Sivu 1/1

2106 rekisteröintipulma !

Lähetetty: 12.10.2016 18:51
Kirjoittaja maunusjokke
Hei vaan !

Ostin tuossa alkusyksystä tullin huutokaupasta tuommosen kuvankauniin -86 nelilamppusen 1300:sen, onkos malli sitten 2106 ?

No sitä tässä olen katsastanu Suomen kilpiin niin pulmaksi nousi akselimassatodistus, mistä ihmeestä semmonen ?

Muuten olis selvä peli mutta en semmosta todistusta / lappusta löydä mistään mistä akselimassat näkyy.

Kiitos tuhannesti jos jollakulla ois tähän apu, sais maantiekiiturin Suomikilpien väliin !

-Joni

Re: 2106 rekisteröintipulma !

Lähetetty: 12.10.2016 23:51
Kirjoittaja Kuningaspultti
Kumma, eikö muka suome rekkareissa ole vastaavaa mallia?

Re: 2106 rekisteröintipulma !

Lähetetty: 13.10.2016 6:08
Kirjoittaja maunusjokke
No onhan nuita, siksi ihmettelinki että miksi tarvii maahantuojan todistuksen akselimassoista.

Re: 2106 rekisteröintipulma !

Lähetetty: 13.10.2016 9:07
Kirjoittaja Uitukki
Kysäse Mansemotorsilta. Sehän se nykyään on Ladan maahantuoja.

Re: 2106 rekisteröintipulma !

Lähetetty: 13.10.2016 16:26
Kirjoittaja jta
Ei konepellin alla tyyppikilven vieressä ole sitä lätkää mistä nuo näkyisi? Mutta ihmetyttää kyllä että miksi tuollaista vaaditaan kun kuitenkin saman mallin tiedot löytyy varmasti trafin tietokannasta. Jotenkin tuntuu että konttori vaatii nyt omiaan.

Re: 2106 rekisteröintipulma !

Lähetetty: 29.10.2016 0:55
Kirjoittaja raul
Tottakai akselimassat pitää tietää, mutta miksiköhän siitä on nyt tehty noin ylitsepääsemätöntä. Tuon ikäisessä ei käsittääkseni tarvitse lukea edes kyltissä (vaikka onkin ETA:n ulkopuolelta tuotu). Jos tulipellin kyltissä on ne lukemat, niin silloin ne pitää kelpuuttaa.

Muutenhan se homma ei ole kuin katsoa rekisteriotteesta (tuliko sellainen mukana?) ja katsuri naputtaa ne järjestelmään.
Jos ei rekisterilappuja ole, niin esitä tiedot esimerkiksi käyttöohjekirjasta tai vastaavasta. (Ks. alin rivi...)

Massat ovat omissa autoissa ihan arvottuja: eri lukemia suomalaisissa ja eestiläisissä papereissa ja ihmeellisiä katsurin arpomia lukuja muutenkin, esimerkiksi 662 kg / 783 kg.

Niin ja mallisi on 21063. Ja aivan takuulla löytyy tyypit sieltä katsurin tietokoneelta.


Lainauksia trafista:
trafi kirjoitti:"4 AUTON VAATIMUSTENMUKAISUUDEN TOTEAMINEN

Jos auto on käyttöönotettu 31.12.2009 tai aiemmin, voidaan vaatimustenmukaisuus todeta
joko vanhoilla tai voimassa olevilla menettelyillä. Kukin tarkastuskohde (kohdat 1-62) voidaan
arvioida joko kumotun liitteen 6 tai voimassa olevan liitteen 8 mukaisesti.

4.1 Eurooppalaisten vaatimusten mukaiset ja niitä vastaavat autot
4.1.1 Ennen 1.1.1992 käyttöönotetut
Vaatimustenmukaisuuden osoitukseksi tarvitaan erillinen selvitys, mikäli jonkin kohdan vaatimustenmukaisuus
ei muuten ole selvää.
trafi kirjoitti:4.3 Muille markkina-alueille (USA, Kanada, Japani, Australia jne.) valmistetut
autot
Muiden kuin muuttotavarana (ym. 4.4.kohdan mukaisina) maahantuotujen, alun perin muille
kuin Euroopan markkina-alueelle tarkoitettujen M- ja N-luokan ajoneuvojen hyväksyntä- ja
vastaavuusvaatimukset tarkastetaan myös Autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista
annetun asetuksen (1248/2002) liitteen 3-8 mukaisia poikkeuksia soveltaen. Trafin näkemyksen
mukaan muille markkina-alueille tarkoitetuilla ajoneuvoilla tarkoitetaan sellaisia ajoneuvoja,
jotka eivät valmistuessaan ole täyttäneet eurooppalaisia rakenne- ja varustevaatimuksia.
Lisäpöytäkirjat: ”M1N1”, ”N2” ja ”N3M2M3”
Ja vaikka katsuri näkisi että M1N1 lisäpöytäkirjan mukaan pitäisi mennä, niin:
trafi kirjoitti:"44, 48 Massat ja mitat Katsastaja tarkastaa
akseli- ja kokonaismassat.
Mittaus ja punnitus. Tarvittaessa
lisädokumentteja."
Ja ylläolevaan ohjeistus:
trafi kirjoitti:"C: Hakijan on hyväksynnän tai katsastuksen suorittajaa tyydyttävällä tavalla osoitettava, että säädöksen keskeiset vaatimukset täyttyvät."