Sivu 1/2
2107 1300 viritys
Lähetetty: 24.5.2015 20:26
Kirjoittaja rouveri
Kannattaako alkaa piristään tuota remmikonetta vaiko suosiolla ehtiä 1600 tai 1700 kone keulille. Tarkoitus ei oo saada mitään rakettia mut oishan se kiva jos vähän liikahtaisi latuskakin

.. Ehdotelkaa miten oisi hyvä alkaa tuota 1300 remmikonetta mulkkaileen että huimia hevosia tulisi lisää. Nokkaa? kannesta siivu pois? parempi kaasutin? Nyt paikoillaan daaz ozoni hyvin säädettynä uusilla osilla. pakoputkistossa ei oo muuta muutettu kuin loppuvaimenni korvattu läpivirtaavalla..
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 24.5.2015 21:41
Kirjoittaja LadaJanne
Ei välttämättä huono aihio..itse aikanaan samoissa asioissa painin..vaihdoin sit venttiilin varren kumit ja samalla kohdostin imu/pakosarjan kanteen. Kevyesti siistin kanavat kannesta. Kannesta n.1.5mm pois. Putki oli kans vakio lukuunottamatta simonssin takapönttöä. 1xdellorto vaakaimu pitkällä imusarjalla.
Oli oikeasti ihan toimiva setti,kaveri sääti kaasarin kun ei silloin ollut tietoa säätämisestä.sanoi vaan et ei ole koskaan ajanut noin vääntävällä 1300cc koneella. Olihan se kannen lasku aika raju kun sytytys piti laittaa n.17 astetta aikaiselle että toimi.puristuspaineet sylinterissä oli 17.5bar.
Myös weber 32/36 dgv:eellä saat toimivan paketin.
Vaihdoin sit myöhemmin Fiatin 1600cc koneen kun tuttu kylän mies tarvitsi nappikseen koneen..ja se remmi kone palvelee edelleen 10vuoden jälkeen.
Jos taas isoa viriä haluaa niin sit olisi aihioksi vaan isompi mylly,lohkosta pari milliä pois niin et männät tasalle,kannesta vähän pois,nokkaa ja kansijumppaa,weberiä tai tuplat,peltisarjaa..jne...
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 25.5.2015 0:04
Kirjoittaja rouveri
Miten tuo sarjojen kohdistus kanteen tapahtuu? Sinitarraa väliin ja painaa kantta vaste ja pois niin näkee miten erilinjassa ovat ja sitten sarjojen seinämiltä kampetta jyrsien että saa samaan linjaan vaiko kannesta??? Kertokaa kun en oo bensa-autoja kummemmin virittänyt. Diesel tekniikan virittämisestä sen sijaan löytyy osaamista

..
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 25.5.2015 0:10
Kirjoittaja Jokari
Aloitat nyt vaikka sillä että heität hevonv*ttuun sen alkuperäisen kaasarin ja korvaat Weberillä.

Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 25.5.2015 18:06
Kirjoittaja rouveri
Koittanut etsiä sellaidta weberiä. Mut ei raaskisi uutta ostaa;/ aika kalliita tuppaavat olemaan..
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 25.5.2015 18:21
Kirjoittaja veli samara
Eipä se virittäminen ilmasta hupia olekkaan
Mutta tuolla DGV:llä saa kyllä voimaa lisää. Ja toimii myös paineistettunakin

Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 26.5.2015 13:22
Kirjoittaja jta
Jos ei weberiä vielä raski ostaa niin kohtuullisella vaivalla (ja halvalla hinnalla) saa alkuperäisestäkin aika hyvin toimivan. Ite kun ostellu noita vanhoja kaasarin raatoja niin niistä rakentelin nappikseen toimivan kaasarin. Hommaa korjaussarja ja perusteellinen puhdistus, hakemalla haet sopivat suuttimet, muuttaa kakkoskurkun mekaanisesti aukeavaksi ja samoiten se tyhjäkäynninsäätö mekaaniseksi alipaineisen sijaan ja kaikkien tankojen ja läppien säätämiset just eikä melkein. Noiden lisäksi tukin myöskin siitä tyhjäkäynninsäädön vierestä olevan täysin avonaisen kanavan jolle en mitään järkevää selitystä keksinyt ja vielä laitoin tukkoon sen kakkoskurkun alipainekellon kanavan kun kalvon poistin sieltä kellon sisältä. Kellon jätin paikoilleen vain ryyppyvaijerin kiinnityksen takia.
Muistaakseni remmikoneessakin käytettiin samoja nokka-akseleita niin noiden lisäksi 1,7 litrasen nokka-akseli ja sille sopiva ajoitus. Imu- ja pakosarjan kohdistus kanteen niin saa kummasti vetoja lisää kierroksille. Kohdistus on aika helppo tehdä tiivistettä avuksi käyttämällä ja sen mukaan jyrsimällä.
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 26.5.2015 21:46
Kirjoittaja START
itse hankkisin 1600 koneen ja yhdistelisin niistä parhaat osat ja joku kiva nokka ja tuplat ni olis jo ihan kiva räppänä
ladan koneet on kyl halpoja tehä
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 27.5.2015 10:16
Kirjoittaja jaketech racinteam
ajettiihan näillä 1300 remmikoneilla A-ryhmän pikkuluokassa ralliakin 80 luvulla. eikä näissä ollut jotain 100hv pintaan tehoa.
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 28.5.2015 4:19
Kirjoittaja rouveri
Joo taidanpa siis pitää aihiona tuon 1300 oman koneen. Toisesta 1300 koneesta ei haittaa ois jos jollain sattuu nurkissa pyörimään..
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 29.5.2015 18:27
Kirjoittaja rouveri
Tilasin uuden Weberin 32/36 DGV kyllä sydän itkee verta :/// ei ollut halpaa lystiä.. Toivottavasti huomaa eron vakioon daaz ozoniin verrattuna

..
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 29.5.2015 20:27
Kirjoittaja jta
Jossain 300 euron kantturoilla? Ja kai tilasit myös oikean kokoiset suuttimet samalla? Tuolta takavetoisten osiosta kannattaa Jokarin kirjottama topic lukea ajatuksella. On paljon tietoa aiheesta.
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 29.5.2015 22:01
Kirjoittaja Jokari
30 km/h nousi mittarihuippunopeus eräässä 1500cc moottorissa tulenuuden Ozonin ja kunnolla säädetyn Weberin välillä. Repikää siitä.
Niin ja niitä virityshintoja:
Kunnon kansi vähintään 500e.
Nokka 100-200 e
Tuplakaasarit 300-800 e
Imusarja 150
Pakosarja 200
Pakoputki 200
Alakerta 500-1500 riippuen osista ja töistä
+ työt ja muut kulut päälle.
Vaikka kyseessä on kaikkien persaukisten tinkijöiden suosikkimerkki niin silti viritykselle tulee hyvin helposti hintaa lähemmäs 100e/hv. Siis jos haluaa ajaa moottorilla enemmän kuin kaksi täyskaasukiihdytystä.
Halpa viritys? Antakaa mun nauraa. Ja tosiaan Ladan virittäminen on vielä halvimmasta päästä verrattuna moniin muihin.
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 29.5.2015 22:52
Kirjoittaja veli samara
30km/h tuli 1200 pannullakin lisää nopeutta weberin vaihdon jälkeen

Kierrosherkkyys kasvoi huimasti. Ja pakoäänet muuttui todella mureiksi(oli molemmat vaimentimet vaihdettu rosterisiin läpivirtausvaimentimiin). Ja tottakai käynnistyy helpommin.
Eikä nyi ärsyttävästi
Tohon vielä se "nivanokka" ja säädettävä nokkapyörä. Ainakin nopea viritys, eikä mee rahaakaan paljoa.
Re: 2107 1300 viritys
Lähetetty: 30.5.2015 7:58
Kirjoittaja rouveri
freetechniksiltä tulee se paketti missä tiivisteet + 4kpl suuttimia erilaisia.