Erikoinen vika kovassa vauhdissa
Lähetetty: 27.10.2021 22:50
Hyvää iltaa
Mun Lada 1200 vm. 86 vaivaa erikoinen ja erittäin v. mäinen vika. Lähtee hyvin käyntiin ja käy hienosti tyhjäkäyntiä. Autolla saa ajella surutta vaikka koko päivän kunhan ajonopeus pysyy alle 80 km/h. Ongelmat alkaa kun lähtee maantielle tai motarille. Kiihtyy hyvin vaikka vahtiin 100 km/h, mutta kohta alkaa hervoton nykiminen, vauhti putoaa johonkin 60 km/h sitten kiihtyy uudestaan ja sama toistuu... Aluksi epäilin kaasarin jäätämistä ja vaihdoin uuden ilmansuodattimen, varmistin lämpöisen imuilman saannin ja vaihdoin myös uuden tiivisteen ilmansuodattimen kotelon ja kaasarin väliin. Ei auttanut... Sitten varmistin polttoaineen saannin, hienosti tulee kaasarille asti. Putsasin kaasarin ja vaihdoin kaikki kalvot ja suuttimet uusiin. Myös bensan suodattimen uusin. Ei auttanut... Sitten kävin sytyspuolen johtojen kimppuun ja luulinkin löytäneeni syyn. Puolan ja virranjakajan välisestä johdosta oli puolan pään liitin lähes poikki ja pahasti hapettunut, liitin itse asiassa murtui lopullisesti kun irroitin sitä puolasta. Uusin tuon johdon ja tarkastin ja putsasin tulpan johdot, ne vaikuttivat olevan hyvät. Ei auttanut... Tänään uusin vielä puolan ja tarkastelin virranjakajan osia, kansi ja sisuskalut näyttivät ehjiltä ja siisteintä. Ei auttanut... Olisiko jollain viisaamaalla ja kokeneemmalla jotain hajua mikä voisi olla vialla. Autossa on normaali kirjallinen sytkä ja ozon kaasari.
Mun Lada 1200 vm. 86 vaivaa erikoinen ja erittäin v. mäinen vika. Lähtee hyvin käyntiin ja käy hienosti tyhjäkäyntiä. Autolla saa ajella surutta vaikka koko päivän kunhan ajonopeus pysyy alle 80 km/h. Ongelmat alkaa kun lähtee maantielle tai motarille. Kiihtyy hyvin vaikka vahtiin 100 km/h, mutta kohta alkaa hervoton nykiminen, vauhti putoaa johonkin 60 km/h sitten kiihtyy uudestaan ja sama toistuu... Aluksi epäilin kaasarin jäätämistä ja vaihdoin uuden ilmansuodattimen, varmistin lämpöisen imuilman saannin ja vaihdoin myös uuden tiivisteen ilmansuodattimen kotelon ja kaasarin väliin. Ei auttanut... Sitten varmistin polttoaineen saannin, hienosti tulee kaasarille asti. Putsasin kaasarin ja vaihdoin kaikki kalvot ja suuttimet uusiin. Myös bensan suodattimen uusin. Ei auttanut... Sitten kävin sytyspuolen johtojen kimppuun ja luulinkin löytäneeni syyn. Puolan ja virranjakajan välisestä johdosta oli puolan pään liitin lähes poikki ja pahasti hapettunut, liitin itse asiassa murtui lopullisesti kun irroitin sitä puolasta. Uusin tuon johdon ja tarkastin ja putsasin tulpan johdot, ne vaikuttivat olevan hyvät. Ei auttanut... Tänään uusin vielä puolan ja tarkastelin virranjakajan osia, kansi ja sisuskalut näyttivät ehjiltä ja siisteintä. Ei auttanut... Olisiko jollain viisaamaalla ja kokeneemmalla jotain hajua mikä voisi olla vialla. Autossa on normaali kirjallinen sytkä ja ozon kaasari.