Päästöongelmia 1700i

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
larvamato

Päästöongelmia 1700i

Viesti Kirjoittaja larvamato »

Katsastuksessa pomppaamisen jälkeen vaihdoin lambda anturin ja käytin mittarilla, ja arvot olivat vieläkin aivan koholla. Polttoaineen syöttö vaikuttaisi olevan korkealla. Tänään vaihdoin lämpötila-anturin vesiputkeen. Isompaa käynti eroa en huomannut tyhjäkäynnillä ainakaan, mutta kierroksilla tuntui että paremmin ottaisi kierroksia eikä rötää. Tämän vaihdon jälkeen kierrosten mukaan jokin vänkärinpuolen (rele?) raksuttelee (ennen en ole huomannut moista). Vikakoodiakaan ei tullut tauluun näin jälkeenpäin.

Helposti kysyttynä: Pitäisikö käynnin muuttua huomattavasti tämän anturin toimiessa tai ei? / mikä rele naksuttaa kierrosten mukaan?
Näilläeväillämennään
Viestit: 163
Liittynyt: 9.12.2014 7:58
Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen

Re: Päästöongelmia 1700i

Viesti Kirjoittaja Näilläeväillämennään »

Laitappa vähän tietoja päästölapusta niin voisi olla helpompi vastata.

Näin kylmiltään arvailua. Ja kysymyksiä lisää.

Eli siis kyseessä ruisku 1700 i Lada.

Ilmavuodot? Mä en vaikkaamasta päästyänikään lopeta vaikkaamista siitä imusarjan ja jarrujen alipainesäätimen välisestä letkusta vaikaamista. Varsinkin jos se on se alkuperäinen kudospäällysteinen kumiletku niin se vuotaa melkein tapauksessa kuin tapauksessa.

Lambda arvot?

Mitä näyttää vikakoodit? Välttämättä ei CE valo pala mutta vikakoodit saa nollattua akunkengän irroituksella ja antaa olla irti sen aikaa että käy vaikka kaffilla.

Muut ilmavuodot?

Miten edellinen katsastus? Onko räpelletty sen jälkeen mitään? Jos ei niin tuon alipaineletkun tarkastus. Jos on räpelletty niin mitä? Nyt ei syytetä ketään eikä tarvita syyllisiä vaan edesautetaan saamaan tietoja miksi päästöt menneet vikaan!

Tulpat ja johdot? Koska uusittu?

Pakoputki onko tiivis?

Katalysaattori onko ehjä?

Ruisku on siitä kiitollinen, että se kyllä toimii kiitettävästi kunhan muut toimimisen edellytykset on kunnossa.

Tuossa joitakin huomioita ja vinkkejä, mutta kerrohan vielä ne päästölappujen tulokset niin voidaan tarkemmin analysoida miksi ei päästöt ole kohdallaan.

Edit. Ps. Ei se CE valo ole kovin tarkka, pahoin saa olla pielessä asioita ennenkuin se valo palaa...
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
larvamato

Re: Päästöongelmia 1700i

Viesti Kirjoittaja larvamato »

Kyllä 1700i on. Ja siis muut arvot olivat kaksinkertaiset sallittuihin, mutta lamda oli ~0.7 . Korjaamoukko meinasi että liikaa polttoainetta saa. Auton historiasta hirmu vähän tietoa, mutta kone on ainakin vaihdettu 1,5->1.7i. kuulemma jyrkemmällä nokalla mutta meinasi ettei päästöihin vaikuta. Ne päästöt on oikeasti pahasti pielessä ja aika varmasti sitä polttoainetta liikaa syöttää.
Avatar
pressa
Viestit: 10530
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Päästöongelmia 1700i

Viesti Kirjoittaja pressa »

Eli ei ole alkuperäinen 1700i ?? Muutettu siis jostain perus 2105 1500S mallista? Nyt ottaisin ja tarkistaisin ettei bensanpainesäätimessä ole mitään prikaa millä sitä olisi nostettu (silloin voisi saada liikaa bensaa, tämähän on siis yksi virityskonsti näishin yksipiste ruiskuihin). Muutenkin nämä "räpelletyt" ovat välillä haasteellisia.
virtain
Viestit: 1137
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Päästöongelmia 1700i

Viesti Kirjoittaja virtain »

Jos siellä on bensanpaineen säätimeen lisätty yksi prikka, niin sillä ei ole vaikutusta siihen, että saisi liikaa bensaa/haittaisi täten päästömittauksia :lol: ....Ai mistäkö tiedän.....Omassa ladassani on ollut jo monta vuotta se "maaginen prikka".....Ja päästöjen kanssa ei ole ollut sekunttiakaan mitään ongelmaa :roll:
Vastaa Viestiin