Virinokan ajoitus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Virinokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Kertokaapas viisaammat miten ootte ajoittanut kireemmän "kyhmykepin" Ladaan eli onko jotakin perussäätöä? Esim jos ykkös sylinterissä on työtahti,niin onko nelossylinterin imu ja pakovena sillähetkellä yhtäpaljon auki? Tietty erityyppisillä nokilla saattaa olla paljonkin eroja,mut olis hyvä tietää et mistä lähtis kokeilemaan.
Se ei skulaa joka skagaa
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Sain joskus perusasetusohjeen eräältä ladavelholta että imuvena ykk:ssa 0,7mm enemmän auki.

Tuolasella ajoituksella pitäisi olla hyvinkin lähellä.
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Kiitti tiedosta,löytyskös Jankokselta vielä vinkkiä et kuinka oot mitannut? ei taida olla mikään helppo nakki jos kansi on paikallaan,vai kuinka on ??
Se ei skulaa joka skagaa
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Jos kansi paikallaan nini melko mahdotonta on juu...

Mutta tuo on varmaan vakioventtiileillä?

Jos on vakioilla niin sitten otat jostakin irtokannen missä venttiilit ja siinä mittailet paikalleen ja kun on sopiva kohta niin lyöt nokkapukkiin ja nokka-akseliin merkit. Näin pitäisi ainakin hyvin lähelle paikalleen.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Tuossa meidän äffäläisessä on imuventtiili 1,6-1,8mm enemmän auki kuin pakoventtiili yläkuolokohdassaan.Tälläisen ohjeen antoi RS-auto, joka on koneen tehnyt.Kokeilimme erään nokka-akselin tekijän arvoa, joka oli huomattavasti myöhäisempi, mutta yläkierrokset hävisivät.Kone on tosin aika kierroskone, Autometer kertoilee yli 9000 rpm arvoja.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Vastaa Viestiin