Sivu 1/3
Kaikki mahdolliset viat?
Lähetetty: 25.11.2004 19:15
Kirjoittaja Jaska HKI
Ladan oviin ja ikkunoihin voi tulla seuraavanlaiset viat:
-ovi ei avaudu sisäpuolelta,mutta avautuu ulkopuolelta
-ovi ei avaudu ulkopuolelta-kahva ei käänny
-lukkosylinteri toimii,mutta ei avaa lukitusta
-lukkosylinteri ei toimi,mutta oven saa auki sisäpuolelta
-takaovea ei saa takalukittua sisäpuolelta ja ulkopuolelta sitä ei saa lukkoon.
-keskuslukitus rääkyy,mutta toimii.Yksi tai useampi ovi voi rääkyä yhtäaikaa.
-keskulukitus ei ohjaa muita ovia
-rääkyvä ovi lakaa rääkymästä ja samalla lukittumasta
-sähköikkunat eivät avaudu
-sähköikkunat eivät sulkeudu
-sähköikkunat toimivat kun jaksaa painella painikkeita
-sähköikkunat toimivat kun toinen paiskoo samalla ovia
-sähköikkuna avautuu/sulkeutuu nykäyksittäin
-kuljettajan ovea ei saa auki ja samalla ajonestolaite jää päälle
-ajonestolaite ei mene päälle ovikytkimen takia
-ikkunan kampi jää pakkasella käteen
-ikkunat valuvat alaspäin
-ikkuna tipahtaa oven sisään
-tuuletusikkunan lukitsin irtoaa lasista
-ikkunat jäätyvät kiinni
-ovet jäätyvät kiinni
-lukkosylinterin haitat jäätyvät
-oven liipaisin jäätyy pohjaan ja jos sitä ei saa palutettua niin oven joutuu sulkemaan sisäpuolelta esimerkiksi narulla.Samara.
Lähetetty: 28.11.2004 9:40
Kirjoittaja R-J
Tuon lisäksi ei tosiaan enää muita vikoja noissa voi ollakaan. Kai.
Lähetetty: 28.11.2004 16:50
Kirjoittaja Jaska HKI
-saranatapit kuluvat ja lukko ei osu kunnolla b-pilarin vastakappaleeseen.
-jäätynyt oventiiviste jää osittain oviaukkoon kiinni (repeää)
-oviverhoilun nepparit toimivat vain kerran (irroittaessa)
-peilit valuvat alas tai eivät pysy säädöissään(2105)
-saranat narisevat
-peilin säätö ei toimi ja heijastimen pinnoite tummenee/irtoaa keskustaa kohti(Samara)
-peilien säätö muuttuu jäätä rapsuttaessa (110)
-peilien säädöt muuttuvat harjapesussa (2105)
Lähetetty: 28.11.2004 17:23
Kirjoittaja Jaska HKI
-lasimoottorin hiilet juuttuvat kiinni ja moottori ei toimi(110)
-yhdystanko lukkomekanismilta irtoaa ja lukko ei ohjaa keskuslukitusta(110)
-lasimoottorin eriste pettää ja moottori hitsutuu runkoon(110)
-kaasupumput eivät jaksa pitää peräluukkua auki vaikka auto on 2kk vanha.(110).
-takaa kuuluu kuin kolinaa lasia vasten.(110-spoilerin mutterit löysällä)
-takaluukun pokkaukseen jäävä kosteus ruostuttaa luukunreunat puhki (samara)
-ikkunatiivisteen juuresta alkava ruostuminen puhkaisee kehyspellin peräluukussa (samara)
-pissapoika ei toimi takaluukussa (samara.tukos,letku poikki,pumppu ei toimi ym.)
-takalasinpyyhkijä jää mihin tahansa asentoon.Kontaktihäiriö moottorin liu´uissa tai katkos moottorille menevässä johdotuksessa (Samara)
-lisäjarruvalon punainen suojamuovi irtoaa herkästi(vanhemmat 110:it)
-takaluukun reunassa oleva koristepleksi rikkoutuu herkästi (110)
Lähetetty: 28.11.2004 18:17
Kirjoittaja R-J
Täytyy kyllä todeta, että mikäli kaikilla olisi yhtä "kovan onnen lapsia" esim. nuo satakympit, niin eipä kyllä enää paljoa naurattais.

Lähetetty: 29.11.2004 18:50
Kirjoittaja Mosse-Aksu
-oven alareuna ruostuu (takavedot)
-takalasin pesimen johto leikkautuu poikki läpiviennin sisällä olevan metallisen liitoskappaleen reunaan (111)
-takalasin pesimen suuttimen kiinnityskynnet eivät kestä irroitusta (111)
Lähetetty: 30.11.2004 6:43
Kirjoittaja R-J
Ei ennee. Lopettakkee. Minua rupes jo pelottamaan...
Lähetetty: 30.11.2004 18:32
Kirjoittaja Jaska HKI
-lumi pakkautuu jääksi oven liipaisimen alle,eikä ovea saa auki.(Samara)
-kontaktihäiriö takalasin lämmittemen liittimessä (2105)
-takalasin lämmittimessä lankoja poikki (samara)
-Ovien saranoiden mutterit ruostuvat niin tiukkaan,että ilman erikoiskonsteja niitä ei saa auki.
-ilmankiertoläpät,jotka ovat uutena notkeat jäykistyvät ja ilmankierto vanhemmiten huononee.(Samara,110 HB?)
-koivinsiemenet ym. menevät ovien ikkunatiivisteiden rakosista oven väliin ja tukkivat vedenpoistoreiät tai jos eivät tuki,niin muuttuvat mullaksi,joka kerää kosteutta.
-autotehtaalla käytettäviä ohjevihkosia jätetään ovirakenteiden väliin,jossa ne keräävät vuosien mittaan kosteutta.
Lähetetty: 4.12.2004 1:37
Kirjoittaja Misha
- Ovi putoaa ajossa
- Ovea ei ostettaessa ole ylipäätään
- Autosta on jäljellä pelkkä ovi
Lähetetty: 4.12.2004 8:43
Kirjoittaja Nonnis
- ovesta sojottava ruuvi repäisee upouudet housut perseestä halki

Lähetetty: 4.12.2004 10:45
Kirjoittaja Jaska HKI
Lohdutukseksi Mishalle:
-ikkuna irtoaa oven sisällä ohjureistaan ja kippaa eteenpäin.Toyota Tercel
-ovien tiivisteet muuttuvat kovaksi koppuraksi ja pöly tunkee sisään..Wartburg
-ovien valtavan koon takia hankala poistua autosta ahtaissa tiloissa.2-ovinen Taunus.
-B-pilari murtuu ja korimuutosten takia ovet eivät sulkeudu kunnolla.Fiat 600.
-ovessa saattaa olla ruostereikiä jopa kahvan korkeudella saakka,minkä johdosta lukon palautusjousi ruostuu poikki.Sen johdosta ovea lähes mahdonta sulkea.Fiat Regata.
-moottoritienopeudessa jos raottaa sivuikkunoita,niin ylipaineen johdosta sivulasit pullistuvat ulospäin siten että niitä ei saa kiinni ennenkuin vauhdin on tiputtanut kahdeksaan kymppiin.80-luvun Nissan Vanette pakettiautot.
-ovi irtoaa saranoiden ruostuttua irti oven kehyksestä.Datsun 120 AF.
Lähetetty: 4.12.2004 17:42
Kirjoittaja Jaska HKI
-peilin heijastuspinnan kiinnitysmutteria suojaava tulppa päästää veden sisään ja kiinnitysmutteri ruostuu niin,että sitä on mahdoton avata.Tiesuolallakin lienee osuutta asiassa.Samara.
-ovipeilien säätömekanismit ovat alumiinia,joka oksidoituu nivelestään jumiin ja peiliä ei voi säätää.Samara.
-oviverhoilun irroittamisen jälkeen verhoiluita hankala saada istumaan paikoilleen niin ettei jokin sauma irvistä.Ratkaisin asian porakärkiruuveilla ja akkukoneella.Tussilla värjäsin ruuvin kannat mustiksi.Samara.
Lähetetty: 4.12.2004 18:08
Kirjoittaja Jaska HKI
-sivupeilien kiinnitysruuvien peitelevyjen kynnet rikkoutuvat herkästi irroituksen ja uudelleenasennuksen yhteydesssä.Jos yksikin kynsi kolmesta on poikki niin peitelevy repsottaa.Muovi on ehkä liian kovaa.Samara.
Lähetetty: 4.12.2004 19:02
Kirjoittaja Nikolai
-Takalasin tiiviste vuotaa, vettä pääsee takaluukun sisälle ja luukku ruostuu alareunasta puhki. Niva
Lähetetty: 5.12.2004 18:39
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Koko etuovet pullistuvat ulospäin yläosastaan jo kahdaksankympin vauhdissa niin, että oven ja katon väliin tulee rako, josta voi katsella ulos, Rätti-Sitikka ei vika, vaan ominaisuus