Melkein GAZ Volga Siber eli Chrysler Sebring
Lähetetty: 3.1.2021 10:59
Tarttuipa sitten autoliikkeestä mukaan halvalla erittäin aliarvostettu automalli. Chrysler Sebring varsinkaan tällä 2.7 l V6:sella ei ole haluttu auto, Amerikan mantereella ollut paljon ongelmia vesipumpun hajoamisesta johtuen sekä siksi, että ajetaan huonoilla öljyillä. Vesipumppuvikaa ei ihan nopeasti huomaa ja se vuotaa vedet moottoriöljyn sekaan, mikä sitten tuhoaa koneen. Koneessahan on huoltovapaa jakoketju, niin vesipumppua ei tule sen vuoksi säännöllisesti vaihdettua. Sähkövikoja näissä on myös jonkin verran. Omassa kaikki toimii paitsi mittariston taustavalo pätkii, sinne pitäisi vaihtaa LED-invertteri, ihan tyyppivika. Vesipumppu suositellaan vaihdettavaksi myös 100-160 000 km välein ja autolla on nyt ajettu jo 203 000 km... Viitteitä vesipumpun vuotamisesta ei kuitenkaan ole. Täytyy kuitenkin tuollaiseen valmistua ja onkin aika suuritöinen homma.
2006 vuosimalli on vielä tätä kauniimpaa korimallia, mitä sittemmin tehtiin lisenssillä GAZ:in tehtaalla ja myöhemmin BAIC:in tehtaalla Kiinassa. Ajettavuus amerikkalaiseksi varsin hyvä, ohjaus ehkä keskialueella vähän amerikkalainen, mutta aika lähelle eurooppalaista tuntumaa on päästy. Iso auto ja suht hyvin varusteltu ja erittäin siistissä kunnossa. Vasen takakaari on ruostevaurioitunut, kuten näissä jostain syystä aina. Pohjaa ei myöskään ole tehtaalla eikä sen jälkeenkään ruostesuojattu, mutta pahempia vaurioita ei ole vielä päässyt syntymään. Huhujen mukaan moottorin pitäisi myös toimia suoraan E85:sella ilman mitään muutossarjoja, Amerikassa näitä on myyty flexifuel-autoina. Aika näyttää, miten tämän kanssa käy.
2006 vuosimalli on vielä tätä kauniimpaa korimallia, mitä sittemmin tehtiin lisenssillä GAZ:in tehtaalla ja myöhemmin BAIC:in tehtaalla Kiinassa. Ajettavuus amerikkalaiseksi varsin hyvä, ohjaus ehkä keskialueella vähän amerikkalainen, mutta aika lähelle eurooppalaista tuntumaa on päästy. Iso auto ja suht hyvin varusteltu ja erittäin siistissä kunnossa. Vasen takakaari on ruostevaurioitunut, kuten näissä jostain syystä aina. Pohjaa ei myöskään ole tehtaalla eikä sen jälkeenkään ruostesuojattu, mutta pahempia vaurioita ei ole vielä päässyt syntymään. Huhujen mukaan moottorin pitäisi myös toimia suoraan E85:sella ilman mitään muutossarjoja, Amerikassa näitä on myyty flexifuel-autoina. Aika näyttää, miten tämän kanssa käy.