Vaz-1119-2008-käyttöauto

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuten olen sanonut niin ohjainlaite pitää siirtää ja mielellään ennen kuin kenno vuotaa. Jokaisessa kalinassa kennoa tulee vuotamaan ennemmin tai myöhemmin. Ja silloin on parempi että kenno ei ole sen alla.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1055
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Ilmeisesti tuulilasin pesuneste pumppu mennyt rikki. Mitään ei tapahdu vaikka viiksestä vetää. Nestettä on säiliö täysi. Onneksi näitä taitaa mansemotorsilta saada.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Pumppuja saa lähes kaikista autovaraosaliikkeistä kun ottaa mallin mukaan, sähkö liitin voi olla erilainen mutta pienet johdonpätkät missä sopivat abikot sovitteeksi niin toimii.
voit testata ennen pumpun vaihtamista että irrotat liittimen ja laitat siihen 21w lampun, viiksestä vetäen pitäisi lampun syttyä jos kaikki kunnossa 8eli silloin pumpopu vaihtoon) jos taas lamppu ei syty niin sitten tutkia sulakkeet liittimet ja viiksi.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1055
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Ok. Kiitoksia neuvoista. Kaikki kokeneempien apu otetaan ilolla vastaan. Paneudun asiaan juhannuksen jälkeen. Niin hyvää juhannusta kaikille!
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja mush »

Motonet 12-1220.

On liian laiha ja imupuolen lähtö liian ohut, mutta sopii kun laittaa ohutta letkua pätkän sinne imupuolelle ja pyörittää teippiä rungon ympärille että saa vähän paksummaksi. Sähköliitin käy suoraan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1055
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kiitoksia myös mushille hyvästä neuvosta. Osia siis tuntuu olevan saatavilla kun ottaa asioista selvää.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Itse olen rungon ympärille laittanut parin kolmen sentin pätkän polkupyörän sisäkumista, jos on ollut liian ohut runko.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1055
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

pressa kirjoitti: 13.6.2022 9:49 Kuten olen sanonut niin ohjainlaite pitää siirtää ja mielellään ennen kuin kenno vuotaa. Jokaisessa kalinassa kennoa tulee vuotamaan ennemmin tai myöhemmin. Ja silloin on parempi että kenno ei ole sen alla.
Vielä tästä että se vuotava kenno on siis isompi projekti vaihtaa? Pitääkö siinä siis purkaa kaikki ratit sun muut konsolit että siihen kennoon pääsee käsiksi?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Juu, kennon vaihto on isompi juttu. MUTTA jos ostaa satakympin kennon ja pidentää letkuja muutaman sentin niin helpompi.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Nyt en tiedä, kun pitäisi olla sellainen jossa kenno on samaa kokoa kuin kalinassa mutta ne letkulähdöt lyhyet. Silloin ei asennuksessa tarvitse purkaa niin paljon ja vanhan saa pois sahaamalla letkulähdöt poikki...
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja mush »

Minä tein venäläisittäin kennon vaihdon. Rautasahan terällä vähän jatkaa sitä kennon koloa kotelon kyljessä taakse päin, niin mahtuu tulemaan ulos ja uusi sisälle. Palanen takaisin kolvilla vähän hitsaten ja teippi päälle. Ei tarvinut kuin kaasupoljin irrottaa ja jarrupoljinta vähän purkaa.

Tähän tyyliin:
https://www.youtube.com/watch?v=y-1Sdh_O2Js
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1055
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kiitoksia mushille neuvosta! Kaikki vinkit otetaan vastaan. :)
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tuo "huoltoluukun" tekohan ratkaisee koko asennus ongelman. Ei mitään järjetöntä purkamista ja sika 221 liimamassa saa tuon palan paikattua hienosti. Eikä tarvitse etsiä erilaista osaa ja eikä sovitella tai vaihdella letkuja.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Vaz-1119-2008-käyttöauto

Viesti Kirjoittaja mush »

Ainoa mitä pitää varoa luukun teossa on lämpöä säätänä ilmaläppä, en nyt muista kummin päin (kylmä/kuuma) se on juuri siinä takana, mutta kun varovaisesti etenee, niin ei hätää.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin