Virinokan ajoitus
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Virinokan ajoitus
Kertokaapas viisaammat miten ootte ajoittanut kireemmän "kyhmykepin" Ladaan eli onko jotakin perussäätöä? Esim jos ykkös sylinterissä on työtahti,niin onko nelossylinterin imu ja pakovena sillähetkellä yhtäpaljon auki? Tietty erityyppisillä nokilla saattaa olla paljonkin eroja,mut olis hyvä tietää et mistä lähtis kokeilemaan.
Se ei skulaa joka skagaa
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Jos kansi paikallaan nini melko mahdotonta on juu...
Mutta tuo on varmaan vakioventtiileillä?
Jos on vakioilla niin sitten otat jostakin irtokannen missä venttiilit ja siinä mittailet paikalleen ja kun on sopiva kohta niin lyöt nokkapukkiin ja nokka-akseliin merkit. Näin pitäisi ainakin hyvin lähelle paikalleen.
Mutta tuo on varmaan vakioventtiileillä?
Jos on vakioilla niin sitten otat jostakin irtokannen missä venttiilit ja siinä mittailet paikalleen ja kun on sopiva kohta niin lyöt nokkapukkiin ja nokka-akseliin merkit. Näin pitäisi ainakin hyvin lähelle paikalleen.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Tuossa meidän äffäläisessä on imuventtiili 1,6-1,8mm enemmän auki kuin pakoventtiili yläkuolokohdassaan.Tälläisen ohjeen antoi RS-auto, joka on koneen tehnyt.Kokeilimme erään nokka-akselin tekijän arvoa, joka oli huomattavasti myöhäisempi, mutta yläkierrokset hävisivät.Kone on tosin aika kierroskone, Autometer kertoilee yli 9000 rpm arvoja.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.