kiinnike. Auto tunkilla ylös, pukki alle ja takarengas pois. Löysäsin iskarin alapultin sekä poistin sen mutteri. Tunkki iskarin kannakkeen alle ja kevyt nosto. Tämän jälkeen yläpään mutteri auki. Minulla oli 17mm iskarihylsy ja sen sisään avain. Tämän jälkeen tunkki alas, alapultti pois ja iskun vaimennin pois. Uuteen iskun vaimentimeen pohjaanlyönti kumi ja haitari suoja metallilätkällä entisestä. Pikku tunkilla puristin taka-akselia alemmas lokasuoja reunasta. Tämän jälkeen hain avustaja, jonka tehtävä oli 16 mm x1,5mmx300 mm pitkllä putkella ohjata nostamani iskarijousipaketti yläpään reiästä paikalleen. Sitten alapultti paikalleen ja sen jälkeen tunkkilla nosto kannakkeesta. Sen jälkeen yläpään pultti paikalleen. Turvavyö ei sitten ruvennutkaan purkautumaan ja keskeytin hommat siihen. Turvavyöt ovat todella laaduttomat siis oikeasti huonot.