Sivu 1/1

vm -96 ruisku

Lähetetty: 28.1.2015 12:07
Kirjoittaja tapanih
Olen onnellisen tietämätön Ladojen ominaisuuksista. Ostattelen kuitenkin vuosimallin -96 Nivaa. Se näyttäs olevan GM:n ykspisteruiskulla ja elektronisella kipinöinnillä.
Onko kapistus niin luotettava vai niin harvinainen, että siitä en löytänyt täältä juurikaan kysymyksiä?
Jos jollain on jottain pahaa sanottavaa, sanokoon äkkiä tai vaietkoon iäksi.

Re: vm -96 ruisku

Lähetetty: 28.1.2015 14:32
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tässä lienee sama tekniikka kuin 21044 ja 21073 GM 1.pisteruiskullisissa takavedoissa.

Näistä kyllä täällä tarinaa riittää. Niitä lukemalla selviää sekä hyviä että huonoja ominaisuuksia, mutta kun järjestelmä on kunnossa niin siinä ei pitäsi olla liiemmin "ominaisuuksia" vaan se on ihan toimiva paketti.

Re: vm -96 ruisku

Lähetetty: 29.1.2015 17:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
onhan se melko harvinainen kun niitä vain se 26 kpl rekisteröitiin Suomessa

Re: vm -96 ruisku

Lähetetty: 5.2.2015 18:58
Kirjoittaja tapanih
Nyt se kaunotar romottaa tuossa pihalla. Alkumatkalla Savosta Posiolle piti kunnostaa jarruja. Muuten meni hyvin, mutta poljin painuu melkeen pohjaan.
Takajarruissa ei ole oikeasti eikä räjäytyskuvien mukaan minkäänmoista kenkien säätöä. Sensijaan jarrusylintereissä on paljonnäköisesti kilkkeitä sisällä, noin kuvan mukaan.
Lieneekö käynyt niin, että Savonlinnan Laakeri ja varaosan sylinterit ovat tavallista mallia, ja alkuperäiset vain pikkusen palautuvaa mallia eli automaattisäätöiset?
Jos näin on, mistä moisia saa?

Re: vm -96 ruisku

Lähetetty: 5.2.2015 19:28
Kirjoittaja pressa
Nivassa on automaattisäätöiset sylinterit takana, eli uusia saa varaosaliikkeistä http://www.mansemotors.fi tai joku muu, varmuuden vuoksi pyydä vaikka samaran tai satakympin takajarrusylinteriä jos et mansesta osta (on sama) niin tulee tuo automaattisäätöinen (2105 malli).

Re: vm -96 ruisku

Lähetetty: 11.2.2015 17:12
Kirjoittaja tapanih
Oli tuolla takavetoisissa 1.7 i:ssä samanoloista ongelmaa, johon ei oikein selvyyttä löytynyt:
Liikkeelle lähdettäessä ja joskus ylämäkeen kaasua lisättäessä auto aivasteli ja haukotteli ja meinaili sammua. Kahtelin jo sytytysosien hintoja, mutta maltoin mieleni. Kaasupolkimessa tuntui onneksi pieni ylimääräinen muljahdus kenkää painettaessa. Irrotin ilmanputsarin, ja sieltä altahan se sylttytehdas löytyi.
Kaasuvaijeri oli liian löysällä ja vaijerinkuoren kiinnitysrauta vinossa. Vaijeri pääsi nyplähtämään pois urastaan ja läppä teki ylimääräisen liikkeen ens pienelle ja sitten isommalle, jota säätösysteemi ei ymmärtänyt.
Kiristys ja oikaisu ja nyt toimii normaalisti.