Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi,
Tässä vielä vanhat vikakoodit vähän ajetusta autosta; 13, 22, 34, 42, 43, 49 ja lisänumerona 61.
Näissähän ei ole mitään järkeä ja nämä olivat vanhoja koodeja joskus olleita?? Uusia ei ollut eikä vikaa ollut päällä.
Tässä vielä vanhat vikakoodit vähän ajetusta autosta; 13, 22, 34, 42, 43, 49 ja lisänumerona 61.
Näissähän ei ole mitään järkeä ja nämä olivat vanhoja koodeja joskus olleita?? Uusia ei ollut eikä vikaa ollut päällä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Juu, taitaa olla melko tokkurassa ollut ohjain kun olemattomilta osilta tulee vikakoodia.
Onkos tuosta ollut akku irti, että saisi aloittaa "puhtaalta pöydältä"? Tämän jälkeen voisi katsoa mitä koodeja se keksii uusia.
Tämän kanssa voisi myös harjoittaa sitä perinteistä "johto irti anturista ja katsotaan muuttuuko mikään" taktiikkaa.
Ei varmaan haittaa jos tyhjäkäyntimoottorin käyttää irti ja putsaa. Samoin venttiilivälysten tarkistus.
Epäilen kyllä, että pelkkä tk-moottorivika ei saa HC- ja CO-arvoja tuollaisiin lukemiin.
Tällaiset tilanteet ovat GM:n varjopuoli, kun on oikeasti jotain pielessä, se ei osaakaan kertoa mihin sattuu.
Onkos tuosta ollut akku irti, että saisi aloittaa "puhtaalta pöydältä"? Tämän jälkeen voisi katsoa mitä koodeja se keksii uusia.
Tämän kanssa voisi myös harjoittaa sitä perinteistä "johto irti anturista ja katsotaan muuttuuko mikään" taktiikkaa.
Ei varmaan haittaa jos tyhjäkäyntimoottorin käyttää irti ja putsaa. Samoin venttiilivälysten tarkistus.
Epäilen kyllä, että pelkkä tk-moottorivika ei saa HC- ja CO-arvoja tuollaisiin lukemiin.
Tällaiset tilanteet ovat GM:n varjopuoli, kun on oikeasti jotain pielessä, se ei osaakaan kertoa mihin sattuu.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi,
Nollattiin vanhat koodit pois. Olisi ehkä pitänyt ajaa koeajo.
Kaikesta huolimatta esimerkiksi polttoaineen ja ilman seossuhde oli ihan oikea.
Nollattiin vanhat koodit pois. Olisi ehkä pitänyt ajaa koeajo.
Kaikesta huolimatta esimerkiksi polttoaineen ja ilman seossuhde oli ihan oikea.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Todennäköisesti vikakoodien nollaus ei kuitenkaan nollaa koko ruiskua, vaan vanhat arvot, kartat ym. jäävät kuitenkin. Siksi voisi olla hyvä pitää akkua irrotettuna jonkin aikaa.
Näkikö testerillä minkälaista signaalia lambdalta tuli?
Näyttävätkö muuten auton kaikki tulpat samanlaisilta?
Näkikö testerillä minkälaista signaalia lambdalta tuli?
Näyttävätkö muuten auton kaikki tulpat samanlaisilta?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi,
Signaalin jännite oli luokkaa 450 mV, ja se oli rajoissa ohjekirjan mukaan. Muuta en muista.
Signaalin jännite oli luokkaa 450 mV, ja se oli rajoissa ohjekirjan mukaan. Muuta en muista.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Se on varmaa että lisävaruisteista se ei ole hajonnut! Keskuslukko ei vaikuta ecuun eikä myöskään defan ajonesto jossa on oma ecu ja joka kytketään virtalukon johtojen väliin!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Oho empäs huomannut toista sivua! Johtoja olen irrotellut mutta ei ole vikaa löytynyt! Tyhjäkäyntimoottori on putsattu ja oli jo uusikin paikoillaan, mutta sen kuoret hajosivat parin kuukauden käytön jälkeen,pitäisi olla mansemotorssille yhteydessä kun oli sieltä alle vuosi sitte ostettu!
Tuon nakutustunnistimen toiminnasta en ennen ole kuullutkaan!! Voisiko vika olla siinä? Mutta kuulostaa kyllä ecu vialta koska tietokone antaa testerille kaikki arvot oikein, mutta päästöt ovat aivan pielessä!! Ja tulpilla on ajettu alle 10tkm, voisihan nekin tietysti tarkistaa!!
Mutta nyt tarvitsisin jostain tuohon sooivan ecun!! Ja saakohan sellaista nakutustunnistinta mistään uutta?
Ja akku on aikasemmin ollu puoli tuntia irti!! N.1,5 kk sitten kun aloin samaraa laittamaan katsastuskuntoon niin päästöt kun olivat pielessä niin otin silloin akun irti ja heti sen jälkeen mittasin ja edelleen olivat pielessä!!
Tuon nakutustunnistimen toiminnasta en ennen ole kuullutkaan!! Voisiko vika olla siinä? Mutta kuulostaa kyllä ecu vialta koska tietokone antaa testerille kaikki arvot oikein, mutta päästöt ovat aivan pielessä!! Ja tulpilla on ajettu alle 10tkm, voisihan nekin tietysti tarkistaa!!
Mutta nyt tarvitsisin jostain tuohon sooivan ecun!! Ja saakohan sellaista nakutustunnistinta mistään uutta?
Ja akku on aikasemmin ollu puoli tuntia irti!! N.1,5 kk sitten kun aloin samaraa laittamaan katsastuskuntoon niin päästöt kun olivat pielessä niin otin silloin akun irti ja heti sen jälkeen mittasin ja edelleen olivat pielessä!!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Niin ja ilmamäärää ei muista, mutta sekin oli kyllä ihan ohjearvoissa! Ja lämpötila oli ok!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi,
Oikea moottorinohjain löytyy haulla: ISFI-2S
Siinä on vara-osanumero 2111-1411020-20
Lienee harvinainen.
Oikea moottorinohjain löytyy haulla: ISFI-2S
Siinä on vara-osanumero 2111-1411020-20
Lienee harvinainen.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Ei ole nakutustunnistimesta tässä vaivassa kyse. Se vain säätelee sytytyksen ajoitusta niin, että saadaan paras teho irti. Jos se jostain syystä hajoaa, olettaa ohjain että tankissa on matalaoktaanista polttoainetta ja pelaa varman päälle (ja jättää asiaankuuluvan vikakoodin).
Hämärintä tässä on että vikakoodit ovat nähtävästi osiltaan täysin tuulesta temmattuja, MAP-anturi, ilmastointi... osia joita autossa ei ole. Olisiko mahdollista että ohjain on kastunut tai jotenkin muuten saanut siipeensä? Oletko käyttänyt ohjaimen liittimiä auki?
Tulppien katsomisella tarkoitin lähinnä sitä, että ovatko kaikki kunnoltaan samanlaisia, samanvärisiä, kuivia, jne. Että näkisi käykö kaikki sylinterit samalla tavalla, vai onko esim. vain yksi joka siellä sekoilee.
Hämärintä tässä on että vikakoodit ovat nähtävästi osiltaan täysin tuulesta temmattuja, MAP-anturi, ilmastointi... osia joita autossa ei ole. Olisiko mahdollista että ohjain on kastunut tai jotenkin muuten saanut siipeensä? Oletko käyttänyt ohjaimen liittimiä auki?
Tulppien katsomisella tarkoitin lähinnä sitä, että ovatko kaikki kunnoltaan samanlaisia, samanvärisiä, kuivia, jne. Että näkisi käykö kaikki sylinterit samalla tavalla, vai onko esim. vain yksi joka siellä sekoilee.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Paras olisi kun saisi ehyen ohjaimen jostain lainaan. Tuo missä ei ole ajonestoa on vielä helppo kokeillakin. Boksi pitäisi käydä kaikista 95-97 ruisku-Samaroista ja kaikista Euro-Samaroista.
Purkaamot huutavat aika hintoja vielä noista, tässä halvin:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... -30101332/
Purkaamot huutavat aika hintoja vielä noista, tässä halvin:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... -30101332/
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Moi,
Toisaalta GM mallien viat lienevät enimmäkseen anturivikoja. Varmaankin ollaan lähellä ratkaisua pian.
Tuolla reissulla Karkkilassa muuten, ainakin kaksi autoa meinasi ajaa kolmion takaa etuovesta sisään. Toisessa tapauksessa jouduin jo väistämään ja jarruttamaan. Keli oli liukas ja toisilla liian kova vauhti.
Toisaalta GM mallien viat lienevät enimmäkseen anturivikoja. Varmaankin ollaan lähellä ratkaisua pian.
Tuolla reissulla Karkkilassa muuten, ainakin kaksi autoa meinasi ajaa kolmion takaa etuovesta sisään. Toisessa tapauksessa jouduin jo väistämään ja jarruttamaan. Keli oli liukas ja toisilla liian kova vauhti.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Kiitos mush vaivannäöstä!! Katsotaan huomenna millaisia arvoja samarasta tulee pakokaasumittarilla! Jos ei huomisen jälkeen ole pakokaasut kunnossa, niin sitten on vaan ostettava tuo linkin ecu!! Ja ecu ei ole kastunut eikä liitintä ole irroitettu!!
VAZ 21099 1996GM
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Otahan kaikki arvot ylös kun käyt mittarin päässä, niin on helpompi pähkäillä mitä siellä moottorissa oikein tapahtuu.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500i GM 1996- Käy rikkaalla
Eilen illalla testasin irroittaa nakutustunnistimen johdon ja kaskummaa tyhjäkäynti ei enään heijaa, vaan käy tasaisesti.. Tänään katsoin pakokaasut ilman nakutustunnistin, mutta eipä se mitään niihin vaikuttanut!!
päästömittarin lukemat
'
tulpat kuvattuna, oikealta 1,2,3,4
Mittasin samalla puristukset kun tulpat on irti, eli 1-sylinteri: 12bar, 2-sylinteri: 12,5bar, 3-sylinteri: 11.5bar, ja 4-sylinteri: 12bar
Nyt sitten alan tarkistelemaan johtoja kuorien alta!!
päästömittarin lukemat
'
tulpat kuvattuna, oikealta 1,2,3,4
Mittasin samalla puristukset kun tulpat on irti, eli 1-sylinteri: 12bar, 2-sylinteri: 12,5bar, 3-sylinteri: 11.5bar, ja 4-sylinteri: 12bar
Nyt sitten alan tarkistelemaan johtoja kuorien alta!!
VAZ 21099 1996GM