VAZ-21011 - 1976 - Käyttis/projekti/kakkosauto
Lähetetty: 6.12.2016 21:51
Vihdoin sain aikaiseksi ladata verkko albumiin kuvia. Ajelin vielä syksyllä ei niin onnellisesti amerikan raudalla. Ei tuntunut omalta. Eikä enään jaksanut miettiä pääseekö kotiin. Vaikkakin melkein kaikki oli käyty läpi. Katsoin rantaväylällä, kun tämä lada tuli vastaan. Muistin auton tulleen vastaan nettiautossakin. Äkkiä puhelimella selaamaan ja siellähän luki "Vaihto jenkkiin..." Kaverin kanssa höpöttelin asiasta puhelimessa. Muistutti kuinka olin jäänyt kaipaamaan sitä edellistä Ladaani. Paria päivää myöhemmin katselin sitten, kun Buickin valot lipuivat pihasta pois. Tosin Ladan tankki oli sen verran tyhjä että varmaan ne kaupat oli sen takia pakko tehdä

Kanisterilla hakemaan bensaa, jotta pääsee paremmin syynäämään. Ei helvetti miten oli levipelleillä kauhea ajaa. Ikinä eläessä ollut niin järkyttävä ajaa autolla. Seuraava hetki mitä en tajunnut kokeilla. Olin jo unohtanut lämppärinhanat. Kas kas kun laitoin lämmintä hyttiin. Niin olipa kuuman kosteaa. Uusi hana oli melko nopea ja helppo vaihtaa. Samalla kaverin emännän tukankuivaimella lämmittelin ajovalonkalvoja irti. Vai oliko se nykyään kaverin tallin kalvojen lämmityspuhallin

Piipahdin sitten siihen Paussulla Puuppolassa. Siellähän oli Ladan vanteita sarja kasassa. Fiatin vanteita kun en kelpuuttanut. Päälle kiinalaiset nastat kokeeksi. Kakkosauto voi jäädä pihaan jos keli näyttää pahalta.

Verotkin on joskus maksettu

Sisällä Luisia ja penkit jotka facebookissa aiheutti hirveän ostokiiman. Onneksi meni autoon johon ne melkein kuuluu. En aio tätä yksilöä museoida. Tilalle tuli Finlandia penkit. Ja näin jo kerran selän rikkoneena mukavuus parantui huomattavasti. Sitten joskus ne kuppipenkit, kun löydän fiksulla hinnalla ison miehen penkit.
Muutamia fiilis kuvia



Puskureita tuo huutaa. Takapuskuri on jo tiedossa. Etupuskuri kävyillä tai ilman siis vielä hakusessa. Kromeiltaan saa olla kärsinyt koska maalataan. En halua pilata mitään museointi aihiota maalaamalla sitä pilalle. Jopa pikkasen mutkalla olevat kunhan kiinikkeet olisi kunnossa.
Lisäksi se suurin syy miksi tätä lähdin kirjoittaa. Kävin Konneveden metsistä hakemassa 1600 lohkon. No kaupassa oli imusarjoja, kansia, nokkia, vauhtipyöriä, tiiviste ja laakerisarjoja. En ole vieläkään koko kasaa invetoinut. Sitä kasaa kaverin kanssa kun katsottiin. Niin tuli puheeksi kuinka hänen ranskiksensa 1600 kone on kanssa osina. Pieni veto sitten pystyyn. Suvivirteen mennessä autot dynorullille ja häviäjä maksaa penkityksen. Ranskis vakiona 106 heppaa, Tosin tehtaalla jo optimoitu jonkin verran. Jotan katsoin, että lähtökohta Ladan koneessa olisi 82 hevosvoimaa. Lukenut tuossa topickeja aiheesta kuinka tuota välimatkaa kuroa kiinni. Ja mielellään ohi. Ensin pitäisi saada lohko hoonattavaksi ja lohkontaso mäntien kanssa tasalle. Kampurasta yksi kaula pitäisi kiilottaa. Kannen voisi lähettää eräälle kansimiehelle. Jonkun nokka-akseleista voisi kai lähettää hiottavaksi. Kaasuttimeksi aikani haaveilin tuplia, mutta hetken pohdittuani niin varmaan Weberin DGV tulee freetechniksiltä tilattua. Vauhtipyörää kevennetään peltisarjaa pitäisi tilata. Kaiken työn ohessa ja omakotitalon kunnossapidon ohessa pitäisi jaksaa ja keretä tehdä jotain.
Niin ja kunhan penkistä on aikanaan päästy. Saa auto melko varmasti alkuperäisen punaisen pintaansa.


Kanisterilla hakemaan bensaa, jotta pääsee paremmin syynäämään. Ei helvetti miten oli levipelleillä kauhea ajaa. Ikinä eläessä ollut niin järkyttävä ajaa autolla. Seuraava hetki mitä en tajunnut kokeilla. Olin jo unohtanut lämppärinhanat. Kas kas kun laitoin lämmintä hyttiin. Niin olipa kuuman kosteaa. Uusi hana oli melko nopea ja helppo vaihtaa. Samalla kaverin emännän tukankuivaimella lämmittelin ajovalonkalvoja irti. Vai oliko se nykyään kaverin tallin kalvojen lämmityspuhallin


Piipahdin sitten siihen Paussulla Puuppolassa. Siellähän oli Ladan vanteita sarja kasassa. Fiatin vanteita kun en kelpuuttanut. Päälle kiinalaiset nastat kokeeksi. Kakkosauto voi jäädä pihaan jos keli näyttää pahalta.

Verotkin on joskus maksettu


Sisällä Luisia ja penkit jotka facebookissa aiheutti hirveän ostokiiman. Onneksi meni autoon johon ne melkein kuuluu. En aio tätä yksilöä museoida. Tilalle tuli Finlandia penkit. Ja näin jo kerran selän rikkoneena mukavuus parantui huomattavasti. Sitten joskus ne kuppipenkit, kun löydän fiksulla hinnalla ison miehen penkit.
Muutamia fiilis kuvia



Puskureita tuo huutaa. Takapuskuri on jo tiedossa. Etupuskuri kävyillä tai ilman siis vielä hakusessa. Kromeiltaan saa olla kärsinyt koska maalataan. En halua pilata mitään museointi aihiota maalaamalla sitä pilalle. Jopa pikkasen mutkalla olevat kunhan kiinikkeet olisi kunnossa.
Lisäksi se suurin syy miksi tätä lähdin kirjoittaa. Kävin Konneveden metsistä hakemassa 1600 lohkon. No kaupassa oli imusarjoja, kansia, nokkia, vauhtipyöriä, tiiviste ja laakerisarjoja. En ole vieläkään koko kasaa invetoinut. Sitä kasaa kaverin kanssa kun katsottiin. Niin tuli puheeksi kuinka hänen ranskiksensa 1600 kone on kanssa osina. Pieni veto sitten pystyyn. Suvivirteen mennessä autot dynorullille ja häviäjä maksaa penkityksen. Ranskis vakiona 106 heppaa, Tosin tehtaalla jo optimoitu jonkin verran. Jotan katsoin, että lähtökohta Ladan koneessa olisi 82 hevosvoimaa. Lukenut tuossa topickeja aiheesta kuinka tuota välimatkaa kuroa kiinni. Ja mielellään ohi. Ensin pitäisi saada lohko hoonattavaksi ja lohkontaso mäntien kanssa tasalle. Kampurasta yksi kaula pitäisi kiilottaa. Kannen voisi lähettää eräälle kansimiehelle. Jonkun nokka-akseleista voisi kai lähettää hiottavaksi. Kaasuttimeksi aikani haaveilin tuplia, mutta hetken pohdittuani niin varmaan Weberin DGV tulee freetechniksiltä tilattua. Vauhtipyörää kevennetään peltisarjaa pitäisi tilata. Kaiken työn ohessa ja omakotitalon kunnossapidon ohessa pitäisi jaksaa ja keretä tehdä jotain.
Niin ja kunhan penkistä on aikanaan päästy. Saa auto melko varmasti alkuperäisen punaisen pintaansa.