Sivu 1/1

Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 1:16
Kirjoittaja Liikanen123
Terve!

On ongelmia kärjellisen sytytysen kanssa. Kaikki mahdolliset sytytyksen osat on uusittu ja moneen kertaan tarkastettu että ovat kunnossa. Heti kun sytytyksen osat olivat oikein liitetty, katosi kipinä kokonaan. Eli ei ollenkaan kipinää vaikka mitä tekis.

Kärjettömän sytytyksen osat uusittu kerralla: virranjakaja, puola, sytkäboksi ja sytkäboksin johtosarja.

Osat ostettu 26.6.2015 paketissa kerralla käyttäjältä jta
Ja asennettu autoon samana päivänä.

Auton tiedot:

- Lada 2105 1500S vuosimallia 1993
- Kaasutin on mallia 2107-1107010-20 solex.
- Ajettu 148 390 km.

Hjälp! :/

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 6:57
Kirjoittaja degen
Onko mittaamalla tarkastettu, että virtalukolta tulee potentiaali sytytyspuolan +-napaan?
Onko puolalta virranjakajalla menevä suurjännitejohto takuulla ehjä?

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 10:02
Kirjoittaja pressa
Nyt kun ensin tarkitstat että olet kaikki johdot laittanut oikein ja että virtaa tulee niin katso vielä kerran liittimiä (siis irrota liitn ja katsot sisään) ettei yksikään kosketin-nasta ole peruuttnut tai löysä. Monta tapausta tiedän että siinä jakajan halanturin littimessä on huono kosketus. Liittintä paikalleen painaessa saattaa liitin löystyä tai nasta peruuttaa.
Liikanen123 kirjoitti:Heti kun sytytyksen osat olivat oikein liitetty, katosi kipinä kokonaan.
Ja tämä kohta tekstistä otti sen verran silmään että meilläkö oli siis väärillä kytkennöillä johtojen välissä kipinää (vai missä kipinöi) ja kun oikein kytki niin ei enää johdot kipinöineet?? Ja tästä syytät käyttäjää jta???

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 11:19
Kirjoittaja Liikanen123
Ok kiitos vinkeistä, pitää alkaa tarkastamaan :)

pressa Tarkoitin sitä, että kun vaihdoimme sytytyksen osat uusiin käyttäjältä jta saatuihin osiin, niin sytytyskipinä katosi kokonaan. En syytä käyttäjää jta mistään. Varmasti myi hyvät sytytyksen osat, mutta nyt vaan joku tökkii :D Kun kokeilimme puolanjohdolta runkoon, että kipinöikö niin ei edes yritä.

Mutta alamme tarkastamaan vikaa vinkkien perusteella joita viestiketjuun on tullut. :)

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 11:31
Kirjoittaja jta
Kannattaa vielä varmistaa että sytkäboksikin saa varmasti maita ja kaikki johdot on varmasti kytketty oikein.

Ja jos on käynyt niin että on sattunut viallisia osia niin otappa vaikka yv:llä yhteyttä niin hoidellaan asia.

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 11:50
Kirjoittaja Liikanen123
jta

Selevä homma.

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 14:36
Kirjoittaja Liikanen123
Mittasimme puolalta tulevan potentiaalivirta. Kun virrat olivat päällä jännite oli 11,58 v ja sitten ku starttasi niin jännite putosi 10 Volttiin.

- Ja vaihdoimme moottorin ja rungon välisen maakaapelin. On kunnolla vahvaa johtoa ja hyvät liittimet puristettuna päihin.

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 15:22
Kirjoittaja äölkjhgf
Onko sinulla koetinlamppua?
Ainakin kärjellisissä voi testata siten että puolan + ja - navan väliin kytkee koetinkynän.
Jos startatessa vilkkuu, niin ainakin ensiöpuoli on OK.
Tällöin vika on suurjännitepuolella: tulpat, tulpan- tai puolan johdot.

Meneekö se kärjettömissä näin helposti, en tiedä/jaksa miettiä 8)

EDIT: joo pitäisihän se mennä, eihän se puola tajua käskeekö sitä kärjet vai kärjetön 8)

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 15:39
Kirjoittaja äölkjhgf
Liikanen123 kirjoitti:Mittasimme puolalta tulevan potentiaalivirta. Kun virrat olivat päällä jännite oli 11,58 v ja sitten ku starttasi niin jännite putosi 10 Volttiin.
Tuo on normaalia että startatessa jännite laskee, mutta tuleehan se jatkuva virta puolan plus- eikä miinusnapaan ettei puola ole asennettu 180 astetta pieleen?

Kuva

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 15:51
Kirjoittaja äölkjhgf
Kuten degen tuossa mainitsi, tuleehan se PLUS puolan PLUS-napaan silloin kun virrat on kytkettynä päälle?
Jos se meneekin puolan MIINUS-napaaan, ei toiminnalle ole edellytyksiä. Kuten ylläoleva kaavio kertoo. 8)

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 18:34
Kirjoittaja pressa
Liikanen123 kirjoitti:Mittasimme puolalta tulevan potentiaalivirta. Kun virrat olivat päällä jännite oli 11,58 v ja sitten ku starttasi niin jännite putosi 10 Volttiin.
Paljonko on akku jännite?? Puolan plus-nastassa pitää olla sama jännite kuin akulla ja jos nastasta kokeilee 20wattisella lampulla maita vasten pitää lampun palaa kirkkaasti, elli pala niin virta ei kulje eikä sytytys siksi voi toimia.

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 20:13
Kirjoittaja Liikanen123
Vika löytyi. Uudessa johtosarjassa oli varmaan jokin oikosulku, kun ei toiminut ollenkaan. Laitoimme vanhan johtosarjan paikalleen, ja lähti välittömästi käyntiin. :) :)

Uuden johtosarjan lisäksi asensimme paikoilleen:
- Uuden virranjakajan, uuden virranjakajan kannen.
- Uuden sytytysboksin.

Ei muuta ku matka jatkuu. :D

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 20:52
Kirjoittaja pressa
pressa kirjoitti: katso vielä kerran liittimiä (siis irrota liitn ja katsot sisään) ettei yksikään kosketin-nasta ole peruuttnut tai löysä...
Liikanen123 kirjoitti:Vika löytyi. Uudessa johtosarjassa oli varmaan jokin oikosulku, kun ei toiminut ollenkaan.
Yhtäkään johtosarjan oikosulkua ei ole tullut vastaan, vain noita liittimistä johtuvia katkoksia. Ette siis tarkistaneet liittimiä kuten viestissäni kehotin??

Re: Isoja ongelmia kärjettömän sytytyksen kanssa.

Lähetetty: 27.6.2015 23:46
Kirjoittaja jta
Voisin lunastaa tuon johtosarjan takaisin tutkittavaksi ja hyvittää osto hinnasta vähän takaisin ja maksaa pari euroa postikuluihin. Tuosta voidaan jatkaa vaikka yv:n välityksellä.