Sivu 1/1

Kaasuttimella varustetun Ladan kylmäkäynnistys

Lähetetty: 19.11.2004 20:15
Kirjoittaja Jaska HKI
Edellytykset hyvään kylmäkäynnistykseen:
-akku on hyvässä varaustilassa
-kaasutin ja polttoainepumppu on oikein säädetyt
-starttimoottori on hyvässä kunnossa.Samoin akun johdotukset ja maadoitus.
-öljy on riitävän notkeaa.

1.
Käynnistettäessä kytkin painettava alas,niin starttimoottorin ei tarvitse pyörittää vaihdelaatikon rattaita.Kaikki sähkölaiteet kytkettävä pois päältä,jotta akulla olisi kaikki teho käytettävissä käynnistykseen.Jos on kampi niin koneen norjistaminen ennen käynnistystä voitelun takia suotavaa.Samoin voi bensapumpun paineet nostaa käsivivusta liputtamalla.

2.
Jos moottori tarvitsee esirikastuksen niin paina kaasu nopeasti pohjaan pari kertaa ennen ryypyn vetämistä.Tämä toimenpide täyttää syöttöputket bensiinillä,ja koska moottori ei samanaikaisesti pyöri,se ei vedä sitä sylinteriin eikä siis pääse pesemään pois öljykalvoa.

3.
Vedä "ryyppy".

4.
Sulje ryyppy heti kun moottori käy tasaisesti ilman sitä,mutta älä kuormita (aja) ennen kuin se on jonkinverran lämmennyt.Moottoria kannattaa käyttää pari kolme minuuttia tyhjäkäynnillä ennen ajoon ryhtymistä.Ensimmäisen kilometrin aikana vältettävä normaalia matkanopeutta.Lyhyesti sanottuna moottoria säästää eniten pakkaskäynnistysissä

hidas liikkeellelähtö.

Lähetetty: 19.11.2004 23:39
Kirjoittaja ladasape
miten bensapumppu säädetään :?

Lähetetty: 20.11.2004 1:38
Kirjoittaja dadaa
ladasape kirjoitti:miten bensapumppu säädetään :?
samaa itsekkin ihmettelin.... :shock:

Lähetetty: 20.11.2004 8:17
Kirjoittaja Jaska HKI
Tarkoittaa lähinnä sitä,että se on kunnossa ja kehittää riittävän paineen.Tulo- ja meno venttiilit pitää toimia ,pumpun liikettä suorittava tappi pitää tehdä sopivan suuruisen liikkeen.Suodattimen pitää olla kunnossa ,letkuliitokset tiiviit.