Sivu 1/1

kattivehkeen päästöt

Lähetetty: 19.11.2003 16:05
Kirjoittaja mush
Yllättäen... :roll:

<-- ja taas sama potilas 2105 '93

Kävin tänään mittauttamassa päästöjä leimaa varten. Kaikkii muut olivat vielä rajoissaan, mutta lambda huiteli päälle 1,1...

Eivät osanneet sanoa siellä muuta, kuin että ehkäpä kaasuttimen suunnalta vika löytynee.

Mitäs olisi täkäläinen arvon raati mieltä? Tyhjäkäyntiongelmia on jonkin verran esiintynyt, ja ne jälkikäynitongelmat joista tuossa aikaisemmin kirjoittelin. Muuten tuntuu pelaavan ihan ok. Pitäisikö check enginen reagoida tuohon lambda arvoon? Lambda-anturi?

Lähetetty: 19.11.2003 18:11
Kirjoittaja mush
Mittailin tuossa juuri lambdan kertomaa.

Vähän kun antaa kierroksia, niin jännite heittelee aika tarkasti sen 0.2v <-> 0.8v, eli niinkuin pitääkin kaiketi.

Tyhjäkäynnillä sitten mennäänkin -0.2v <-> mitä tahana 0 - 0.8 välillä. Onko tuo negatiivinen lukema ihan järkevä?

Seuraavaksi lähtee solexi irti...

Lähetetty: 19.11.2003 18:49
Kirjoittaja Turbiini
Hae uusi lambda koska lambdan jännite näyttäisi olevan oikea niin silloin on myös putkesta tuleva. Lambda on sökö ja antaa väärän jännitteen ja normaalist jännite ei voimennä -puolelle, on tullu tapauksia jossa rikkinäinen lambda on antanu jopa -0.9v

Lähetetty: 19.11.2003 19:03
Kirjoittaja mush
joo ilmaisin itseni taas sekavasti ja puutteellisesti kuten tapana on :)

Eivät edes mitanneet päästöjä kierroksilla, luopuivat toivosta jo tyhjäkäyntitulosetn perusteella...

Eli kierroksilla päästöt saattavat hyvinkin olla ok, kuten tuo lambda yrittää kertoa.

Mutta tarkoittaako negatiivista pukkaava lambda aina sen olevan kuollut? Kilometrejä se on nähnyt 56k.

Ei olisi juuri nyt varaa sijoittaa siihen anturiinkaan :?

Motonetin luettelosta löytyi:
Lambda-anturi 3 johdolla 28-3414 65.00 ???

Onko tuo edes sinne päin?

Lähetetty: 19.11.2003 19:34
Kirjoittaja mush
mush kirjoitti: Seuraavaksi lähtee solexi irti...
Nahh... eihän tuossa vehkeessä ole edes kunnon vanhanajan säätöruuveja joilla pääsisi pahentamaan tilannetta entisestään. :lol:

No puhallellaan edes kanavat puhtaiksi...

Kaasarin kannen välistä löytyi tiivisteitä kaksin kappalein, kuuluukohan niiden molempien olla siellä?

Lähetetty: 19.11.2003 19:50
Kirjoittaja Turbiini
On siinä joutokäynti seos säätö oikeassa etu kulmassa on pieni reikä josta löytyy pieni ruuvi aika syvältä, ja eihän joutokäynnillä edes mitata lambda arvoa (tai mitataan mutta saa olla mitä vain jos muut pysyy arvoissa)

Lähetetty: 19.11.2003 21:00
Kirjoittaja mush
Löytyihän se seosruuvi... se ei kyllä vaikuta mitenkään mihinkään. Pitää repiä vielä irti ja uudestaan puhaltaa läpi sen tienoon kanavat.

Oli valmiiksi tasan 6 kierrosta auki, onkohan tuo edes sinnepäin, vai onko se löystynyt? Aika löysältä se tuntui.

Nyt tyhjäkäynti on aika rupunen, ei se hyvä ollut ennenkään, mutta ei se ainakaan parantunut ole. Vaihdoin vielä tyhjäkäynnin naksuventtiilinkin kun sellainen sattui hyllyssä olemaan.

Nojaa... mielestäni muut päästöt oli rajoillaan (muistin varassa... kun ei ole mitään paperilla tuosta). Vähän tuntuu etteivät ottaneet ladaa ihan vakavasti.

Lähetetty: 20.11.2003 16:00
Kirjoittaja mush
Pään hakkaaminen seinään jatkuu... :?

Daaz se oli auki... Nyt me suostutaan käymään jo tyhjäkäyntiä kohtuullisen siististi. Lambdalta ei tosin vieläkään saa mitään järkevää irti tyhjäkäynnillä. Sellaiset 0.05v - 0.1v, pikkaisen kun avaa kaasua niin mennään nätisti sen 0.2v - 0.8v. Veteleekö viimeisiään sittenkin... tai sitten tuo halpis yleismittari ei ole tarpeeksi herkkä.

Loppuu vaan kohta ideat kesken.

Lähetetty: 20.11.2003 17:14
Kirjoittaja Turbiini
Haepas purkkillinen jotain palavaa spaytä starttipilottia esimerkiksi ja ruiskuttelet sitä pitkin imusarjaa ja alipaine letkuja jos käynti muuttuu niin vuoto on löytynyt ja kannattaa tutkia jarrutehostajan letkukin kokeeksi.

Lähetetty: 20.11.2003 18:44
Kirjoittaja mush
Pitääpä tehdä tuo... ja ilmeisesti investoida uudet letkut.

Nimittäin kävin niitä letkuja tuossa äsken läpi sen kummemmin vikaa ei löytynyt, eikä käyntikään merkittävästi parantunut. Mutta lambdalta alkoi tulla yhtäkkiä täysin järkevää lukemaa. Tyhjäkäynti oli ehkä korkeahko, mutta jännitteet ainakin heilui rajoissa aivan kuin kierroksillakin.

Tehostimen letku on vieläpä alkuperäislaatua ja todella rujon näköinen, joten otan sen ensimmäiseksi uhriksi.

Niin, päättihän se kokeilujen vaiheessa polttaa CE:täkin, joten tulipahan todistettua, että sekin toimii :wink:

Lähetetty: 20.11.2003 19:32
Kirjoittaja mush
Jatketaas vielä

No nyt näyttää jo paremmalle taas... älkää kysykö miksi. En vielä tehnyt oikeastaan mitään edes letkuille. Siinä se käydä rouskutti parempaa tyhjäkäyntiä mitä minun aikana ikinä. Ilman pahempia notkumisia tai häiriöitä.

Se lambdan lukema näyttää olevan kiinni puhtaasti kierrosluvusta, jos tyhjäkäynnin laskee liian alas, niin tietyn pisteen jälkeen jännit putoaa. Liekö ongelma sitten tosiaan tuossa mittarissa...

Vaihdan nuo muutamat letkut, ja jos vielä käy kiltisti, niin vien mittaukseen.

Lähetetty: 21.11.2003 13:57
Kirjoittaja mush
Tulin juuri mittauksesta, ja nyt oltaisiin jo erittäinkin lähellä, mutta ei ihan vielä.

Tyhjäkäynnillä ok, O2 koholla, mutta rajoissa. Kierroksilla lambda pikkasen yli (1,05). Epäilivät että putki vuotaa.

Vielä tästä selvitään 8)

Lähetetty: 21.11.2003 15:48
Kirjoittaja mush
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kuva

Ei pahat vai?