111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Mistä saan uuden kiilahihnapyörän? Vulkanointi petti 76 000 ejetusta 111 1,6 16v laatuautosta.. Olen yrittänyt uutta metsästää mutta aina pitäisi Ukrainasta tai Liettuasta tilata 2-4 viikon toimitusajalla.. Eikö näitä oikeasti Suomesta löydy? Ja mitä mieltä olette, kannattaako purkuosaa laittaa? Tosin nekin taitaa olla hakusassa.. Kiitos etukäteen
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Mitäs eroa on kovalla pyörällä?? http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... 8i2110-8v- Eikös koko ole sama ja trikauskohtakin?
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Niin, sanokaapas se? Halkaisia eri vai? Kova pyörähän siinä varmaan kestäisikin.. Joku juttuhan siinä on että 16v on tärinävaimennettu.
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
8v ja 16v pyörät eivät ole vaihtokelpoisia, johtuen erilaisesta jakopäästä (eri levyinen hihna).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Laitettiin kova pyörä, jonka tilasin mansemotorsilta 35€ ja hyvin sipattaa taas... Toki vikakoodit piti lisäksi nollata.
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Eli vanhan mallin kova pyörä sopi suoraan tilalle (vaikka jakopää on kopan alla erilaine), niin akselin pää on samanlainen?
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Akselin pää on kyllä samanlainen, mutta akselin päässä oleva hammashihnapyörä on 16v mallissa leveämpi, joten 8v hihnapyörä tulee liian ulos. Eli nyt on sitten laturin hihnan linjaus pielessä, eikä kampiakselin asentotunnistimen hammastuskaan ole kohdallaan.
8v koneen jakopään hihna on 19mm leveä, 16v puolestaan 25,4mm. Vastaava leveysero löytyy sitten kaikista osista jotka ovat lohkon ulkopuolella, myös hihnapyörästä.
Ero näkyy ihan kuvissakin, kun katsoo pyörän keskiötä (vähän huonot kuvat, mutta selviää ero noistakin):
8v pyörä
16v pyörä
8v koneen jakopään hihna on 19mm leveä, 16v puolestaan 25,4mm. Vastaava leveysero löytyy sitten kaikista osista jotka ovat lohkon ulkopuolella, myös hihnapyörästä.
Ero näkyy ihan kuvissakin, kun katsoo pyörän keskiötä (vähän huonot kuvat, mutta selviää ero noistakin):
8v pyörä
16v pyörä
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Jep eli nyt on 6mm linja sivussa. Linjaeroahan voisi pienentää laittamalla yhtä uraa kapeamman hihnan, laittaisi kulkemaan laturilla ulkopäätä. Kestäähän se toki jonkin aikaa vinossakin kulkea.
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Ilmeisesti se on hybridi malli koska käy molempiin..
http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... -2108i2110
Ei se hihnakaan minusta vinoon jääny..
http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... -2108i2110
Ei se hihnakaan minusta vinoon jääny..
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Tuo on kyllä muuttunut Mansenkin sivuilla sitten viime näkemän, kyllä siellä ennen luki 8v 2108i/2110. Minkähänlainen osa siellä oikein on myynnissä? On sen verran erikoisen kuuloinen tapaus, että piti käydä likaamassa näpit.
Vasemmalla 16v pyörä (2112-1005058-04), oikealla 8v (2110-1005058-04).
Tässä ero sivulta, mikä tulikin jo todettua:
Mielenkiintoisempana tämä: 8v pyörässä keskireikä on paljon pienempi, ei edes mene 16v koneeseen paikalleen:
Vaikea kuvitella mitään yleismallista osaa näistä muuten, kuin jonkinlainen irto-osa joka asennetaan 8v koneeseen pyörien väliin ja jätetään 16v koneessa pois.
EDIT:
Kyllä ainakin Mansen kuvissa tuo keskiö näyttää 8v koneen pyörältä.
Vasemmalla 16v pyörä (2112-1005058-04), oikealla 8v (2110-1005058-04).
Tässä ero sivulta, mikä tulikin jo todettua:
Mielenkiintoisempana tämä: 8v pyörässä keskireikä on paljon pienempi, ei edes mene 16v koneeseen paikalleen:
Vaikea kuvitella mitään yleismallista osaa näistä muuten, kuin jonkinlainen irto-osa joka asennetaan 8v koneeseen pyörien väliin ja jätetään 16v koneessa pois.
EDIT:
Kyllä ainakin Mansen kuvissa tuo keskiö näyttää 8v koneen pyörältä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Tämän tiedän: pyörä kävi täydellisesti paikalleeen, lada käy hienosti ja minä olen tyytyväinen.. Mitä en tiedä on miksi tuo väittämäsi ongelma näyttää niin ilmeisen oikealta..?! Joku tässä mättää? Kävin juuri katsomassa hihnan suoruuttakin ja kyllä se silmällä katsottuna näyttää suoralta. Keskireikä oli todellakin oikean kokoinen, olisinhan sen ehkä huomannut laittaessa..
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Pääasia tosiaan että toimii, pyörä lienee oikea kyseiseen moottoriin jos sopii paikoilleen ja linjauskin on kunnossa. Mysteeriksi jäänee, jollei Mansen suunnasta joku halua kommentoida.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 1.6 16v kiilahihnapyörä kampiakselille
Hyvä huomio toi hihnapyörä. ilmeisesti ollut monta hihnapyörää mielessä tai häpötelty asiakkaan kanssa siinä oheella, kun on tuotetta luotu ja tullut kirjoiteltua tollainenkin tuotekuvaus..
Eli kyseessä on 8-V koneen hihnapyörä.. Valumalli on hybridi ja sopii myös VM (vanha malli) kampiakseliin jossa sokka-lukitus ja UM (uusi malli) jossa neliskanttinen lukituspala jakohihnapyörän päässä.. Eroaa ajoituksella ja lukitustavalla. Myös alkuperäisvaraosa on nykyään samanlaisella setupila tehty, eli korvattu se 1-revisio ns. "hybridi" pyörällä.
Kannattaa katsella niitä varaosanumeroita, se kertoo enempi. 2110- moottori on 8-v, jota on myös käytetty samarassa ja 16-v koneen osat alkaa pääsääntöisesti 2112 koodilla. Kuviin ei aina ole 100% luottaminen, photoshop kun on päivän sana.
Ja kaikista tälläisistä lukihäiriövirheistä ja sekavista tuotekuvauksista kannattaa laittaa mailia info@mansemotors.fi ollaan todella kiitollisia.
Eli kyseessä on 8-V koneen hihnapyörä.. Valumalli on hybridi ja sopii myös VM (vanha malli) kampiakseliin jossa sokka-lukitus ja UM (uusi malli) jossa neliskanttinen lukituspala jakohihnapyörän päässä.. Eroaa ajoituksella ja lukitustavalla. Myös alkuperäisvaraosa on nykyään samanlaisella setupila tehty, eli korvattu se 1-revisio ns. "hybridi" pyörällä.
Kannattaa katsella niitä varaosanumeroita, se kertoo enempi. 2110- moottori on 8-v, jota on myös käytetty samarassa ja 16-v koneen osat alkaa pääsääntöisesti 2112 koodilla. Kuviin ei aina ole 100% luottaminen, photoshop kun on päivän sana.
Ja kaikista tälläisistä lukihäiriövirheistä ja sekavista tuotekuvauksista kannattaa laittaa mailia info@mansemotors.fi ollaan todella kiitollisia.