Sivu 1/1

Tehokkaampi jarrutehostin nappikseen.

Lähetetty: 27.9.2018 21:02
Kirjoittaja ziguli
Onko joku kokeillut venäjän ns. sport mallin jarrutehostajia? Itselläni on 110 etujarrusatulat ja jäähdytetyt levyt edessä, mutta kovin saa vieläkin poljinta painaa. :?

Re: Tehokkaampi jarrutehostin nappikseen.

Lähetetty: 28.9.2018 16:59
Kirjoittaja Näilläeväillämennään
Ei kokemusta sen enempää äiti Venäjän kuin isä Usankaan jarrutehostimista mallia sport.

Kyllä oman 2105 vakiokulkijan jarrut on piisannut ja tuntuvat jopa melkoisen tehokkailta, jopa maantienopeuksissa. Tietenkin viripelit on erikseen, ilmeisesti sinullakin viripeli, koska kyselet tällä alueella?

Vähän vaikea nyt vastata ja antaa minkäänlaisia ohjeita kun ei tiedä tuon tarkemmin kuin että autoon kuulumattomat satulat ja levyt. No pohdintaahan voi aina esittää.

Onko nappiksen nykyinen tehostin varmasti ehjä?

Onko imusarjalta tuleva alipaineletku varmasti tiivis?

Onko tehty jotakin muutoksia moottorille, tyhmä kysymys toki on, lähinnä tulee mieleen vieläkö imusarjassa on samanlainen alipaine kuin vakio koneella? Jos ei riittävää imua, eli alipainetta, ei myöskään jarrutehostin tehosta yhtä voimakkaasti.

Onko jarrupalat 110:n orkkispalat? Saattavat jonkinlaiset rallijarrupalat vaatiakin kovempaa poljinvoimaa, toki itsellä ei mitään tietoa tuosta eikä kokemusta. Rallimiehet ja naiset ynnä henkilöt HOI!

Onko jarruletkut varmasti ehjät sisältä kunnolla, ettei ole letku mahinut ja aiheuta jonkinlaista "sulkuläppää" letkun sisällä? Usein kyllä aiheuttaa enemmänkin jarrujen jäämistä makaamaan päälle.

Onko jarrutuntuma samanlainen sekä kylmillä että kuumilla jarruilla?

Tässä jotakin pohdintoja asian tiimoilta. En tiedä löytyykö noista mitään vastauksia...

Re: Tehokkaampi jarrutehostin nappikseen.

Lähetetty: 28.9.2018 17:23
Kirjoittaja ziguli
Koneena on tosiaan fiat cromasta otettu 2.0l tc. Nokka-akselit on mallia eero laaksonen ja jotkut mitä jokkiksessa ennenvanhaan käytetty.. Tarkempia specsejä en nyt jaksa kaivella. Alipaineletku on ainakin ehjä kun on uusi. Megasquirt ohjaa moottoria ja alipainettakin imusarjassa on ajossa yleensä 60-50kpa..

Jarrupalat on vakiot 110 ja pääsylinteri ym. jarruosat vakiot. Letkut ainakin päällisin puolin ehjät eikä jarrut jää päälle.
Pitää se tehostin vielä testailla josko ois rikki. Ei kuitenkaan pihise tai pidä mitään ääniä kun sammuttaa.

Re: Tehokkaampi jarrutehostin nappikseen.

Lähetetty: 29.9.2018 9:16
Kirjoittaja ziguli
Joo vika selvis.. Oli asentajassa vika. Olin ottanut tehostimen alipaineen kaasuläppäkotelosta eikä sieltä tullut täyttä alipainetta. Nyt on imusarjan päästä otettu ja alko jarrutkin toimii. :D

Re: Tehokkaampi jarrutehostin nappikseen.

Lähetetty: 29.9.2018 18:27
Kirjoittaja Näilläeväillämennään
Hyvä kun selvisi. Samalla säästyi rahaakin kun ei tarvinnut mitään sportti tehostajaa hankkia - ja sama ongelma olisi ollut päällä uudellakin tehostajalla.

Re: Tehokkaampi jarrutehostin nappikseen.

Lähetetty: 3.2.2019 11:08
Kirjoittaja hautakorpi
samaan rahaan kannattaa tarkistaa se yksi suuntainen venttiili alipaine linjasta...mulla oli tossa vikaa ja jarruja sai painaa...

ps. autossa jossa on tosi isoilla asteilla varustettu virinokka, alipaineen voi joutua ottamaan useammasta imukanavasta ennen kaasuläppää (katso löytyykö tuplista valmis paikka alipaine letkulle) viimeistään tuolla pitäisi alipaine riittää tehostimelle.

Re: Tehokkaampi jarrutehostin nappikseen.

Lähetetty: 8.2.2019 18:38
Kirjoittaja Näilläeväillämennään
Tuli vain mieleen, mikä tuossa Sport tehostajassa sitten on erilaista vakioon tehostajaan nähden? Jotenkin samalla alipainemäärällä saadaan isompi vaikutus? Kalvojen koko? Vastinjousen jäykkyys vai mikä? Teoriassa voisiko vakio jarrutehostinta jotenkin "virittää"?