Sivu 1/1
Viritysnokan asennus
Lähetetty: 2.5.2017 21:21
Kirjoittaja rouveri
1500 täysin läpikäydyssä koneessa oli 297 asteinen nokka vaihdoin sen loivempaan 268 asteiseen koska tuolla jyrkällä ei saa päästöjä. Asennuksen jälkeen kone käy kummasti ihan kuin pytty olisi pois pelistä tai ajoitus todella paljon pielessä.. koitin säädettävällä nokkapyörällä keskiasentoa ja siitä kumpaankin suuntaan ei vaikutusta käy vaikeasti tyhjää ja kierroksia ottaa laiskasti jyrkällä nokalla pelasi paremmin. Aloinkin epäilemään voiko nokkapyörää laittaa jotenkin väärin kun siinä on kaksi reikää kunpaanko reikään nokassa oleva tappi kuuluu? Epäilen että olen laittanut sen väärään kohdistustappiin..
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 2.5.2017 21:28
Kirjoittaja rouveri
Eli toisin sanottu haluisin tietää missä asennossa nokassa oleva nystyrä pitää olla kun nokkapyörä laitetaan paikoilleen. Nytkin merkit on vastakkain aivan niinkuin kuuluukin
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 2.5.2017 22:27
Kirjoittaja hautakorpi
puristuspaine mittaus joka sylinterille, jos jossain ongelmaa niin mahdollinen venttiilivuoto/ reikä männän päässä. jos paineet suht tasaiset niin ->
niin sitten repimään yksi tulpan johto kerrallaan pois jolloin pätkivä pytty löytyy. ->
jos sylinterissä on puristukset tallella, kipinää tulee ja bensaa saa niin sitten imuvuotojen kimppuun...voit ruikutella vaikka crc:tä imusarjan tiivisteille, jos käynti yhtääkkiä muuttu olet löytänyt vian.
fordin kenttiläisen kisakoneen kanssa opittua....
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 2.5.2017 22:43
Kirjoittaja rouveri
Koneella ei ole ajettu täydellisen koneremontin jälkeen kuin noin 1500km jolloin kaikki tasopinnat koneistettiin kanteen kaikki uutta alakertaan kaikki uutta jne. Mutta täytyy aloittaa noista perusjutuista. Kumma homma vain että pyöri 4 pytyllä tuolla kireemmällä nokalla..
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 3.5.2017 8:39
Kirjoittaja Mazak-
rouveri kirjoitti:Mutta täytyy aloittaa noista perusjutuista.
Juu aloita vaikka sellaisesta perusjutusta kuin säädettävä nokkapyörä ja nokan ajoittaminen nokkakortin/nokan valmistajan ohjeen mukaisesti.
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 3.5.2017 12:16
Kirjoittaja jaketech racinteam
Mazak- kirjoitti:rouveri kirjoitti:Mutta täytyy aloittaa noista perusjutuista.
Juu aloita vaikka sellaisesta perusjutusta kuin säädettävä nokkapyörä ja nokan ajoittaminen nokkakortin/nokan valmistajan ohjeen mukaisesti.
ääni tälle. ei lada mutta volkkariin laitoin virinokan ja ajotin valmistajan ohjeen mukaan. sitte kokeilin vakiopyörällä ni ajotusmerkki heitti paljon missä se piti olla. alittoin säädettävän paikalleen ja viilasin ajotusmerkin pyörästä poisettei aiheuta sekaannusta ja tein uuden merkin.
monessa muusakin moottorissa huomanut tämän saman että vakiomerkit ei pidä enää paikkaansa.
venttiilivälykset valmistajan ohjeilla eikä millään vakioakselin koska nekin vaikuttaa nokan ajoitukseen.
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 3.5.2017 16:50
Kirjoittaja rouveri
Tässähän on säädettävä nokkapyörä ja olen sitä kokeillut vaikka missä asennossa. Jyrkällä nokalla sentään pyöri 4 pytyllä.
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 3.5.2017 19:28
Kirjoittaja rouveri
1syl: 9.7bar 2.syl 9.5bar 3.syl 10.5bar ja 4syl 0baria.. kannen otin pois ja vettä palotilaan heti tiputtaa 4 imuksnavasta pihalla. Männissä pienet vekit : /
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 5.5.2017 19:07
Kirjoittaja hautakorpi
venttiilit ottaneet mäntään kiinni = jos mäntä ehjä pääset venttiilin vaihdoilla eteenpäin
koneen pitää pyöriä ilman tulppia käsin ympäri, jos ei pyöri niin joku venttiiili ottaa mäntään kiinni.
itse ajattelin hakea säädettävällä pyörällä ajoituksen kohdilleen ja sitten koneistaa vakio rattaasta kopion = ei voi siirtyä vahingossa pois ajoituksesta, tuttu juttu fordin f-ryhmän kilpakoneista....
Re: Viritysnokan asennus
Lähetetty: 5.5.2017 21:27
Kirjoittaja toktornivako
rouveri kirjoitti: kannen otin pois ja vettä palotilaan heti tiputtaa 4 imuksnavasta pihalla. /
Eli siis mitä?