21213 lohkoon matalat männät ja pidemmät 144mm kanget
Lähetetty: 14.5.2019 13:46
eli venäläiset 144mm kanget ja uudemman ladan matalat männät 1,7litran koneeseen:
https://www.youtube.com/watch?v=bI7FRqla6gA
....Saman voi tehdä vw EA888 turbo koneen männillä ja renault clio wiliamsin kangilla + 0,25mm ylikoon kk. laakereilla...jos kampi akseli on pysynyt mitoissaan (muuten 0,5mm ylikoon kk. laakerit)
bonuksena on että, jos koneeseen survoo 92mm kampiakselin ja vakio 136mm kanget noilla vw EA888 männillä koneen tilavuudeksi tulee nätti 2,0litraa
(vaatii sitä rahaa kohtullisesti)
Huomio!
Tuossa tekemässäni muutoksessa on se hyvä puoli että jos alkaa vakio 21213 (niva, 2107) lohkosta, voi nakata 84mm iskuisen (2130) ladan kampuran paikoilleen suoraan jos ottaa männän päästä 0,5mm tavaraa pois. Periaatteessa tuolla kanki mäntä yhdistelmällä onnistuu myös iskua lisätä aina 90mm saakka, koska mäntien päässä on niin paljon tavaraa että 3mm voi huoletta sorvata "mukien nokasta" pois....
https://www.youtube.com/watch?v=bI7FRqla6gA
....Saman voi tehdä vw EA888 turbo koneen männillä ja renault clio wiliamsin kangilla + 0,25mm ylikoon kk. laakereilla...jos kampi akseli on pysynyt mitoissaan (muuten 0,5mm ylikoon kk. laakerit)
bonuksena on että, jos koneeseen survoo 92mm kampiakselin ja vakio 136mm kanget noilla vw EA888 männillä koneen tilavuudeksi tulee nätti 2,0litraa

Huomio!
Tuossa tekemässäni muutoksessa on se hyvä puoli että jos alkaa vakio 21213 (niva, 2107) lohkosta, voi nakata 84mm iskuisen (2130) ladan kampuran paikoilleen suoraan jos ottaa männän päästä 0,5mm tavaraa pois. Periaatteessa tuolla kanki mäntä yhdistelmällä onnistuu myös iskua lisätä aina 90mm saakka, koska mäntien päässä on niin paljon tavaraa että 3mm voi huoletta sorvata "mukien nokasta" pois....