GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Tätä yksilöä tuli himpun verran koeajettua etelän lämmössä. Varsin asiallinen auto.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Eipä ole vieläkään uutta maskia kuulunut korjaamolta vaikka alkuviikosta sitä taas kyselinkin.
Ennen etelänlämpöjä tuli jarrutehostimen letkusta otettua pari senttiä pois, kun siinä oli sitä pykimistä. Sitten jossain Facebookin itäautoryhmässä näin linkin johonkin venäläiseen tekstiin missä Vesta oli palanut hajonneen bensaletkun takia.
Ilmeisesti letku pääsee hankaamaan jotakin terävää reunaa vasten että pienellä muutoksella selviäisi.
Pitää yrittää etsiä linkkiä jossain vaiheessa uudestaan. Ja tähyiltävä samalla konepellin alle, että onko minullakin vastaavaa vaaraa. Kääntäjällä kun tekstin jouduin vieläpä lukemaan , niin ei täyttä varmuutta ole, että ymmärsinkö kaiken oikein.
Edit. linkki löytynyt. https://av.by/news/index.php?event=View&news_id=46673
Ja näyttäs olevan vaan uudempian 1.8 koneisten ongelma.?
edit2: Tässä vielä enemmän aiheesta ja paremmat kuvat https://www.drive2.ru/l/530861807150039173/
Ennen etelänlämpöjä tuli jarrutehostimen letkusta otettua pari senttiä pois, kun siinä oli sitä pykimistä. Sitten jossain Facebookin itäautoryhmässä näin linkin johonkin venäläiseen tekstiin missä Vesta oli palanut hajonneen bensaletkun takia.
Ilmeisesti letku pääsee hankaamaan jotakin terävää reunaa vasten että pienellä muutoksella selviäisi.
Pitää yrittää etsiä linkkiä jossain vaiheessa uudestaan. Ja tähyiltävä samalla konepellin alle, että onko minullakin vastaavaa vaaraa. Kääntäjällä kun tekstin jouduin vieläpä lukemaan , niin ei täyttä varmuutta ole, että ymmärsinkö kaiken oikein.
Edit. linkki löytynyt. https://av.by/news/index.php?event=View&news_id=46673
Ja näyttäs olevan vaan uudempian 1.8 koneisten ongelma.?
edit2: Tässä vielä enemmän aiheesta ja paremmat kuvat https://www.drive2.ru/l/530861807150039173/
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Muistatkos Mika kun satakympit tulivat, myös osassa niitä oli bensaletkut konetilassa siten että hieroivat itsensä puhki. Ja kun korkeapaineninen bensaletku puhkee ja lykkää bensaa sopivana sumuna pakosarjalle niin saattaapa tuo palaa. Omastakin piti taivuttaa hivenen putkia kun letkut ottivat yhteen, laitoin vielä varmuudeksi pätkän kumiletkua päälle suojaksi.
Juuri muuten korjasin erään saksalaisen auton vesivuodon, oli johtonippu hangannut vesiletkun puhki, eli kyllä näitä samoja asioita tapahtuu kaikissa autoissa. Aina kun kaksi kappaletta on toisiaan vasten ilman kiinitystä niin moottorin värinä aiheuttaa hankaamista, sen seurauksena materiaali kuluu ja joskus se loppuu...
Juuri muuten korjasin erään saksalaisen auton vesivuodon, oli johtonippu hangannut vesiletkun puhki, eli kyllä näitä samoja asioita tapahtuu kaikissa autoissa. Aina kun kaksi kappaletta on toisiaan vasten ilman kiinitystä niin moottorin värinä aiheuttaa hankaamista, sen seurauksena materiaali kuluu ja joskus se loppuu...
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Moi,
Nyt on Venäjällä tullut takaisinkutsu kampanja 90 000 Vesta ja X-ray autoja koskien poltto-aine letkujen hankausta jotain vasten. Tarvittaessa vaihdetaan rikkoutuneet putket tai letkut uusiin.
Nyt on Venäjällä tullut takaisinkutsu kampanja 90 000 Vesta ja X-ray autoja koskien poltto-aine letkujen hankausta jotain vasten. Tarvittaessa vaihdetaan rikkoutuneet putket tai letkut uusiin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Moi,
Jahas, pa letku hankaa siis johtosarjan kiinnikettä vasten jolloin letkuun tulee vuoto.
Jahas, pa letku hankaa siis johtosarjan kiinnikettä vasten jolloin letkuun tulee vuoto.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Kiitos tiedosta.
Tämmöisen sivuston löysin missä on myös Grantan ja Kalinan hankausongelmia listattu valokuvien kanssa.
Näitä kohteitahan tuntuisi olevan aika monessakin paikassa.
www.лада.онлайн/do-my-self/tuning/tunin ... -lada.html
Nyt kun mietin niin ylävesiletkussa taitaa ollakin pieni nirhauma. Pitääpä tutkia mikä sen aiheuttaa.
Tämmöisen sivuston löysin missä on myös Grantan ja Kalinan hankausongelmia listattu valokuvien kanssa.
Näitä kohteitahan tuntuisi olevan aika monessakin paikassa.
www.лада.онлайн/do-my-self/tuning/tunin ... -lada.html
Nyt kun mietin niin ylävesiletkussa taitaa ollakin pieni nirhauma. Pitääpä tutkia mikä sen aiheuttaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Tälle viikkoa oli huhuttu maski tulevaksi muttei korjaamolta mitään kuulunut enkä itsekkään nyt jaksanut kysellä, kun enpä oikein uskonut että olisi saapunut. Ja muutenkin olin torstai-perjantaiksi varannut maalipinnan pinnoituksen kolarissa vaurioituneille pinnoille niin eipä varmaan alkuviikosta olisi korjaamoaikaakaan saanut.
Theibio oli netistä bongannut, että kuljettajan turvavyö hankaa vyön kelalle meneviin johtoihin.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/auto-n ... vesta.html
Ihan selkeä huolimattomuusmoka suunnittelussa taikka linjastolla, vähän erilailla kun olisi tehtaalla pujottanut johdon niin ongelmaa ei olisi.
Tuttuun tyyliin Youtubesta löytyi vielä tähän liittyen videokin eli ei tarvinnut itse alkaa arpomaan miten lähtee pilarin ympäriltä muovit irti.
https://www.youtube.com/watch?v=eLL3ghcMPhc
Pilarin muovi oli tietty kaikkein alimmaisena, joten hieman joutui kynnyksessä olevia muovejakin raottamaan että sai muovin irti ja kelan näkyviin.
Onneksi muovilaatu tältä osin oli kehittynyt parempaan suuntaan ja kesti taivuttaa aika reilustikin.
Itsellä mittarilukema 46tkm ja ei näkynyt johdossa hankausjälkiä mutta tosi lähellä se johtonippu kulkee eli ajanmyötä hyvinkin mahdollista että puhki kuluu. Netissä mainittiin fiksaamaan pelkästään kuljettajanpuoli mutta luulisi saman ongelman olevan apukuskinkin puolella. En alkanut sinne kurkkimaan vaan pitänee googletella vähän lisää, että eikö tosiaan missään käsketä fiksaamaan siltä puolelta.
Edit:Mainittiinhan tuolla Theibion linkissä, että apparin puolella hankaamista ei ole havaittu. Kun kerta olin päässyt muovien irroittelussa vauhtiin niin asensin vielä Binarin lämppäriin gsm-mokkulan. A-pilarin muovi piti irrottaa, että sai kojelautaan liimattavan antennin johdon vietyä piilossa mokkulaan. GSM-mokkulalle löytyi paikka sulakerasian ja rattipylvään vierestä. Binarin käyttöpaneelihan on minulla siinä sulakerasian kannessa kiinni, että nyt on kaikki siinä lähekkäin. Ainut vaan, että johtoa on pirusti liikaa ja aika kerän saa tehdä että ei liiat tursuile luukun välistä näkyviin. Jo auton ostovaiheessa oli yksi sulakerasian kannen klipsu poikki ja tässä aiemmin sitä avatessa rikkoutui toinenkin, Vielä pysyy kuitenkin ihan yhtä tukevasti kiinni, sen verran on muita kiinnikkeitä vielä jäljellä. Tyhmästi noin neljä sellaista rikkoutumisherkkää klipsua mutta niiden lisäksi vielä kaksi sellaista muovinastaa mitä voi aina uusia jos rikkoutuu. Ihan hyvin voisi kaikki olla niitä muovinastoja. Binariin liittyvää ei sitten enää olekkaan kuin sisäpuhaltimen kytkeminen ja sitten pitäisi selvitellä miksi aina välillä tulee 78 vikakoodi mikä viittaa johonkin bensalinjaston tiiveysongelmaan.
Lopuksi vielä imuroin sisätilat. Siinäpä sitten huomasin että apukuskin penkin ja oven välissä olevat heijastinliivit olivatkin ihan märät. Penkin alla oli Vichy-pullo mutta korkki oli tiukasti kiinni, joten tuskin siitä on vettä päässyt. Vuotaako pohja, oven tiivisteet vai onko pinnoitekäsittelyssä sitten roiskunut vettä jossain vaiheessa sisälle.
Theibio oli netistä bongannut, että kuljettajan turvavyö hankaa vyön kelalle meneviin johtoihin.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/auto-n ... vesta.html
Ihan selkeä huolimattomuusmoka suunnittelussa taikka linjastolla, vähän erilailla kun olisi tehtaalla pujottanut johdon niin ongelmaa ei olisi.
Tuttuun tyyliin Youtubesta löytyi vielä tähän liittyen videokin eli ei tarvinnut itse alkaa arpomaan miten lähtee pilarin ympäriltä muovit irti.
https://www.youtube.com/watch?v=eLL3ghcMPhc
Pilarin muovi oli tietty kaikkein alimmaisena, joten hieman joutui kynnyksessä olevia muovejakin raottamaan että sai muovin irti ja kelan näkyviin.
Onneksi muovilaatu tältä osin oli kehittynyt parempaan suuntaan ja kesti taivuttaa aika reilustikin.
Itsellä mittarilukema 46tkm ja ei näkynyt johdossa hankausjälkiä mutta tosi lähellä se johtonippu kulkee eli ajanmyötä hyvinkin mahdollista että puhki kuluu. Netissä mainittiin fiksaamaan pelkästään kuljettajanpuoli mutta luulisi saman ongelman olevan apukuskinkin puolella. En alkanut sinne kurkkimaan vaan pitänee googletella vähän lisää, että eikö tosiaan missään käsketä fiksaamaan siltä puolelta.
Edit:Mainittiinhan tuolla Theibion linkissä, että apparin puolella hankaamista ei ole havaittu. Kun kerta olin päässyt muovien irroittelussa vauhtiin niin asensin vielä Binarin lämppäriin gsm-mokkulan. A-pilarin muovi piti irrottaa, että sai kojelautaan liimattavan antennin johdon vietyä piilossa mokkulaan. GSM-mokkulalle löytyi paikka sulakerasian ja rattipylvään vierestä. Binarin käyttöpaneelihan on minulla siinä sulakerasian kannessa kiinni, että nyt on kaikki siinä lähekkäin. Ainut vaan, että johtoa on pirusti liikaa ja aika kerän saa tehdä että ei liiat tursuile luukun välistä näkyviin. Jo auton ostovaiheessa oli yksi sulakerasian kannen klipsu poikki ja tässä aiemmin sitä avatessa rikkoutui toinenkin, Vielä pysyy kuitenkin ihan yhtä tukevasti kiinni, sen verran on muita kiinnikkeitä vielä jäljellä. Tyhmästi noin neljä sellaista rikkoutumisherkkää klipsua mutta niiden lisäksi vielä kaksi sellaista muovinastaa mitä voi aina uusia jos rikkoutuu. Ihan hyvin voisi kaikki olla niitä muovinastoja. Binariin liittyvää ei sitten enää olekkaan kuin sisäpuhaltimen kytkeminen ja sitten pitäisi selvitellä miksi aina välillä tulee 78 vikakoodi mikä viittaa johonkin bensalinjaston tiiveysongelmaan.
Lopuksi vielä imuroin sisätilat. Siinäpä sitten huomasin että apukuskin penkin ja oven välissä olevat heijastinliivit olivatkin ihan märät. Penkin alla oli Vichy-pullo mutta korkki oli tiukasti kiinni, joten tuskin siitä on vettä päässyt. Vuotaako pohja, oven tiivisteet vai onko pinnoitekäsittelyssä sitten roiskunut vettä jossain vaiheessa sisälle.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Onko sinulla ohjeet tuophon sisäpuhallin kytkentään vai pitääkö itse soveltaa? Oletko jo tutkinut onko perus etuvastuksella vai elektroninen jänniteohjattu säädin?
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Mää sysäsin tän asennuksen yhelle tutulle, niin en kauheesti ole itse perillä. Ja sekään ei ole nyt asiaan perehtynyt paitsi nyt kun mainitsin että puhallin vaan enää puuttuu. Ja kyllä maahantuojaltakin jotain lisäohjetta pitäisi saada kunhan vain kysyy.
Ite sen verran googletellu, että tämmöisen sivun löysin, missä näkyy kuvaa puhaltimen johdoista ja jostain ohjainboksista.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/review ... tzyvy.html
Sitten luin, että moni nykyauto kääntää ilmaläpät kiinni auto sammuksissa, sen varmaan saisi testattua kun hiustenkuivaajalla puhaltaa ja katsoo tuleeko mistään räppänästä ilmaa.
Ja sekin tässä on käynyt mielessä, että halkeaako miten herkästi tuulilasi jos liian kuumaa ja liian äkkiä lasille puhaltaa. Ja vielä pitää vähän miettiä akun kestoakin.
Tulisi nyt ensin pakkaset niin vähän näkisi miten lasin sulamiseen auttaa jo pelkkä lämmmennyt moottori. Ja sen lisäksi jos pientä puhallusta saisi sisäpuhaltimesta, kun minulle jo riittäisi se, että jää vähän pehmiäisi, ei sen kokonaan sula tarvitsisi olla.
Ite sen verran googletellu, että tämmöisen sivun löysin, missä näkyy kuvaa puhaltimen johdoista ja jostain ohjainboksista.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/review ... tzyvy.html
Sitten luin, että moni nykyauto kääntää ilmaläpät kiinni auto sammuksissa, sen varmaan saisi testattua kun hiustenkuivaajalla puhaltaa ja katsoo tuleeko mistään räppänästä ilmaa.
Ja sekin tässä on käynyt mielessä, että halkeaako miten herkästi tuulilasi jos liian kuumaa ja liian äkkiä lasille puhaltaa. Ja vielä pitää vähän miettiä akun kestoakin.
Tulisi nyt ensin pakkaset niin vähän näkisi miten lasin sulamiseen auttaa jo pelkkä lämmmennyt moottori. Ja sen lisäksi jos pientä puhallusta saisi sisäpuhaltimesta, kun minulle jo riittäisi se, että jää vähän pehmiäisi, ei sen kokonaan sula tarvitsisi olla.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
En usko että pinari niin kuumaa ja nopeasti antaa että lasi halkeaa, kun ei se halkea wepastolla eikä eberilläkään. Kaikissa uusissa autoissa ilmaläpät sulkeutuu kun auto sammutetaan ja menee lepoon. Tämä ominaisuus poistetaan releellä ja puhaltimeen tehdään ohjaus tai sitten lisälämmitin herättää koko lämmitin paneelin ja se kääntää läpät. Puhaltimeen sitten taas hidas ohjaus releellä. Pitää vain tuolta vastukselta koittaa että mitä ohjausta ykkösnopeudella tulee, sitä sitten tehdä sinne ja releellä katkaista tuo paneelin "mene nukkumaan" toiminto eli jätetään läpät auki ja ylös.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Joo, no hiustenkuivaaja testi ei onnistunut luotettavasti. Vaikka kokeilin virratkin päällä niin ei selkeää puhallusta tuntunut räppänöistä. Imee ilmaa niin suurelta alalta ettei niitä oikein saanut helposti tukittua ja ihan mitätön henkäys tuntui jos oikein osasi kuvitella ja uskoa.
No virrat kun sammuttaa taikka pistää päälle niin ei kuulunut mitään surinaa läpistä eli ainakaan kaikki läpät ei mene off-asentoon auton sammuttua. SItähän en sitten tiedä onko joku lisäläppä jossain mikä äänettömästi liikkuu. Mutta ainakin ne läpät mitkä ohjaa ilmaa jalkatilaan/tuulilasille, yms pitivät selkeää surinaa silloin kun nappeja painoi. Luulisi saman surinan kuuluvan silloinkin, jos ne menisi off-tilaan.
Tämmöinen rele tuli paketin mukana. En tiedä onko annettu vaan kaupantekijäisiksi millä voi yrittää vai onko ollut jotain tietoa, että tämä kytkemällä toimisi. Moottoriöljyt tuli myös tarkastettua ja noin puoliväliin kastui tikku, joten hieman kaadoin öljyä lisää. Äkkiseltään sanoisin, että noin litran vie kymppitonnilla. Öljynä käyttänyt tässä Teboilin Diamondia 5W-40.
Samalla hieman vilkaisin että onko konehuoneessa niitä letkujen hankautumisongelmia, mutta ulkomuistista katsellessa saattoi ne jäädä huomaamatta.
Moottorin päällä kun on se suojus, joka jollain oli hangannut siihen etureunan letkuun, niin siinä ei minulla ollut edes pölyt lähteneet vaikka lähellähän se letku siinä menee, mutta en vielä alkanut suojusta loveamaam.
Ylävesiletku missä olevasta nirhaumasta mainitsinkin on niin kaukana moottorin suojuksesta että melkoisesti pitää moottorin kannakkeistaan heilua, jotta se jäljen olisi aiheuttanut. Mallasin myös suojus huonosti paikallaan, eikä oikein silloinkaan ylettänyt osumaan letkuun. En kyllä keksi mikä moisen jäljen olisi tehnyt.. Muistaakseni Binaria asentaessa sen jo huomasin. Samoin samassa letkussa on mutkakohdassa pieni kuoppa ulkokurvin puolella.
No virrat kun sammuttaa taikka pistää päälle niin ei kuulunut mitään surinaa läpistä eli ainakaan kaikki läpät ei mene off-asentoon auton sammuttua. SItähän en sitten tiedä onko joku lisäläppä jossain mikä äänettömästi liikkuu. Mutta ainakin ne läpät mitkä ohjaa ilmaa jalkatilaan/tuulilasille, yms pitivät selkeää surinaa silloin kun nappeja painoi. Luulisi saman surinan kuuluvan silloinkin, jos ne menisi off-tilaan.
Tämmöinen rele tuli paketin mukana. En tiedä onko annettu vaan kaupantekijäisiksi millä voi yrittää vai onko ollut jotain tietoa, että tämä kytkemällä toimisi. Moottoriöljyt tuli myös tarkastettua ja noin puoliväliin kastui tikku, joten hieman kaadoin öljyä lisää. Äkkiseltään sanoisin, että noin litran vie kymppitonnilla. Öljynä käyttänyt tässä Teboilin Diamondia 5W-40.
Samalla hieman vilkaisin että onko konehuoneessa niitä letkujen hankautumisongelmia, mutta ulkomuistista katsellessa saattoi ne jäädä huomaamatta.
Moottorin päällä kun on se suojus, joka jollain oli hangannut siihen etureunan letkuun, niin siinä ei minulla ollut edes pölyt lähteneet vaikka lähellähän se letku siinä menee, mutta en vielä alkanut suojusta loveamaam.
Ylävesiletku missä olevasta nirhaumasta mainitsinkin on niin kaukana moottorin suojuksesta että melkoisesti pitää moottorin kannakkeistaan heilua, jotta se jäljen olisi aiheuttanut. Mallasin myös suojus huonosti paikallaan, eikä oikein silloinkaan ylettänyt osumaan letkuun. En kyllä keksi mikä moisen jäljen olisi tehnyt.. Muistaakseni Binaria asentaessa sen jo huomasin. Samoin samassa letkussa on mutkakohdassa pieni kuoppa ulkokurvin puolella.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Tuo on perus vaihtorele, sillähän voisi antaa sähköt paneelille kun lämmitin on päällä, toki silloin pitäisi muistaa aina kääntää pauhallin ykköselle ja tuulilasiin suuntaus kun auton pysäköi (ja lämmitintä meinaa käyttää).
Eli katso mikä on plus johto paneelille ja siihen tuo rele pbinarin ohjaamana.
Eli katso mikä on plus johto paneelille ja siihen tuo rele pbinarin ohjaamana.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Kun puhut ykkösasennosta niin tarkoitatko entisaikoja jolloin puhaltimissa oli tyyliin kolme tai neljä nopeutta.
Tässäkin, ja kuten taisi olla Priorassakin niitä puhaltimen nopeuksia on varmaan seitsemän vaiko kahdeksan, eli portaat on tiheämmässä.
Lämpöhän nousee ylös, joten pienikin puhallus kyllä riittänee mutta pitäisikö silti olla jollain kakkosella vai meneekö silloin jo akun tuhlauksen puolelle?
Tässäkin, ja kuten taisi olla Priorassakin niitä puhaltimen nopeuksia on varmaan seitsemän vaiko kahdeksan, eli portaat on tiheämmässä.
Lämpöhän nousee ylös, joten pienikin puhallus kyllä riittänee mutta pitäisikö silti olla jollain kakkosella vai meneekö silloin jo akun tuhlauksen puolelle?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Akun keston takia puhaltimen nopeus laitetaan pieneksi ja ykköselläkin lämpöä hyttiin siirtyy. Ja moottorihan lämpenee sitä paremmin mitä enemmän paluukiertoon jää lämpöä. Jos siis asennettu ns. mukavuuslämmittimenä että kiertää ensin sisäkennon kautta ja siitä paluu moottorille, työkoneissa joskus laitetaan lämmittämään moottoria ja paluu kennolle.
Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli
Flaiman kirjoitti: ↑8.11.2020 20:28
Samalla hieman vilkaisin että onko konehuoneessa niitä letkujen hankautumisongelmia, mutta ulkomuistista katsellessa saattoi ne jäädä huomaamatta.
Moottorin päällä kun on se suojus, joka jollain oli hangannut siihen etureunan letkuun, niin siinä ei minulla ollut edes pölyt lähteneet vaikka lähellähän se letku siinä menee, mutta en vielä alkanut suojusta loveamaam.
Ylävesiletku missä olevasta nirhaumasta mainitsinkin on niin kaukana moottorin suojuksesta että melkoisesti pitää moottorin kannakkeistaan heilua, jotta se jäljen olisi aiheuttanut. Mallasin myös suojus huonosti paikallaan, eikä oikein silloinkaan ylettänyt osumaan letkuun. En kyllä keksi mikä moisen jäljen olisi tehnyt.. Muistaakseni Binaria asentaessa sen jo huomasin. Samoin samassa letkussa on mutkakohdassa pieni kuoppa ulkokurvin puolella.
Ylävesiletku2.jpg
Moi,
Heh, heh. Takaisinkutsu noiden hankaumien takia koskee vain jostain olikohan kesäkuu 2018 valmistetuista autoista alkaen tähän vuoteen. Joten turha odotella kutsua.

Sensijaan olen lukenut sairaan isosta öljyn kulutuksesta näissä Ladan 1,8 litraisissa moottoreissa. Tehtaan mielestä se on "normaalia". Asiasta en tiedä enempää ainakaan vielä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.