Kadonneet ladani....Onko kellään tietoa???
Kadonneet ladani....Onko kellään tietoa???
Mielenkiinnosta vaan kyselisin että missäpäin suomea liikkuu entiset kehonkuljettimet, ensimmäinen ja ehkä suomen kuuluisin lada josta oli kuvia jopa gti-magazinessä aikoinaan, eli mattamusta hopeilla viper raidoilla, tekniikkana fiatin 1600 ja 5 lovinen laatikko, pyöreälyhtyinen tietenkin, rekisteritunnus KYL-592 ja toinen, pyöreälyhtyinen farmari fiatin 1600 twincamilla, rekisteritunnus VOO- ja sitte vielä 1200 vm 81, kirkkaan punainen, ahvenanmaalta tuotu, kuppipenkillä ja muilla herkuilla, rekisteritunnus BFH-307..... onko foorumissa kenties näiden autojen omistajat, jos ovat niin kirjoitelkaa ihmeessä, musta myytiin aikanaan muistaakseni vehmaalle, farmari meni helsinkiin, ja kirkkaan punainen taisi mennä mynämäelle..... Voisin ostaa vaikka jonkun näistä takaisin!!!
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Tietyssä vaiheessa jotkut itselle rakkaat autot alkaa kiinnostamaan ja niitä haikailee takaisin. Ostin itse aikoinani v. 1988 elämäni ensimmäisen jenkkiauton, vm 1964 Ford Custom 500:n, jossa oli iso V8 ja automaatti. Olin juuri alkanut seurustelemaan nykyisen vaimoni kanssa. Mm. kihlauduimme tuon auton takapenkillä ja se oli meillä 2 vuotta. Pian sen jälkeen alkoi myynti jo kaduttaa, mutta eipä sitä tullut takaisin ostettua. Sitten yks kaks se pulpahti tänä vuonna loppukesästä esiin ja pithän se ostaa pois. Nyt on hyvä mieli ja monen jenkin jälkeen huomasin ettei se vaihtamalla paljon parane, Ford saa jäädä meille niin kauaksi aikaa kun liitto vielä kestää... toistaiseksi sille ei ole loppua tiedossa
90-luvun alussa ostin elämäni ensimmäisen Ladan, beessin nappiksen vm.-87 ja sen rekkari oli BEA*716. Olin autolle sen kolmas omistaja ja se oli loistavassa kunnossa. Olin siihen asti solvannut Ladoja ja yleensä haukkunut ne pataluhaksi. Mutta kun tuolla ajelin, niin huomasin kuinka mainio vekotin se voikaan olla. Ikäväkseni se meni nopeasti kaupaksi ja tein sillä hieman tiliäkin... oisihan sillä pitempäänkin ajanut... sen jälkeen en ole Ladaa enää mollannut... ja onhan niitä nyt muutamia jo ollutkin...

90-luvun alussa ostin elämäni ensimmäisen Ladan, beessin nappiksen vm.-87 ja sen rekkari oli BEA*716. Olin autolle sen kolmas omistaja ja se oli loistavassa kunnossa. Olin siihen asti solvannut Ladoja ja yleensä haukkunut ne pataluhaksi. Mutta kun tuolla ajelin, niin huomasin kuinka mainio vekotin se voikaan olla. Ikäväkseni se meni nopeasti kaupaksi ja tein sillä hieman tiliäkin... oisihan sillä pitempäänkin ajanut... sen jälkeen en ole Ladaa enää mollannut... ja onhan niitä nyt muutamia jo ollutkin...

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tota...
mitähän yleensä mahtaa noitten tuunattujen autojen käyttöiät olla, periytyykö ne isältä pojalle? on jotenkin sellainen tuntuma ja käsitys että joku saattaa rakennella huolella, mutta seuraava omistaja sitten rässää laitteen loppuun, yleensä vielä noi viritettyt pelit menee nuorelle joka ei välttämättä oikein hallitse tehoja vielä. Ainakin monien viritettyjen välikoppa-escortien kohtalo taisi olla tämän suuntaistsa.

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: tota...
Nimenomaan. (Kahta takatuuppari Escorttia syvästi kaivaten) Missäköhän ne nyt maatuu...vai olenko jo niistä tehdystä kattilasta syönyt.Lada-Jussi kirjoitti:mitähän yleensä mahtaa noitten tuunattujen autojen käyttöiät olla, periytyykö ne isältä pojalle? on jotenkin sellainen tuntuma ja käsitys että joku saattaa rakennella huolella, mutta seuraava omistaja sitten rässää laitteen loppuun, yleensä vielä noi viritettyt pelit menee nuorelle joka ei välttämättä oikein hallitse tehoja vielä. Ainakin monien viritettyjen välikoppa-escortien kohtalo taisi olla tämän suuntaistsa.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.