Sivu 1/4
-84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 4.3.2021 9:04
Kirjoittaja ladaismi
Tehty mekaaninen 2 kurkku edellisen omistajan toimiesta. Kun lähtee rampilta kiihdyttämään, niin jos kaasua painaa yli puolivälin, lada booaa ja vauhti hidastuu muutaman sekunnin. Sitten alkaa kiihdyttämään normaalisti.
Tänä aamuna oli -15 pakkasta. Imu täysin kiinni ja starttia. ei käynnisty. Oumppaamalla kaasua ja sahaamalla n. 20 sekuntia vaivalloisesti starttasi. Sen jälkeen kyllä pelaa normaalisti.
Mistä tuota lähtis tutkimaan? Sytytys osat on uudet edellinen omistaja laittanut.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 4.3.2021 15:16
Kirjoittaja ladaismi
Auto lämpimässä tallissa päivän, imu täysin auki, käynnistyy niinkuin pitääkin.
Tuossa ajaessa testailin kaasun toimivuutta. Eli kun painaa yli puolivälin, booaa pari sekuntia, sitten alkaa kiihtymään. Ja kun löysää kaasun alle puolivälin, booaa taas hetken ennenkuin normalisoituu.
Eilen illalla tutkin tuota kaasuvivustoa, se kun jumittaa välillä, niin kun kaasun painaa/vetää pohjaan, ylivuotoputkesta tirahtaa heti pensaa.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 4.3.2021 16:41
Kirjoittaja pressa
Tuo "imu" on ilmeisesti rikastin eli ryyppy?? Ja mistä ylivuotoputkesta? Siitäkö mikä on imusarjasta muutaman sentin kapeneva pilli. Vai lirahtaako kaasuttimen kurkussa kiihdytyspumpulta kuten kuuluukin? Vai sittenkin liian vähän?
Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 4.3.2021 17:46
Kirjoittaja ladaismi
Joo imu on rikastin. Meilläpäin aina imuksi sanottu. Eli rikastin täysin vedetty ulos.
Joo semmonen pikku pilli letku joka on alaspäin avoinna, siitä tippas heti kun kaasun veti pohjaan. Eikö tuo liene ylivuotoletku.
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 4.3.2021 18:53
Kirjoittaja pressa
ladaismi kirjoitti: 4.3.2021 17:46pikku pilli letku joka on alaspäin avoinna
Missä oleva? Kaasuttimen kurkussa vai imusarjassa?
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 5.3.2021 13:02
Kirjoittaja ladaismi
Auto on lämpimässä tallissa ollut 5 tuntia. Otin videon tuosta niin selviää. Imu ei ole päällä tai mikään muukaan. Aukaisin konepellin ja vedin kaasuvivusta. Toisella vedolla ruikkaa pensaa.
https://youtu.be/jKClQKdrVCE
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 5.3.2021 17:17
Kirjoittaja pressa
Jaa siis auto sammuksissa, eli kiihdytys pumppu toimii ja siksi tulee tuosta hivenen pois. tuo on siksi että tulviva kaasutin ei täytä mitään sylinteriä bensalla. Niet bropleml
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 5.3.2021 18:28
Kirjoittaja ladaismi
Ok, mutta entäs tuo kylmäkäynnistys ja kaasu puolivälin yli-nykiminen?
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 5.3.2021 18:37
Kirjoittaja pressa
ladaismi kirjoitti: 4.3.2021 9:04Tehty mekaaninen 2 kurkku edellisen omistajan toimiesta.
Siksi siis boaa kun nopeasti painaa pohjaan.
pressa kirjoitti: 4.3.2021 16:41Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Eikö tällä ollut muutosta??
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 5.3.2021 18:45
Kirjoittaja ladaismi
pressa kirjoitti: 5.3.2021 18:37
ladaismi kirjoitti: 4.3.2021 9:04Tehty mekaaninen 2 kurkku edellisen omistajan toimiesta.
Siksi siis boaa kun nopeasti painaa pohjaan.
Ei tarvi painaa nopeasti. Voi puolikaasulla painaa pitkälle ja hitaasti hivuttaa kaasua pohjaam ja silti tekee saman booauksen. Tuntuu kaasupolkimessa ehkä semmoinen kohta jossa on joku este ja sen yli kun menee, booaa.
pressa kirjoitti: 4.3.2021 16:41Seuraavaksi kun auto on ollut yön ulkona, pumppaa käsikäyttövivulla kaasutin ensin täyteen bensaa ja paina poljin kolme kertaa pohjaan ja sitten ryyppy päällä starttaus. Lähteekö käyntiin. useita tapauksia kun polttoainelinja valuu tyhjäksi niin ei käynnistyy vasta pitkällä startilla.
Eikö tällä ollut muutosta??
En tätä kokeillut, kuinka monta kertaa pitää käsipumppua pumpata, että ei vain tulvi? Näkeekö tai tunteeko jostaki että kaasarissa on tarpeeksi pensaa?
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 5.3.2021 19:44
Kirjoittaja pressa
Jos koho ja neulaventtiili ehjä niin ei tulvi vaikka pumppaisit "maailman tappiin". Äänessä ja vastuksessa tapahtuu pieni muutos kun kaasutin täynnä. Niin ja moottori pitää olla sellaisessa kohdassa että bensapumpun kalvo pääsee palauttamaan (oma "leikkiauto" sammuu aina sellaiseen kohtaan että pumpussa työntö päällä eli pitää ensin pyöräyttää konetta ennekuin pumppaa).
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 5.3.2021 23:10
Kirjoittaja jta
Miten tuo mekaanisesti aukeaminen on toteutettu?
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 7.3.2021 11:09
Kirjoittaja ladaismi
Toivottavasti tuosta videosta selviää, itellä ei ole hajuakaan.
https://youtu.be/lXeE3FvbkRg
Bensapumpussa ei ole vipuja mistä vääntää? Liitteenä pensapumpusta kuva
Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 7.3.2021 11:30
Kirjoittaja pressa
Saako kameraa heilutettua enemmän kun kuvaa? No kuitenkin näyttää että kaasuttimeen on tehty vivustoon pakko ohjaus.
Polttoainepumppu on vaihdettu näköjään tarvikepumppuun jossa ei käsikäyttövipua ole. Alkuperäisessä pumpussa on vipu.

Re: -84 2107 kaasari ongelmia
Lähetetty: 7.3.2021 12:43
Kirjoittaja ladaismi
Ko piät toisella kädellä kameraa ahtaassa välissä ja toisella vedät kaasuvipua ja samalla yrität nähä mitä kamera kuvaa, tuskin saa enempää heilutettua.