Ladan vauhtipyörään lujat pultit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Ladan vauhtipyörään lujat pultit

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Sopivat löytyi vihdoin:

ARP 673-1002

BLK 12PT M10x1.25 25UHL 5Pk

viivakoodi
672036030568

Apuja heille, jotka pulttien pelkäävät pettävän :D
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Ladan vauhtipyörään lujat pultit

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

käytiin ladan vauhtipyörän sielun elämää hiukka läpi koneistajan kanssa:

1. Kampi ei kestä asentaa M12 pultteja, menee paikat liian ohueksi. Paremmat M10 pultit on must kilpa koneessa.

2. Kammen voi huoletta keventää vetämällä vastapainot "teriksi"

3. Kampeen kannattaa asentaa 10mm tapit jo valmiina oleviin reikiin= auttaa pyörähtämisen estämisessä koska vauhtis muuten vain kiinni pulttien kitka voimilla...

4. Teräs vauhtis on erittäin hyvä idea, ladan vauhtipyörän laatu ei ole sama kuin esim kuplien vastaava joka on kunnon terästä.

Päädyttiin custom teräs vauhtipyörän kannalle, joka tapitettu kampeen, ARP pultein, 200mm kilpa-asetelma+sintteri levy, paine asetelman kiinnityspinta ajetaan -1mm vauhtipyörän levypintaa alemmas = kovempi pito

Koska koneen perään tulee fiat 131 sileäkylkinen jatkoksi, myös vauhtiksen koppa saa käsittelyn jossa alustavasti leikellään ladan laatikon kytkinkopasta startin kotelo, sekä kytkin työsylinterin kiinnikkeet ja vedetään nämä TIG:llä Fiatin koppaan.

= saadaan ladan startti samaan paikkaan ja neste kytkin käyttöön. Modifiakaatio vaatiin myös kardaanin etummaisen palan lyhennyksen (noin -10cm) tai sitten 131 kardaanin etummaisen palan. Ei ole helppoa ladan parannus ei.... :?
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: Ladan vauhtipyörään lujat pultit

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

hautakorpi kirjoitti:Päädyttiin custom teräs vauhtipyörän kannalle, joka tapitettu kampeen, ARP pultein, 200mm kilpa-asetelma+sintteri levy, paine asetelman kiinnityspinta ajetaan -1mm vauhtipyörän levypintaa alemmas = kovempi pito
Jos asetelma ja levy ei ole tehty yks yhteen niin vaatii shimmauksen. Jos sintteri levy on paksumpi kuin asetelmalle suunniteltu vakio levy ja asetelman kiinnityspintaa vielä alennetaan niin suurella todennäköisyydellä paininvoima laskee. Alkaa tavallaan jo "aukaisemaan" kytkintä, riippuen siis asetelmasta.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: Ladan vauhtipyörään lujat pultit

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

vauhtis täysin custom osa = asia huomiotu mitoituksessa...
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Vastaa Viestiin