Sivu 1/2
Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 4.5.2015 20:53
Kirjoittaja valopää
Vuosimallia 95 oleva takapotku ladaa vaivaa kaasari ongelmat, kaasari tulvii rajusti välillä. Pensan pintaa säädetty kohoilla neulaventiili vaihdettu tiivisteet uudet ja tiiviste pinnat suorat.
Välillä käy kuin kello mutta välillä tulvii rajusti ja pyörii huonosti.
En itse keksi mitään muutakun että AFR poksissa on vikkaa? tai jossain sähköissä?
Jos joku ossais jelpata tuon kaasarin kanssa.
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 4.5.2015 22:07
Kirjoittaja pressa
Jos kaasutin tulvii niin neulaventtiili ei pidä tai koho uppoaa, AFR-boksi ei vaikuta bensan pintaan.
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 4.5.2015 22:46
Kirjoittaja degen
Nuo uudet neulaventtiilitkin voi olla toisinaan ihan hutikassa. Minulle on yks semmonen tullut vastaan.
Toisekseen: Onko koho sillä lailla vaaterissa, että se ei hankaa kohokammion seinämiin eikä siirtymäpiirin suutinputkiin? Se ei missään tapauksessa saa osua niihin.
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 5.5.2015 20:47
Kirjoittaja valopää
No on usseemalla neulaventiileillä ja kohoilla testattu.
Ja semmonen ääni tullut huomattua kun auto sammuu muusta syystä kun avaimesta kääntämällä alkaa kuulumaan nakuttava ääni(solenoidi??) Taitaa sama ääni kuulua pyöriessäkin??
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 5.5.2015 22:27
Kirjoittaja valopää
Noniin ARF poksiin tutustuin hetken mielijohteesta.
Koko poksi ja sisusta vahvasti hepettunut. Mites tarkastan onko tuo poksi ehyt?
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 5.5.2015 22:41
Kirjoittaja jta
Todennäköisesti tuo boksi on ehyt kun kerta auto käy sillä. Tuo solenoidin jääminen naputtaan on normaalia jos sammuu muuten kuin kääntämällä virrat pois.
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 5.5.2015 23:56
Kirjoittaja degen
Onko bensalinjassa suodatinta ja jos on, niin onko se milloin uusittu? Sillä jos joskus menee roska neulaventtiilin väliin niin tulvii.
Ja ovatko nuo kokeilemasi neulavenat olleet samantyyppisiä? Niitä on ainakin kolme erilaista.
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 6.5.2015 15:01
Kirjoittaja valopää
Suodattimet vaihdettu ja tankki putsattu.On erillaisia olluna ja samanlaisia.
Mikäs säätelee niiden solenoidien toimintaa??
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 6.5.2015 17:20
Kirjoittaja degen
Afr säätelee mutta se ei edelleen vaikuta tulvimiseen. Kyllä se vika on oltava kohossa tai neulavenassa. Liikkuuko koho akselissaan herkästi?
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 6.5.2015 19:18
Kirjoittaja valopää
Kyllä liikkuu vapaasti ja herkästi.
Ruppee ideat loppumaaan pikku hiljaa iteltän.
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 6.5.2015 19:43
Kirjoittaja mush
Onko bensaletkuja vaihdettu (suodattimen ja kaasuttimen väliltä)? Joskus axtecin kanssa juurikin oli ongelmana sisältä murenevat vanhat letkut, joista pääsi pieniä kuminpalasia neulaventtiiliä ja suuttimia jumimaan.
Kaasuttimessahan pitäisi olla myös pieni suodatin tulossa, mutta usein on hävitetty.
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 13.5.2015 16:38
Kirjoittaja valopää
Juu uudet letkut ja tankki putsattu.
Entiijä mitä perkelettä tuon vehkeen kanssa tekkee, lyökö webberin kylkeen ja jokkis koneeks? Vai paaliin jos ei kerta liikenteeseeen ennee taivu
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 13.5.2015 16:49
Kirjoittaja jta
Kohta ei tule mieleen muuta vaihtoehtoa kuin että bensapumppu antaa liian kovan paineen. Ei kohta muita vaihtoehtoja oikein ole jos kerta neulaventtiili runkoineen on uusittu ja kohokin on kunnossa. Paksumpaa tiivistettä bensapumpun ja lohkon väliin niin jos vähän putoaisi paineet.
Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 13.5.2015 20:48
Kirjoittaja valopää
Kopastaanpa sitä

Re: Axtec tullvii ja päästöt seilaa.
Lähetetty: 14.5.2015 17:24
Kirjoittaja degen
Onko tuo tulviminen muuten sellaista, että bensapinta nousee kaasarin kannen kurkistusreikien tasalle ja niiden yli vai sellaaista, että kaasarin hajoittajasta valuu bensaa kurkkuun?
Huolimatta siitä että kohot ja neulavena ja sen tiiviste ovat kunnossa ja oikein säädetty.