Millä v...lla Ladan -94 1500S/2105:n takajarrujen rummut saa irti (olleet kai samanlaisia ainakin viimeiset 25 vuotta)??? - menee muuten koko yö, kun pitäisi saada käsijarru toimimaan, jotta sais leiman lappuun!
Perä ylös pukkien päälle. Renkaat irti. Rummun kiinnitysruuvit irti. Sitten kone käyntiin, vaide päälle, kierroksia ja jarrutuksia. Pukkien ja alustan pitää olla sellaiset, että taka-akseli varmasti pysyy niiden päällä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Mosse-Aksu kirjoitti:Perä ylös pukkien päälle. Renkaat irti. Rummun kiinnitysruuvit irti. Sitten kone käyntiin, vaide päälle, kierroksia ja jarrutuksia. Pukkien ja alustan pitää olla sellaiset, että taka-akseli varmasti pysyy niiden päällä.
Ja sitten kun toinen napa lähtee rivaamaan, niin pari pyöränruuvia paikoilleen ettei se lyö siellä joutavaa, jotta lähtee se toinenkin.
Huuto? Mulla kuului julmettu kajahdus, kun juuttunut rumpu lähti irti.
Voihan ton toki tehdä yksi pyörä kerrallaan, mutta jos käsäri ei pidä ja täytyy yhtäaikaa painaa sekä kaasua että jarrua ja nypätä lisäksi kytkimellä, niin voipi olla turvallisempaa jos molemmat pyörät on ilmassa.
Ja nimenomaan koko perä ylhäällä, ensinnäkin säästää perää ja eteenpäin liikumisen riski on pienempi.
Eikä missään nimessä kannata kytkintä koittaa hajoittaa, eli "vauhtia" reilusti 2 tai 3 vaihteilla ja sitten jarrupoljin pohjaan niin nopesti ja kovaa kun vain pystyy samalla kaasua säännöstellen.
Irroita toinen pyörä. Irroita rummusta ne mutterit jotka kiinnittää sen autoon.
Toinen pyörä pitää olla maassa.
Paina jarrut pohjaan.
Paina kaasua. Älä pelästy jos tuntuu siltä että auto lähtee liikkeelle.
Paina vitusti kaasua.
Tiedätkö Munchin maalauksen "huuto"?
Kuvittele kuinka kaamea huuto irtoo huudon tyypistä.
Kun kuulet semmoisen äänen, on rumpu irti.
Irroita rumpu.
Ainoo mikä näillä ohjeilla huutaa on kone kun se on hajoomassa!!!
Pitäisköhän se vaihdekin ehkä laittaa päälle jos näin aikoo yrittäää
ja mites on rumpujen kiinnitys ruuvien laita